ترس از نداشتن گوشی هوشمند در حال افزایش است - تکفارس 
ترس از نداشتن گوشی هوشمند در حال افزایش است - تکفارس 

ترس از نداشتن گوشی هوشمند در حال افزایش است

دانیال دهقانی
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 17:10
ترس از نداشتن گوشی هوشمند در حال افزایش است - تکفارس 

ترس از نداشتن گوشی هوشمند در حال افزایش است! در ادامه و با این مطلب جذاب همراه تک فارس باشید.

امروزه، ما زمان زیادی را صرف کار کردن با گوشی هوشمند خود می کنیم. گوشی هوشمند ما اولین چیزی است که صبح ها به دنبال آن هستیم و آخرین چیزی است که شب ها آن را لمس می کنیم. معمولاً کاربرها از اینکه ۸ ساعت در روز با گوشی هوشمند خود کار می کنند راضی هستند و با افتخار این را اعلام می کنند و به گوشی خود هم به خاطر داشتن یک باتری قوی، می بالند! ولی حقیقت آن است که ۸ ساعت چشم دوختن به یک صفحه نمایش کوچک بیشتر از آن چه که فکرش را بکنید ممکن است به ضرر شما تمام شود.

اعتیاد به تلفن همراه و نگرانی از نداشتن آن یکی از مشکلات هزاره جدید به شمار می رود. دانشمندان هرروزه به دنبال بررسی و تحقیق در مورد این موضوع هستند و می خواهند اثرات وابستگی زیادی به تلفن همراه را بسنجند و راهکارهایی برای درمان آن پیدا کنند. اخیراً دانشمندان دانشگاه هنگ کنگ نگاهی عمیق به معضل نوموفوبیا (Nomophobia یا ترس دوری از تلفن همراه در اشخاص) داشته باشند. قبلاً همیشه بحث بر سر آن بود که این نگرانی به خاطر آن است که مردم استرس از دست دادن یک تماس مهم را دارند. ولی به هر حال، اکنون دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که اصلاً این مسئله به خاطر تماس گرفتن نیست!

در سال های اخیر ما با گوشی های هوشمند خود کارهای زیادی کرده ایم و می کنیم. از لحظات جالب و لذت بخش خود عکس می گیریم و بلافاصله آن را در فیس بوک به اشتراک می گذاریم. با لایک ها، ریتوییت ها، کامنت ها و قلب ها از ما حمایت می شود و انگیزه ما برای تکرار دوباره این کار افزایش می یابد. در شبکه های اجتماعی قهرمانان خود را دنبال می کنیم و به طور کلی، بخشی از زندگیمان را وقف تلفن همراه خود می کنیم و از آن به عنوان یک همراه همیشگی یاد می کنیم.

تحقیقات نشان می دهد وقتی ما به دنبال تهیه عکس یا فیلمی از یکی از اتفاقات زندگی خود برای به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی هستیم، نحوه ای که آن رویداد را ثبت می کنیم تا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم بیشتر از خود واقعه به یاد ما می ماند و حتی باعث می شود که بعدتر و هنگام یادآوری، به جای اصل واقعه، نحوه ای که آن را ثبت کرده ایم به یادمان بیاید! برای خیلی ها، تبدیل به یک عادت شده که تا اتفاقی برای آن ها می افتد، سریعاً به سراغ گوشی خود برای ثبت آن بروند. در حقیقت به گوشی هوشمند خود به چشم یک وسیله برای گسترده تر کردن آن تجربه نگاه می کنند و در واقع، با آن می خواهند که تجربیات خود را به دیگران هم منتقل کنند.

دکتر کی جون کیم (Ki Joon Kim ) از دانشگاه هنگ کنگ در نهایت گفته که از این می ترسد که نوموفوبیا یا همان ترس از دور بودن از گوشی هوشمند در آینده بیشتر از این گریبان گیر جوامع بشری شود و امیدوار است که مردم در استفاده از این وسیله هوشمند و کارراه انداز دقت لازم را به خرج دهند و اسیر زرق و برق و زیبایی آن نشوند و بیش از حد، زمان خود را به آن اختصاص ندهند.

نظر شما در رابطه با این گزارش و تحقیق چیست؟ نظرات خود را با تک فارس در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.