ابداعات و ویژگی های خاص گلکسی اس ۴ – سنسورها - تکفارس 
ابداعات و ویژگی های خاص گلکسی اس ۴ – سنسورها - تکفارس 

ابداعات و ویژگی های خاص گلکسی اس ۴ – سنسورها

علیرضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۲ - 07:00
ابداعات و ویژگی های خاص گلکسی اس ۴ – سنسورها - تکفارس 

ابداعات و ویژگی های خاص گلکسی اس ۴ – سنسورها

سامسونگ به خوبی متوجه شده است که برای شکست رقیب سرخت خود یعنی اپل و جلب توجه بیشتر کاربران به محصول جدیدش در حال حاضر فقط ارتقای سخت افزار جوابگو نمی باشد و دلیلی هم برای ارتقاهای سنگین و مانور روی آن در شرایط کنونی احساس نمی شود. به همین دلیل بود که بیشتر زمان کنفرانس اختصاص سامسونگ برای معرفی کهکشانی چهارمش به معرفی امکانات نرم افزاری ویژه این محصول، ابداعات و اختراعات جدید در آن و در نهایت معرفی لوازم جانبی رنگارنگی که برای آن طراحی شده است، گذشت. ما نیز قصد داریم در سلسله مقالاتی کلیه لوازم جانبی کهکشانی چهارم، ابداعات نرم افزاری جدید در آن و همچنین سنسورهای موجود در این اسمارت فون را تعدادشان کمی بیشتر از حد معمول سایر اسمارت فون ها شده است! را برای شما معرفی کنیم. با تک فارس و این سلسله مقالات همراه باشید.

اسمارت فون Samsung Galaxy S4 آخرین نسل از پرچمداران خانواده گلکسی اس سامسونگ در مراسم Samsung Unpacked 2013 رونمایی شد . این تلفن برای ارتباط بیشتر کاربر و نهایت استفاده از قابلیت ها طراحی و ساخته شده است اما اجازه بدهید با قابلیت های هوشمندی که توسط سنسورهای پیشرفته به کار گرفته شده بر روی این محصول عرضه می شوند نیز آشنا شویم .

در فایل منتشر شده‌ی Samsung Tomorrow آمده است که اسمارت فون گلکسی S4 دارای خصوصیات نوآورانه‌ی بسیاری است؛ از آن جمله می‌توان به وجود ۹ حسگر گوناگونی اشاره کرد که عبارتند از حسگر حرکتی، حسگر مجاورت، حسگر ژیروسکوپی، شتاب‌سنج، حسگر هندسی، حسگر دما و رطوبت، فشارسنج، حسگر پوشش (کاور) و نهایتاً حسگر رنگ‌های قرمز، سبز و آبی. که به همراه قابلیت های شناسایی و پردازشی گسترده می توانند در استفاده از تلفن به شما کمک شایانی کنند ، این قابلیت ها به همراه باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری و صفحه نمایش فول اچ دی از نوع SuperAMOLED به همراه نسل جدید پردازنده های Exynos تلفنی همه کاره و قدرتمند شده اند .

 ابداعات و ویژگی های خاص گلکسی اس ۴ – سنسورها

سنسور Accelerometer

سنسور Accelerometer برای کاربران نا آشنا نیست و این سنسور در اکثر محصولات اندرویدی و غیر اندرویدی دیده می شود. این سنسور حرکت در امتداد محور سه بعدی را می سنجد و می تواند در شمارش قدم های یک کاربر کمک کند . این سنسور با اپلیکیشن S-Health در ارتباط می باشد.

سنسور Proximity

سنسور Proximity همانند دیگر تلفن ها برای تشخیص فاصله صورت کاربر از تلفن استفاده می شود و می تواند پس از برقراری تماس و نزدیک شدن تلفن به صورت به سرعت صفحه نمایش را خاموش کند تا از لمس ناخواسته صفحه نمایش پرهیز شود .

سنسور Gyro

 سنسور Gyro نیز همانند دیگر تلفن ها در تشخیص چرخش تلفن به دور سه محور طول ، عرض و ارتفاع کاربرد دارد. این سنسور هر گونه چرخش گوشی را تشخیص می دهد.

سنسور Temperature/Humidity

سنسور Temperature/Humidity یک نوآوری در این تلفن محسوب می شود ، این سنسور دما و میزان رطوبت محیط اطراف را از طریق حفره کوچکی که بر روی تلفن تعبیه شده است می سنجد و اطلاعات دریافتی را به برنامه S-Health می فرستد ت این برنامه اطلاعات را آنالیز و برای شرایط ورزشی شما نسخه بپیچد!

سنسور Barometer

سنسور Barometer نیز میزان فشار جوی بر موقعیت مکانی کاربر را اندازه می گیرد و میزان ارتفاع تلفن را بدست می آورد و می تواند میزان کالری سوزانده شده بر اثر فشار جوی مثلا در کوهستان یا ارتفاعات بلند بر اندام بدن را اندازه گیری کند . این سنسور با اپلیکیشن S-Health نیز در ارتباط می باشد.

سنسور RGB Light Sensor

سنسور RGB Light Sensor نیز قادر به سنجش میزان نور محیطی می باشد ( رنگ های قرمز، سبز و آبی ) و با کاهش یا افزایش روشنایی و دقت صفحه نمایش از خستگی چشمان جلوگیری می کند .

سنسور Gesture

سنسور Gesture حرکات دست کاربر را به کمک اشعه مادون قرمز ساتع شده از کف دست کاربر تشخیص می دهد ، این سنسور به توابع نرم افزاری  Air Gesture گلکسی اس ۴ متصل است و می تواند به کاربر اجازه رد یا برقراری تماس ، تعویض آهنگ در حال پخش ، یا اسکرول کردن صفحات وب را بدهد .

سنسور Geomagnetic

سنسور Geomagnetic با توجه به محور سه گانه برای تشخیص جهت ها و همینطور پیدا کردن میدان های مغناطیسی و استفاده به عنوان قطب نما کاربرد دارد .

سنسور Hall

سنسور Hall نیز می تواند در تشخیص باز و بسته شدن کاور دستگاه کمک کند و برای کاورهای این محصول کره ای به خصوص S View Cover می باشد.

اگر تمام این ۹ سنسور و قابلیت های تشخیصی شما را از میزان مصرف باتری تلفن نگران کرده است باید خدمت شما عرض کنیم که گلکسی اس ۴ یک واحد میکرو کنترلر (MCU) دارد که پردازنده را فقط در صورتی که نیاز به پردازش است فعال می کند و می تواند به تنهایی عملیات کنترل سنسورها را به عهده بگیرد بدون اینکه پردازنده درگیر این کار شود و نتیجه این کار مدیریت بهینه باتری و مصرف آن است.

گلکسی اس ۴ طراحی شده است تا انسان ها را در دنیای شلوغ خودشان به سمت اهدافشان نزدیکتر کند و تکنولوژی را بدون محدودیت تجربه کنند ، در اصل خلاصه کنیم که قرار است این محصول علاوه بر تنبل تر کردن شما با آوردن تکنولوژی های راحتی به اسمارت فون! شما را با امکانات فوق العاده جالبش به ورزش و اهمیت به سلامتی تان نیز سوق بدهد. این اسمارت فون به زودی در ۱۵۵ کشور جهان قابل دسترس خواهد بود .

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید