گوگل رسماً اندروید ۸ را معرفی کرد - تکفارس 
گوگل رسماً اندروید ۸ را معرفی کرد - تکفارس 

گوگل رسماً اندروید ۸ را معرفی کرد

دانیال دهقانی
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 13:33
گوگل رسماً اندروید ۸ را معرفی کرد - تکفارس 

گوگل رسماً اندروید ۸ را معرفی کرد! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

همان طور که انتظار می رفت، شرکت بزرگ گوگل نسخه جدید سیستم عامل موبایلی دوست داشتنی خود یعنی اندروید را با نام کامل اندروید ارئو (Android Oreo) معرفی کرد. قبلاً اعلام شده بود که نام این اندروید، اورلت (Orellete) خواهد بود که خب چنین نبوده و به نظر یک گزارش اشتباه در فضای مجازی منتشر شده بود. قرار است تا اندروید ارئو بهترین، هوشمندترین و سریع ترین نسخه از سیستم عامل اندروید باشد و ویژگی های جدیدی چون حالت تصویر در تصویر و پر کردن خودکار (Autofill) را هم در خود دارد که قبلاً هم در نسخه های مربوط به سازندگان شاهد آن ها بودیم. در این نسخه شاهد تغییراتی در سیستم اعلانات (نوتیفیکیشن ها) نیز هستیم که اکنون می توان بررسی کرد که چه اتفاقی در اپلیکیشن مربوطه افتاده و بعد تصمیم گرفت که با نوتیفیکیشن، چه کرد. همچنین شاهد طراحی دوباره ایموجی ها هستیم و ۶۰ ایموجی با طراحی نو در این سیستم عامل وجود خواهند داشت.

از سوی دیگر گوگل روی اهمیت افزایش امنیت سیستم عامل نیز تاکید کرده و به همین منظور، برنامه ای جدید تحت نام Google Play Protect را در این سیستم عامل تعبیه کرده که مربوط به ابعاد امنیتی است و در نهایت اندروید ۸ ارئو را امن تر از نسخه های قبلی اندروید می کند. استفاده سیستم عامل از باتری گوشی نیز بهینه شده و اکنون اپلیکیشن هایی که در بک گراند باز هستند، شارژ کمتری مصرف می کنند و به این ترتیب از هدر رفتن ناخواسته شارژ گوشی کاسته می شود.

اگر دوست دارید بدانید چه زمانی می توانید اندروید ۸ ارئو را دریافت کنید، باید گفت که گوگل اعلام کرده این سیستم عامل به پروژه AOSP راه یافته است. این نسخه از اندروید برای گوگل پیکسل (Pixel)، نکسوس ۵ اکس (Nexux 5X) و نکسوس ۶ پی (Nexus 6P) در حال تست توسط خرده فروشی ها است و بزودی عرضه خواهد شد.  برای پیکسل سی (Pixel C) و نکسوس پلیر (Nexus Player) هم این سیستم عامل عرضه خواهد شد. تا آخر امسال نیز گوشی های هوشمند مختلفی از شرکت هایی چون ال جی، سامسونگ، اچ تی سی، هواوی، سونی، موتورولا و Essential و … این سیستم عامل را دریافت خواهند کرد. اگر هم قبلاً جزو برنامه بتای این سیستم عامل بوده اید یا نسخه مربوط به توسعه دهندگان آن را داشته اید، باز این سیستم عامل را دریافت خواهید کرد.

نظر شما در مورد اندروید ۸ ارئو چیست؟ نظرات خود را با تک فارس به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید