چرا اپل به تجارت انرژی روی آورده است؟ - تکفارس 
چرا اپل به تجارت انرژی روی آورده است؟ - تکفارس 
چرا اپل به تجارت انرژی روی آورده است؟ - تکفارس 

چرا اپل به تجارت انرژی روی آورده است؟

سعید مزارعی
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 16:40
چرا اپل به تجارت انرژی روی آورده است؟ - تکفارس 

تذکری به مدیران عاملی که جایگاهی برای تجارت انرژی برای شرکت خود قائل نیستند: شاید شما امروز در تجارت انرژی نباشید ولی به احتمال زیاد به زودی باید این کار را شروع کنید. سخت است که باور کنیم این شرکت در زمینه انرژی فعالیت می کند ولی تابستان امسال این شرکت درخواستی برای دریافت گواهی های ایالتی برای فروش مستقیم انرژی اضافه ای که از منابع تجدید پذیر موجود در تسهیلاتش در ارگان، نوادا و کالیفرنیا بدست می آورد به مشتریان ارائه کرد.

شاید شرکت شما دقیقا مثل اپل مستقیما به سمت این تجارت نرود ولی احتمالا شما هم بزودی تصمیم می گیرید که به جمع تولید کننده-مصرف کننده ها (Prosumers) یعنی شرکت هایی که هم تولید کننده و هم مصرف کننده انرژی هستند، بپیوندید. همین طور که صنعت تولید انرژی از مدلی که در آن واحدهای تولید کننده انرژی وظیفه تولید انرژی برای یک منطقه را برعهده دارند به سمت مدلهای پویا تر حرکت می کند، شرکت های تولید کننده-مصرف کننده انرژی قادر خواهند بود که محصولات و خدمات جدیدی مثل تنظیم فرکانس ارائه کنند. این سرویس ها در حال حاضر فقط به خدمات مربوط به انرژی الکتریسیته محدود می شوند ولی در آینده شرکت های تولید کننده -مصرف کننده قادر خواعهند بود تا خدمات را با تجهیزات خود تولید کنند و آن را به شبکه برق سراسری بفروشند. قبض برق مصرفی ماهیانه این شرکت ها خالص انرژی و خدماتی تولیدی و مصرفی این شرکت ها خواهد بود.

در حال حاضر کالیفرنیا، تگزاس و بخش بزرگی از شرق و شمال شیکاگو در حال حاضر بازاری برای مبادله این محصولات و خدمات هستند. بازیگران اصلی این بازار که توسط ارگان‌های ایالتی مجوز دریافت کرده‌اند همگی شرکت‌های متخصص در حوزه تولید انرژی هستند. با این حال هدف ایجاد بازارهای محلی کوچکتر با روند اداری سریع‌تر و نیاز به گواهینامه‌های کمتر است.

شرکت‌های بازرگانی و صنعتی  اولین کاندیداهای تبدیل شدن به شرکت‌های تولید کننده-مصرف کننده با توجه به بزرگی تسهیلاتشان، تنوع در مصرف انرژی و تواناییشان در خرید و استفاده از انرژی الکتریسیته در مقیاس‌های مختلف هستند. معمول‌ترین و روبه رشدترین منبع انرژی تولیدی بومی استفاده از انرژی خورشیدی در سقف خانه‌ها است. بسیاری از بناهای بازرگانی و صنعتی دارای سقف، ساختارهای پارکینگی و زمین‌های بدون استفاده هستند که می‌توانند سیستم‌هایی را میزبانی کنند که به مراتب بزرگتر و البته ارزان‌تر از سیستم‌های خانه‌های مسکونی هستند. مطالعات جدید لابراتوار انرژی‌های تجدید پذیر ملی تخمین می‌زند که سقف ساختمان‌های تجاری ۳.۲ میلیارد فوت مربع فضا دارد که می‌توان از آن برای انرژی خورشیدی استفاده کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید