هوش مصنوعی برای نظارت بر عملکرد کارمندان به محل کار می‌ آید - تکفارس 
هوش مصنوعی برای نظارت بر عملکرد کارمندان به محل کار می‌ آید - تکفارس 

هوش مصنوعی برای نظارت بر عملکرد کارمندان به محل کار می‌ آید

سعید مزارعی
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 14:33
هوش مصنوعی برای نظارت بر عملکرد کارمندان به محل کار می‌ آید - تکفارس 

هوش مصنوعی برای نظارت بر عملکرد کارمندان در محل کار مورد استفاده قرار گرفت.


هوش مصنوعی به شما کمک می‌ کند بهتر کار کنید و حتی کار پیدا کنید. اما آن‌ ها می توانند بر کار کردن شما نظارت داشته باشند. محققین اشاره کرده‌اند که یک شرکت لندنی به نام StatusToday، اخیرا به شتاب دهنده امنیتی که زیر نظر سازمان اطلاعات GCHQ انگلستان کار می‌ کند، پیوسته است. این شرکت توسط هوش مصنوعی متادیتا و جزییات عادات محل کار شما را بررسی و تجزیه می‌ کند (مثل فایل‌ هایی که استفاده می‌ کنید و یا زمانی که درها را باز و بسته می‌ نمایید) تا رفتارهای غیر عادی را در زمان وقوع ثبت کند. به طور مثال اگر شما به طور اتفاقی حجم زیادی داده را دانلود کردید و یا این که در قسمتی از دفتر کار موجب خرابی شدید، این سیستم هوش مصنوعی به شرکت اطلاع داد و شما را بازخواست می‌ نماید.

هوش مصنوعی برای نظارت بر عملکرد کارمندان به محل کار می‌ آید - تکفارس 

موارد استفاده این سیستم برای GHCQ واضح است: آن‌ ها می‌ خواهند که از خارج شدن ناگهانی جاسوسان و افشاگران با اسناد و مدارک ارزشمند از شرکت جلوگیری کنند. همچنین برای سازمان‌ هایی که از خروج کارمندان سابق خود با داده‌ های حیاتی شرکت ‌می‌ ترسند، این تکنولوژی مفید و سودمند است. در هر صورت این عمل به علاوه داشتن مزیت، می‌ تواند باعث نگرانی‌ های امنیتی شود، مخصوصا به خاطر این که این سیستم میزان بهره‌ وری و سودمندی کارکنان را دنبال می‌ کند. مدیریت می‌ تواند از این که شما یکی از دوستانتان را در آپارتمانش ملاقات کردید مطلع باشد و یا این اگر از الگوهای آن‌ها پیروی نکنید شما را به کم‌ کاری متهم کند.

این عمل به خودی خود یک مشکل به حساب نمی‌ آید. سوال اصلی در مورد مجوز این کار است: آیا با نظارت هوش مصنوعی موافق هستید؟ در اینجا دو مساله پیش می‌ آید. اول این که زمانی که می‌ خواهید استخدام شوید از این سیستم نظارت با خبر باشید و دوم این که کارفرمایان شما تصمیم بگیرند که بدون اطلاع شما برای جاسوسی از این سیستم استفاده کنند. از طرفی شرکت‌ ها موظفند که در مورد تمام کارهای صورت گرفته در زمان کار توضیحات ارائه دهند، پس نیازی نیست که نگران شرایطی باشید که اخطارهای هوش مصنوعی ارسال می‌ شوند. این نوع نظارت به طور بالقوه مفید است اما در نظر داشته باشید که راه‌ های سوء استفاده بسیار زیاد است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید