سهم هر شرکت تولیدکننده موبایلی در بازار چقدر است؟ - تکفارس 
سهم هر شرکت تولیدکننده موبایلی در بازار چقدر است؟ - تکفارس 

سهم هر شرکت تولیدکننده موبایلی در بازار چقدر است؟

امید بصیری
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - 13:00
سهم هر شرکت تولیدکننده موبایلی در بازار چقدر است؟ - تکفارس 

بی شک نکات بسیار عجیب تری از اول شدن گلکسی اس ۸ به عنوان پرفروش ترین گوشی اندرویدی بازار در بازار ایالات متحده در سه ماهه قبلی وجود داشته است. شرکت تحقیقاتی Counterpoint از طریق منابع مختلفی اقدام به جمع کردن اطلاعات مختلف کرده است و تصویر دقیقی از بازار ایالات متحده در این ۳ ماه داده است. اولین و مهم ترین نکته شاید این باشد که کساد بازار دیگر روز های آخر خود را می گذارند و مردم به دنبال به روز کردن گوشی های خود هستند و به همین دلیل بازار رشد ۱۴ درصدی سال به سال را در این ۳ ماهه داشته است. نکته جالب این است که از بین ۵ برند پر فروش بازار ایالات متحده در ۳ ماه گذشته یعنی شرکت های سامسونگ، اپل، ال جی، زد تی ای و آلکاتل (Samsung, Apple, LG, ZTE و TCL-Alcatel)، کمپانی زد تی ای بود که بیشترین رشد را در بازار داشت. در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

این شرکت موفق شد تا حدود ۳۶ درصد گوشی های هوشمند بیشتری را در این ۳ ماهه به نسبت مدت زمان مشابه سال قبل بفروشد. تمامی این دستاورد ها در حالی است که این شرکت به نسبت دیگر رقبای چینی خود یعنی هوآوی و یا شیائومی فعالیت آن چنان زیادی در بازار ندارد و صرفا حضور موثری دارد.

وقتی که بحث ۲ غول دنیای گوشی های هوشمند یعنی سامسونگ و اپل می شود، آن ها موفق شدند تا سهم خود از بازار ایالات متحده را به بیش از ۶۰ درصد برسانند که البته سهم هر کدام از شرکت های مخابراتی ایالات متحده در این مسئله متفاوت بود. برای مثال شرکت وریزون بیش از ۸۰ درصد تمامی گوشی های آیفون و گلکسی ها را به خود اختصاص داده است. در مورد شرکت ال جی نیز باید گفت که علی رغم اینکه گوشی ال جی جی ۶ آن چنان عملکرد فوق العاده ای نداشته است اما فروش این شرکت را حدود ۱۵ درصد به لطف حضور گوشی های سری کی افزایش داده است. در مورد گوشی های مثل گوشی پیکسل شرکت گوگل و یا گوشی های شرکت موتورولا نیز می توان گفت که عملکرد زیاد خوبی نداشته اند اما می توانند به آینده امیدوار باقی بمانند چرا که:

” سهم فروش موتورلا حدود ۲ درصد کاهش داشته است اگرچه که فروش گوشی موتورلا موتو زد ۲ فورس(Moto Z2 Force) می تواند به افزایش این روند کمک بکند. بیشتر شرکت های مخابراتی برای فروش این گوشی ها بر روی ماژولار بودن باتری، اسپیکر ها و لوازم جانبی مختلف گوشی اتکا می کنند. عرضه این گوشی می توانند تاثیر بسیار بزرگی بر بازار بگذارد و سهم این شرکت را در بازار افزایش بدهد. گوشی گوگل پیکسل نیز سهم ۰.۳ درصدی از بازار را ایالات متحده در ۳ ماهه گذشته را داشت. عرضه گوشی موتو زد ۲ فورس می تواند باعث کاهش فروش گوشی گوگل پیکسل و سهم گوگل از بازار نیز بشود.” نظر شما درباره این خبر چیست!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.