اپل دوباره ‌عنوان بهترین خرده فروش جهان را کسب کرد - تکفارس 
اپل دوباره ‌عنوان بهترین خرده فروش جهان را کسب کرد - تکفارس 

اپل دوباره ‌عنوان بهترین خرده فروش جهان را کسب کرد

سعید مزارعی
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - 16:58
اپل دوباره ‌عنوان بهترین خرده فروش جهان را کسب کرد - تکفارس 

بر اساس گزارشات، فروشگاه‌ های اپل استور گوی سبقت را در زمینه‌ی خرده فروشی از رقبایی نظیر آمازون و Simply Mac ربوده‌اند.


بر اساس گزارشات و داده‌ های جدید از eMarketer و CoStar، فروشگاه‌ های فیزیکی اپل استور جزو سود آورترین خرده‌ فروشی‌ ها در جهان هستند. شرکت‌ های تحقیقاتی اذعان دارند که اپل صاحب بهترین خرده‌ فروشی جهان، با درآمد ۵۵۴۶ دلار در هر فوت مربع است. از دیگر خرده‌ فروش‌ های موفق در سایر صنف‌ ها، می‌ توان به Tiffany & Co، بهترین خرده‌ فروش جواهر آلات با درآمد ۲۹۵۱ دلار، بهترین خرده‌ فروش بنزین، Murphy متعلق به ایالات‌ متحده امریکا با درآمد ۳۷۲۱ دلار و Lululemon Athletica، بهترین خرده‌ فروش پوشاک با درآمد ۱۵۶۰ دلار اشاره کرد.

به گزارش CoStar، خرده‌ فروشی در سال‌ های اخیر به میانگین حدودی ۳۲۵ دلار در هر فوت مربع کاهش‌ یافته است؛ این رقم در سال ۲۰۰۰ میلادی به حدود ۳۷۵ دلار رسیده بود. نکته جالب‌ توجه این است که، اطلاعات جمع‌ آوری‌شده از خرده‌ فروشی‌های اپل توسط eMarketer در مقایسه با مطالعات قبلی، کاهش چشمگیر درآمد در هر فوت مربع را نشان می‌ دهد.

در سال ۲۰۱۱، اپل با فروش ۵۶۲۶ دلار به ازای هر فوت مربع، بهترین خرده‌ فروشی جهان را به خود اختصاص داده بود؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۲ این درآمد به رقم ۶۰۵۰ دلار افزایش‌ یافته بود. eMarketer انتظار دارد، پس از عرضه‌ی آیفون جدید در اواخر سال جاری حتی با قیمت بالاتر، این خرده‌ فروشی صدمه‌ای نخواهد دید. با توجه به این‌ که، آمار فروش در هر فوت مربع عامل اصلی موفقیت خرده‌ فروشی محسوب می‌ شود، بنا به داده‌ های eMarketer، در حال حاضر کمپانی اپل با فروش ۵۵۴۶ دلار در هر فوت مربع، رتبه‌ی یک خرده‌ فروشی جهان را به خود اختصاص داده است.

اپل دوباره ‌عنوان بهترین خرده فروش جهان را کسب کرد - تکفارس 

۱۰ سال از ارائه‌ی اولین آیفون می‌ گذرد؛ با توجه به گمانه‌ ها، محصول بعدی اپل که به گفته‌ی بسیاری از کارشناسان به مناسبت ۱۰ سالگی آیفون، محصول متفاوتی خواهد بود، می‌ تواند نقطه‌ی عطف این شرکت در زمینه‌ی فروش و درآمد باشد.

اپل همچنان به گسترش اپل استور های خود در سراسر جهان ادامه داده و به این روند کاملاً خوش‌ بین است. این غول فناوری در کشور هایی نظیر تایوان، سنگاپور، آلمان، امارات، مکزیک و ایالات‌ متحده امریکا فروشگاه‌ های خرده‌ فروشی اختصاصی خود را احداث می‌ کند.

اپل دوباره ‌عنوان بهترین خرده فروش جهان را کسب کرد - تکفارس 

اولین اپل استور دبی

طی سال‌ های اخیر اپل استور ها به‌طور مداوم گوی سبقت را در زمینه‌ی درآمد خرده ‌فروشی‌ها از رقبایی نظیر آمازون و فروشنده‌ های مجاز اپل مانند Simply Mac ربوده‌اند.
به نظر شما دلیل اصلی موفقیت اپل استور ها در سراسر جهان چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید