کمبود پنل های OLED ممکن است تا چندین سال ادامه داشته باشد - تکفارس 
کمبود پنل های OLED ممکن است تا چندین سال ادامه داشته باشد - تکفارس 

کمبود پنل های OLED ممکن است تا چندین سال ادامه داشته باشد

سعید مزارعی
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - 19:14
کمبود پنل های OLED ممکن است تا چندین سال ادامه داشته باشد - تکفارس 

بر اساس نظر کارشناسان حوزه فناوری، کمبود پنل های اولد ممکن است تا چندین سال ادامه داشته باشد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکفارس همراه باشید :

پس از آنکه از تصمیم اپل برای حرکت به سمت صفحه نمایش های اولد انعطاف پذیر در گوشی آیفون ۸ با خبر شدیم، بلافاصله سراسر اینترنت را اخبار مربوط به کمبود این پنل ها پر کرد و حتی این رویه تا جایی پیش رفت که برخی از افراد ادعا می کردند که اپل قادر نیست تا آیفون ۸ را تا شهریور ماه یعنی زمان معرفی این گوشی آماده کند. اما در حالی که اشتباه بودن این اخبار و شایعات همگی به طور کامل مشخص شد، بر اساس گزارشی از موسسه تحقیقاتی چینی Sigmentell اکنون معلوم شده است که مشکل کمبود پنل های انعطاف پذیر اولد یک مشکل جدی بوده و این مشکل بزرگ حداقل تا چند سال آینده رفع نمی شود و گریبان شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند را که قصد استفاده از این پنل ها را دارند خواهد گرفت.

در حال حاضر، سامسونگ بزرگترین تولید کننده پنل های اولد (POLED) در جهان است و این پنل ها همان هایی هستند که این شرکت در گوشی های پرچمدار خود نیز از آن ها استفاده می کند. اما این رویه ممکن است سال آینده تغییر کند و دلیل آن هم این است که اپل نیز قرار است وارد بازی شده و طبق اخبار رسیده تولید کننده های چینی خود را برای اضافه کردن یک خط تولید محصولات (POLED) تا سال آینده آماده می کنند که این کار هزینه ای معادل ۲۰۰ میلیارد یووان یا ۳۰ میلیارد دلار برای آن ها در بر خواهد داشت.

اما محققان پیش بینی می کنند که با وجود سلطه سامسونگ بر این عرصه، یک مدت زمان ۵ ساله برای تثبیت شدن نیاز دارد. با این حال، بخش نمایشگرهای ال جی یا همان ال جی دیسپلی نیز قرار است تا سال آینده به جمع تامین کنندگان پنل های اولد مورد نیاز اپل اضافه شود و این اتفاق ممکن است پتانسیل تولید این پنل ها را کمی افزایش دهد.

این شرکت همچنین گمان می کند که از کل دستگاه های تولید شده در این سال، ۱۱ درصد از آن ها با نمایشگرهای تمام صفحه (با نسبت بالای صفحه نمایش به پنل و لبه های باریک) عرضه خواهند شد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته توسط شرکت اپل قرار است این رقم تا سال ۲۰۲۰ به ۸۰ درصد از کلیه دستگاه ها افزایش یابد. اگر پیگیر اخبار و شایعات مربوط به گوشی آیفون ۸ اپل بوده باشید، می دانید که این شرکت تلاش بسیاری برای قرار دادن اسکنر اثر انگشت در زیر پنل صفحه نمایش انجام داد ولی تا این لحظه موفق به انجام آن نشده و به احتمال بسیار زیاد در آیفون ۸ این اتفاق عملی نخواهد شد. از همین رو شرکت اپل تامین کنندگان پنل ها را تحت فشار قرار داده است تا راهی برای قرار گیری این اسکنرهای اثر انگشت زیر پنل های خود قرا دهند که این اتفاق ممکن است تا سال آینده به وقوع بپیوندد و در نسل بعدی گوشی های آیفون شاهد این اتفاق باشیم.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید