اپل در ساخت تکنولوژی اسکنر ۳ بعدی صورت ۲ سال از کوالکام جلوتر است - تکفارس 
اپل در ساخت تکنولوژی اسکنر ۳ بعدی صورت ۲ سال از کوالکام جلوتر است - تکفارس 

اپل در ساخت تکنولوژی اسکنر ۳ بعدی صورت ۲ سال از کوالکام جلوتر است

سعید مزارعی
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 20:00
اپل در ساخت تکنولوژی اسکنر ۳ بعدی صورت ۲ سال از کوالکام جلوتر است - تکفارس 

اپل در ساخت تکنولوژی اسکنر ۳ بعدی صورت ۲ سال از کوالکام جلوتر است. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکفارس همراه باشید :

به طور قطع شما هم میدانید که کمپانی اپل سال هاست در عرضه تکنولوژی های جدید پیشگام بوده و چند سال قبل از سایر شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند از تکنولوژی های جدید رونمایی کرده و از آن ها در گوشی های خود استفاده می کند. از مهم ترین پیشگامی های اپل در عرصه تکنولوژی های جدید می توان به عرضه پردازنده ۶۴ بیتی در گوشی آیفون ۵s اشاره کرد که این تکنولوژی جدید در نوع خود یک انقلاب بسیار بزرگ و حیاتی برای ادامه روند تکنولوژی محسوب می شد. حسگر اثر انگشت را که توسط کمپانی اپل در ابتدا معرفی شد و امنیت گوشی و پرداخت های موبایلی را به طور کامل دست خوش تغییر کرد نیز یکی دیگر از خدمت هایی است که شرکت اپل به پیشرفت عرصه موبایل کرده است. مدتی است که اخبار و شایعات پیرامون آیفون ۸ (پرچمدار جدید شرکت اپل که قرار است تا چند روز دیگر به صورت رسمی معرفی شود) از حذف حسگر اثر انگشت در این گوشی خبر می دهند. البته اپل دلیل خوبی برای این تغییر ناگهانی دارد و علاوه بر آن جایگزین مناسبی را هم برای این حسگر کاربردی در نظر گرفته است و آن طور که از شواهد و قرائن بر می آید ظاهرا قرار است به یکی دیگر از نوآوری های این شرکت در گوشی های موبایل بدل شود و این تکنولوژی جدید چیزی جز اسکنر ۳ بعدی صورت نیست. به گفته موسسه تحقیقاتی KGI و همچنین تحلیلگر بسیار معروف و قابل اعتماد این موسسه یعنی مینگ چی کو اپل در استفاده از این تکنولوژی جدید حداقل ۲ سال از نزدیک ترین رقیب خود در این عرصه یعنی کوالکام جلوتر است. کو یکی از بهترین و همچنین معتبرترین افرادی است که همیشه نام او را در شایعات و خبرهای اپل می شنویم.

کو معتقد است که گوشی آیفون ۸ همراه با یک صفحه نمایش بدون لبه اولد و یک دوربین انقلابی جدید در جلوی گوشی و یک ماژول مادون قرمز که توانایی تشخیص فضای سه بعدی مقابل صورت را دارا است، عرضه خواهد شد.

بر اساس آخرین گزارش مینگ چی کو، در طرف مقابل اما کوالکام وضعیت مناسبی ندارد و این شرکت تا سال ۲۰۱۹ توانایی ساخت و عرضه یک اسکنر ۳ بعدی صورت با کیفیت را نخواهد داشت. ظاهرا این کمپانی در هماهنگی سخت افزار و نرم افزار این تکنولوژی به مشکل برخورده است.

به گفته منابع مختلف، ظاهرا در حال حاضر تنها شرکتی که توانایی ساخت و استفاده از این تکنولوژی را دارد، کمپانی چینی سازنده گوشی های هوشمند یعنی شرکت شیائومی است که بر اساس خبرها همین الان هم توانایی ساخت این تکنولوژی را دارد ولی تنها چیزی که آن ها را به صبر کردن بیشتر وا داشته این موضوع است که آن ها می خواهند در ابتدا واکنش بازار به تکنولوژی اسکنر سه بعدی صورت اپل را ببینند و سپس تصمیم به استفاده یا عدم استفاده از آن را اتخاذ کند.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید