تولید Apple Watch ها به ۲۰ میلیون در سال خواهد رسید - تکفارس 
تولید Apple Watch ها به ۲۰ میلیون در سال خواهد رسید - تکفارس 

تولید Apple Watch ها به ۲۰ میلیون در سال خواهد رسید

امید بصیری
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 12:00
تولید Apple Watch ها به ۲۰ میلیون در سال خواهد رسید - تکفارس 

بر طبق گفته منابعی داخل زنجیره توزیع شرکت اپل، این غول دنیای تکنولوژی در ۳ ماهه پایانی امسال حدود ۴.۵ میلیون اپل واچ (Apple Watch) را تولید خواهد کرد. با این سرعت اپل به حدود ۱۵ میلیون اپل واچ تولید شده برای سال ۲۰۱۷ خواهد رسید. این زنجیره توزیع انتظار دارد که اپل سال بعد حدود ۲۰ میلیون از این ساعت های هوشمند را به فروش برساند که رشد حدود ۳۳ درصدی را نشان خواهد داد. اپل واچ اصلی و نسل اول کمتر از ۵ میلیون از زمان عرضه از در ماه آپریل سال ۲۰۱۵ فروخته است اما نسل دوم این اپل واچ ها از زمان عرضه خود تا ماه سپتامبر امسال عملکرد بسیار خوبی داشته اند. در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

نسل سوم اپل واچ ها که گفته می شود به تنهایی نیز می توان از آن ها استفاده کرد یعنی برای راه اندازی نیازی به حضور یک گوشی هوشمند نیست و از ارتباطات همراه ال تی ای (LTE) نیز پشتیبانی می کنند، احتمالاً ماه آینده در کنار معرفی نسل جدید آیفون های این شرکت معرفی خواهند شد. بر طبق یکی از کارشناسان معتبر اپل یعنی آقای مینگ چی کوئو از وب سایت کی جی آی (KGI)، نسل جدید اپل واچ های این کمپانی به هنگام عرضه از قابلیت استفاده جداگانه از گوشی پشتیبانی نخواهند کرد. او می گوید که اپل باید بخش رابط کاربری انتقال داده ها را بهبود ببخشد قبل از اینکه این ساعت های هوشمند بتوانند تماس ها را خود مدیریت کنند. این مسئله حداقل تا سال بعد طول خواهد کشید.

به نظر می رسد که شرکت اپل تنها تولید کننده ساعت های هوشمندی است که به امسال و سال آینده در این بازار خوشبین است. فروش ساعت های هوشمند شرکت هایی مثل ال جی، سامسونگ، موتورلا و یا هوآوی ضعیف هستند. فروش برندهایی مثل فیت بیت و یا شیائومی نیز در حال کاهش هستند. در همین حین اسوس نیز پس از عرضه دو سری از مدل های زن واچ تصمیم گرفت تا از این بازار خارج شود. این شرکت های توزیع دلایل مختلفی را برای کاهش فروش این ساعت های هوشمند مثل عمر باتری، قیمت بالا و یا داشتن قابلیت های یکسان با گوشی های هوشمند ذکر می کنند.

قابلیت عملکرد مستقل از گوشی های هوشمند موجود بر روی سری سوم اپل واچ ممکن است در فروش آن تاثیر مثبتی داشته باشد. قراردادی که بین شرکت بیمه ی آئتنا (Aetna) و اپل نیز در حال منعقد شدن است ممکن است به این مسئله کمک بکند تا میزان فروش اپل واچ ها افزایش بیابد. شرکت کوئتنا کامپیوترز که تا حالا مسئولیت تولید تمامی اپل واچ ها را بر عهده داشته است، احتمالا برای نسل بعدی مجبور به همکاری با شرکت کمپال الکترونیکس خواهد و حدود ۲۰ الی ۳۰ درص اپل واچ های تولیدی محصول این شرکت خواهد بود. نظر شما درباره این خبر چیست؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید