سیستم تشخیص چهره آیفون ۸ می‌تواند چهره شما را در هر شرایطی تشخیص دهد - تکفارس 
سیستم تشخیص چهره آیفون ۸ می‌تواند چهره شما را در هر شرایطی تشخیص دهد - تکفارس 

سیستم تشخیص چهره آیفون ۸ می‌تواند چهره شما را در هر شرایطی تشخیص دهد

سعید مزارعی
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - 16:17
سیستم تشخیص چهره آیفون ۸ می‌تواند چهره شما را در هر شرایطی تشخیص دهد - تکفارس 

آیفون ۸ به فناوری تشخیص چهره سه‌ ‏بعدی مجهز خواهد بود و چهره کاربران از هر زاویه‌ی در پرچم‌ دار جدید اپل، قابل شناسایی است.


آیفون ۸ به عنوان پرچم‌ دار جدید اپل به سیستم تشخیص چهره مجهز شده است و به صورت داخلی میان اعضای اپل از این سیستم با نام Peal ID یاد می‌ شود. با این‏‌ حال، گزارش‌ های جدید به این موضوع اشاره دارد که گوشی آیفون ۸، حتی در صورتی‌ که به صورت افقی روی یک سطح صاف مانند میز جای گرفته باشد؛ می‌ تواند چهره کاربر را تشخیص دهد.

اگر کد های موجود در فرم‌ ور بلندگوی هوشمند هوم‌ پاد را بررسی کنید، قابلیتی را مشاهده خواهید کرد که در فرم ‌ور مذکور با نام “AXRestingPearlUnlock” و “com.apple.accessibility.resting.pearl.unlock” از آن یاد می ‌شود. نتایج به‌ دست آمده از این بررسی ‌ها، حاکی از این موضوع است که سیستم تشخیص چهره آیفون ۸، حتی هنگامی‌ که این گوشی به صورت افقی روی یک میز قرار داشته باشد؛ هم ‌چنان می‌ تواند چهره شما را تشخیص دهد. به منظور رفع محدودیت‌ های موجود برای شناسایی چهره کاربران، پرچم‌ دار جدید اپل از سنسور های مادون قرمز استفاده می‌ کند؛ به این صورت، چهره کاربران از زوایای مختلف شناسایی خواهد شد.

سیستم تشخیص چهره آیفون ۸ می‌تواند چهره شما را در هر شرایطی تشخیص دهد - تکفارس 

در همین رابطه، مدتی پیش یک توسعه‌ دهنده سیستم‌ عامل iOS به کد هایی درون فرم ‌ور بلندگوی هوشمند هوم‌ پاد دست یافت که از دقت بالای سنسور سه‌ بعدی تعبیه شده در آیفون ۸ برای تشخیص چهره خبر می‌ دهد؛ علاوه‌ بر این، سیستم تشخیص چهره پرچم ‏‌دار جدید اپل، سیستم پرداخت اپل پِی (Apple Pay) را نیز پشتیبانی می‌ کند. در حال‌ حاضر، سیستم پرداخت اپل برای احراز هویت کاربران و تأیید پرداخت‌ های موبایلی به پشتیبانی از اثرانگشت کاربران محدود شده است.

مانند فناوری Touch ID که از اثر انگشت کاربران برای شناسایی هویت آن‌ ها استفاده می‌ کند، سیستم تشخیص چهره Pearl ID نیز درون برنامه ‌ها قابل استفاده خواهد بود. فایل‌ های مربوط به فرم ‏‌ور بلندگوی هوشمند هوم‌ پاد، هم‌ چنین به یک قابلیت امنیتی برای «قفل خودکار» گوشی اشاره می‌ کند که ممکن است در صورت شناسایی یک چهره ثبت نشده توسط سیستم تشخیص چهره، آیفون ۸ به صورت خودکار قفل شود.

در ماه جولای، مارک گورمن از بلومبرگ اعلام کرد که فناوری Pearl ID دقت بیشتری در مقایسه با فناوری تاچ آی‌ دی خواهد داشت زیرا داده‌ های بیشتری را جمع ‌آوری می‌ کند. گمان می‌ رود «دقت» و «سرعت» مهم ‏‌ترین مزیت فناوری تشخیص چهره آیفون ۸ است؛ فناوری Pearl ID می‌ تواند در طی چند صد میلی‌ثانیه، چهره کاربران را تشخیص داده و آیفون ۸ را آنلاک کند. البته شرکت اپل، هم‌چنان در حال ارزیابی فناوری تشخیص چهره است و امکان دارد که حتی پرچم‌دار جدید اپل فاقد این قابلیت باشد. با این ‌حال، هدف از توسعه سیستم تشخیص چهره، جایگزینی آن با فناوری Touch ID است.

سیستم تشخیص چهره آیفون ۸ می‌تواند چهره شما را در هر شرایطی تشخیص دهد - تکفارس 

مینگ‌ چی کو نیز مدعی است که اپل از فناوری توسعه‌ یافته توسط پرایم‌ سنس روی چیپ تشخیص سه‌ بعدی پیشرفته پرچم ‌دار جدیدش استفاده خواهد کرد. این ماژول پیشرفته، روی دوربین اصلی و سلفی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که شامل یک فرستنده و گیرنده مادون قرمز است و به کمک فناوری ToF (مخفف Time of Flight)، عمق و موقعیت یک سوژه را با استفاده از دوربین فیس‌ تایم تخمین می‌زند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید