با گوشی Nokia 8 آشنا شوید - تکفارس 
با گوشی Nokia 8 آشنا شوید - تکفارس 

با گوشی Nokia 8 آشنا شوید

سارا کاویانی
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - 18:41
با گوشی Nokia 8 آشنا شوید - تکفارس 

مدتی پیش شایعه شده بود که گوشی رده بالای نوکیا به زودی روانه بازار می‌شود. امروز، شرکت اچ ام دی گلوبال (HMD Global)  این گوشی را رسما معرفی کرد. این گوشی هوشمند رده بالا با نام تجاری نوکیا ۸ شناخته می‌شود، و به زودی می‌توانید در ۱۵ شهریور یکی از این گوشی جذاب را خریداری کنید.  با این مقاله همراه باشید تا با جزییات این گوشی رده بالای اندرویدی آشنا شوید.

طراحی: ساده و بی آلایش

همانطوری که انتظار می‌رفت، نوکیا ۸ به سادگی مشهور شد. مشابه با سایر گوشی های هوشمند نوکیا که توسط شرکت اچ ام دی گلوبال (HMD Global)  عرضه شد، پرچم داران این برند از یک طراحی سنتی پیروی می‌کنند. این طراحی شامل بدنه فلزی با لبه های خمیده و صفحه نمایش ۵.۳ اینچی است. در این گوشی از طراحی لبه های فوق باریک استفاده نشده است. همچنین این گوشی از مقاومت درمقابل آب نیز برخوردار نخواهد بود و این گوشی تنها از گواهی IP54 در برابر ترشح کم آب برخوردار است. گوشی که دریافت می‌کنید متاسفانه از یک تکه آلومینوم سری ۶۰۰۰ ساخته شده است. در زیر صفحه نمایش یک اسکنر اثر انگشت و دکمه های جهتی خازنی تعبیه شده است. نوکیا جک هدفون این گوشی را در بالای گوشی و پورت یو اس بی type c را در پایین گوشی قرار داده است. این گوشی در رنگ های آبی براق یا مات و توسی و مسی عرضه می‌شود.

با گوشی Nokia 8 آشنا شوید - تکفارس 

صفحه نمایش بزرگ روشن با جزییات

صفحه نمایش ۵.۳ اینچی در نوکیا ۸ از نوع ال سی دی است و از پیکسل های زیادی برخوردار شده، رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ که یعنی ۵۵۰ پیکسل در هر اینچ. گفته می‌شود که صفحه نمایش قابلیت دیدن بیشتری را در روز با مقدار ۷۰۰ نیت روشنایی فراهم کرده است. زمانی که از این گوشی استفاده نمی‌شود، می‌تواند اطلاعات ساده ای مانند نوتیفیکیشن برای تماس های ازدست رفته و مسیج های خوانده نشده در اختیار شما قرار دهد. اچ ام دی گفته است که صفحه نمایش همیشه روشن از قسمت کم مصرف صفحه نمایش استفاده می‌کند تا اثر کمتری بر عمر مفید باتری بگذارد. یک لایه گوریلا گلس ۵ از صفحه نمایش در برابر خراش و شکستن محافظت می‌کند.

پردازشگر، حافظه و نرم افزار

در نوکیا ۸ چیپ ست اسنپ دراگون ۸۳۵ تعبیه شده است این چیپ ست قدرتمند و در عین حال بهینه از پس هر پردازش سنگینی برخواهد آمد. ۴ گیگا بایت رم به همراه ۶۴ گیگا بایت حافظه برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده، اما همچنان می‌توانید  نسخه گران تر که ۱۲۸ گیگا بایت حافظه دارد را انتخاب کنید. اگربازهم  به حافظه بیشتری نیاز دارید  می‌توانید از اسلات کارت حافظه میکرو برای افزایش حافظه جانبی استفاده کنید. برای مدت کوتاهی  مدل با رم ۶ گیگابایتی در وب سایت این شرکت دیده می‌شد، اما حالا حذف شده است.

برای کمک به از بین بردن گرما، یک لوله مسی در نوکیا ۸ تعبیه شده است. این لوله گرما را از سیستم چیپ ست دور می‌کند و آنرا اطراف دستگاه پخش می‌کند، این کار کمک می‌کند تا گوشی برای مدت بیشتری کار کند.

در نوکیا ۸ یک باتری با ظرفیت  ۳۰۹۰ میلی آمپر ساعت تعبیه شده است. این باتری را نمیتوان به آسانی بدون تجهیزات مناسب تعویض کرد، اما با تشکر از تکنولوژی شارژ سریع ۳ کوالکام به سرعت شارژ می‌شود.

از نظر نرم افزاری، شرکت اچ ام دی گلوبال مانند سایر محصولاتش، نوکیا ۳، ۵ و ۶ سیستم عامل ساده ای را تحویل شما می‌دهد. نوکیا ۸ از نسخه اندروید نزدیک به اندروید خام ۷.۱.۱ نوقا استفاده می‌کند، تا زمانی که اندروید او در آینده نزدیک رونمایی شود و این گوشی هوشمند به نسخه جدید تر آپدیت خواهد شد. میزان کم شخصی سازی های شرکت سازنده به اچ ام دی گلوبال اجازه می‌دهد تا سروقت آپدیت های نرم افزاری را عرضه کند و این پرچم دار را به روز نگه دارد.

دوربین دوگانه، لایو استریم دوگانه

و حالا  به هیجان انگیزترین قسمت نوکیا ۸، یعنی دوربین آن می‌رسیم. در پنل پشتی یک دوربین دوگانه متشکل از دو دوربین ۱۳ مگا پیکسلی تعبیه شده است که دوربین اصلی یک شاتر با دریچه دیافراگم ۲.۰  به همراه یک سنسور لرزشگیر تصویر اپتیکال یا OIS دارد در حالی که دوربین دوم از یک سنسور مونوکروم monochrome برخوردار است. در پنل جلو یک دوربین ۱۳ مگا پیکسلی با قابلیت تشخیص چهره سریع و اتوفوکوس و فلش صفحه نمایش تعبیه شده است. هر سه دوربین از لنز زایس( Zeiss)  برای وضوح بیشتر استفاده می‌کنند.

با گوشی Nokia 8 آشنا شوید - تکفارس 

خوشبختانه، این دوربین با ویژگی هایش نظر خیلی از افرادی که اطلاعات کمی از تنظیم دوربین دوگانه دارند را جلب کرده است. حالت دوگانه تصویر کمک می‌کند تا اپلیکیشن دوربین از لایو استریم برنامه های فیسبوک و یوتیوب پشتیبانی کند.  به طور خلاصه، این حالت به شما اجازه می‌دهد تا در ضبط ویدئو ها به صورت همزمان هم  از دوربین جلو و از هم از دوربین پشت در یک ویدئو استفاده کنید، این ویژگی را اچ ام دی Bothie  نامیده است. همانطوری که در تصاویر مشخص است، ویدئو از دو بخش تشکیل شده که هر قسمت مربوط به یک دوربین است. گفته می‌شود که اچ ام دی موفق شده تا از تکنولوژی OZO نوکیا برای ضبط ۳۶۰ درجه صدا در این گوشی استفاده کند.

جزییات دوربین دوگانه نوکیا ۸ نادر وجدید هستند، اما به نظر می‌رند این دوربین می‌تواند از دو سنسور برای دریافت اطلاعات تصویری در یک تصویر استفاده کند. دوربین سیاه وسفید را با حساسیت بیشتر آنها نسبت به نور می‌شناسند، پس از  این داده ها می‌توان در بهبود جزییات دریافت شده توسط سنسور رنگ اولیه استفاده کرد.

قیمت و زمان عرضه نوکیا ۸

شرکت اچ ام دی به طرفداران نوکیا ۸ قول داده است تا به سرعت این پرچم دار را روانه بازار های جهانی کند. زمان رونمایی وعرضه نوکیا ۸ ، ماه سپتامبر خواهد بود، این گوشی  را با قیمت ۶۰۰ یورو (۷۰۶ دلار) در بازار های جهانی به فروش خواهد رسید.  تا به حال هیچ گونه خبری درباره عرضه نوکیا ۸ در آمریکا منتشر نشده است.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید