معرفی کامل گلکسی نوت ۸ - تکفارس 
معرفی کامل گلکسی نوت ۸ - تکفارس 

معرفی کامل گلکسی نوت ۸

سعید مزارعی
۲ شهریور ۱۳۹۶ - 21:50
معرفی کامل گلکسی نوت ۸ - تکفارس 

طرفداران گوشی های سری نوت سامسونگ، در سالی که گذشت سختی های زیادی کشیدند و مجبور شدند گوشی های نوت ۷ خود را که به اعتقاد بسیاری یک شاهکار به حساب می آمد، به شرکت سامسونگ بازگردانند، البته تعدادی از طرفداران پر و پا قرص این گوشی ها هنوز هم راضی به پس دادن گوشی پر خطر خود نشده اند. شب گذشته اما، بالاخره شرکت کره ای سامسونگ به موج عظیمی از شایعات و گمانه زنی ها پایان داد و در طی مراسم اختصاصی خود به نام آنپک از جدیدترین پرچمدار سری نوت خود رونمایی کرد. حتما به یاد دارید که سال گذشته گوشی نوت ۷ چه رسوایی برای شرکت سامسونگ به بار آورد و ممکن بود آن فجایع به پایانی تلخ برای سری گوشی های نوت بدل شود. اما خوشبختانه سامسونگ از آن اتفاقات به خوبی گذر کرد و تمامی تمرکز و توان خود را صرف کرد، تا اکنون با ارئه محصولی بی نقص، نه تنها اعتبار خود را باز پس گیرد بلکه مشتریان بیشتری را نیز به خرید این گوشی ترغیب کند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی تمامی بخش های جدیدترین مدل از سری گوشی های نوت به نام نوت ۸ بپردازیم پس در ادامه با تکفارس همراه باشید :

طراحی

سامسونگ در اقدامی قابل پیش بینی از همان طراحی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس در این گوشی نیز استفاده کرد و تغییرات خاصی را در طراحی آن اعمال نکرده است. از نمای جلو، گلکسی نوت ۸ دقیقا مشابه گلکسی اس ۸ است و همانند آن، برای این گوشی نیز از یک طراحی سراسری با حاشیه های بسیار کم و همچنین لبه های خمیده که بسیار زیبا هم به نظر می رسند، استفاده کرده است. تنها تفاوت آن ها در سایز گوشی محسوب می شود. تفاوت عمده و اگر دقیق تر بخواهیم بگوییم تنها تفاوت این گوشی با اس ۸ در قسمت عقب است، جایی که سامسونگ از یک دوربین دوگانه برای نوت ۸ استفاده کرده است. حسگر اثر انگشت این گوشی نیز همانند برادران سری اس خود، در پشت گوشی جای داده شده است و تنها تغییر در این بخش مربوط به جا به جایی مکان این حسگر با فلاش های ال ای دی است، تا کاربران به طور اشتباهی با فلاش دوربین برخوردی نداشته باشند. فلز و شیشه موادی هستند که شرکت سامسونگ از آن ها برای ساخت بدنه نوت ۸ استفاده کرده است.

صفحه نمایش

کمپانی کره ای سامسونگ برای گلکسی نوت ۸ در بخش صفحه نمایش سنگ تمام گذاشته و از یک صفحه نمایش ۶.۳ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ یا همان Quad HD+ پیکسل تمام صفحه، که آن را Infinity Display نامیده، با لبه های خمیده استفاده کرده است و این صفحه نمایش ۸۳ درصد کل پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. نوت ۸ بزرگ ترین گوشی از سری نوت است که تا به حال ساخته شده و این اتفاق به لطف نمایشگر با حاشیه های کم به دست آمده است.

قلم S Pen

قلم، این چیزی است که نوت را از تمامی گوشی های دیگر سامسونگ و حتی کمپانی های دیگر متمایز می کند. اگر بگوییم این گوشی ها به دلیل وجود این قلم تا این حد موفق و محبوب بوده اند، پر بیراه نگفته ایم. از روز معرفی سری نوت تاکنون، امکانات زیادی به این قلم افزوده شده است اما چند وقتی بود که سامسونگ تغییرات خاصی را در این قلم اعمال نمی کرد. امسال اما قصه فرق کرده است و سامسونگ دست به تغییراتی در ظاهر و همچنین عملکرد این قلم زده است تا هم آن را به قلم های واقعی بیشتر نزدیک کند و هم اینکه کارایی آن را نیز افزایش دهد. نوک این قلم ظریف تر شده و اندازه آن به ۰.۷ میلی متر رسیده و تا ۴۰۹۶ سطح فشار را نیز تشخیص می دهد. از ظاهر که بگذریم به قسمت هیجان انگیز ماجرا یعنی امکانات جدید این قلم می رسیم که به کمک بخش نرم افزار امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. Live Massage نام ویژگی جدیدی است که سامسونگ برای نوت ۸ در نظر گرفته است. با استفاده از این ویژگی می توانید تصاویر خود را نقاشی کرده و و همچنین می توانید نوشته های خود را به صورت انیمیشن در بیاورید و با فرمت گیف در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و یا برای دوستانتان ارسال کنید. به لطف صفحه نمایش همیشه روشن و با در نظر گرفتن امنیت کاربران به طور کامل، تنها با بیرون کشیدن قلم، می توانید بلافاصله شروع به نوت برداری کرده و تا ۱۰۰ صفحه بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی نوت های خود را نوشته و ذخیره کنید. سامسونگ برای گردشگران و همچنین افرادی که با ترجمه متون سر و کار دارند ویژگی جالبی قرار داده است به طوری که با انتخاب یک متن به وسیله قلم، می توانید آن را به ۷۱ زبان زنده دنیا ترجمه کنید. همچنین امکان تبدیل واحد های پولی و وزنی به وسیله قلم برای کاربران وجود خواهد داشت.

دوربین

برای اولین بار است که سامسونگ از دوربین دوگانه در گوشی های خود استفاده می کند و حتی شاهد بودیم که برخلاف روند موجود در بازار گوشی های هوشمند، این شرکت گلکسی اس ۸ را با یک دوربین تکی عرضه کرد. به ادعای خود سامسونگ، این بهترین دوربین دوگانه موجود در بازار است. هر دو دوربین از لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی واید و تله فوتو با دریچه دیافراگم f1.7 استفاده می کنند. در حقیقت این دوربین همان دوربین به کار رفته در اس ۸ است که سامسونگ دو عدد از آن ها را در کنار هم قرار داده است. از امکانات دوربین این گوشی می توان به زوم اپتیکال ۲ بربری بدون افت کیفیت تصاویر و همچنین زوم نرم افزاری ۱۰ برابری اشاره کرد.

نکته مهمی که دوربین دوگانه نوت ۸ را از سایر دوربین ها متمایز کرده و موجب برتری آن می شود، وجود تثبیت کننده اپتیکال تصویر یا همان OIS در هر دو دوربین است که باعث می شود تصاویر شما بدون افت کیفیت ناشی از لرزش های دست ثبت شود.

 قابلیتی که اپل از آن به نام پرتره یاد می کند نیز در نوت ۸ گنجانده شده و توسط سامسونگ Live Focus نامیده شده است. با این قابلیت می توانید با فوکوس بر روی سوژه مورد نظر چه قبل و چه بعد از ثبت تصاویر، افکت Broken Windows را که موجب تار شدن پس زمینه خواهد شد را اعمال کنید و میزان آن را به صورت دلخواه و دستی کم یا زیاد کنید.

یک قابلیت جالب دیگر در این گوشی وجود دارد که با قرار دادن حالت گوشی بر روی Dual Capture هنگام عکس گرفتن، هر دو دوربین یک عکس را ثبت کرده و ذخیره می کند و تفاوت تصاویر ثبت شده در آن ها این است که یکی از لنز ها یک تصویر کلوز آپ را ثبت کرده و دیگری تصویری ثبت خواهد کرد که در آن کل پس زمینه معلوم است.

سامسونگ دوربین سلفی را نیز فراموش نکرده است و برای دوست داران به تصاویر سلفی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f1.7 و فوکوس خودکار و سریع قرار داده است که توانایی فیلم برداری با کیفیت ۴k را نیز در خود قرار داده است.

سخت افزار

نوت ۸ را می توان یک غول سخت افزاری نامید. این گوشی همانند سایر پرچمداران سامسونگ با دو مدل و پردازنده های متفاوت در کشور آمریکا و سایر کشورها عرضه خواهد شد. طبق معمول مدلی که در آمریکا عرضه می شود دارای یک پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ خواهد بود و مدلی که در سایر کشورهای دنیا به فروش می رسد از پردازنده اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس ۸۸۹۵ بهره خواهد برد که این پردازنده شامل ۸ هسته است که ۴ هسته آن با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز برای کارهای سنگین و ۴ هسته کم مصرف Cortex A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز برای کارهای سبک در نظر گرفته شده است. میزان رم در نظر گرفته برای این گوشی ۶ گیگابایت است که البته ممکن است یک مدل با رم ۴ گیگابایتی و قیمت کمتر نیز در کشور چین به فروش برسد.

میزان حافظه ذخیره سازی این گوشی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است که می توان با کارت خافظه تا سقف ۲۵۶ گیگابایت نیز آن را افزایش داد. برای این گوشی نیز از یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری استفاده شده است.

معرفی کامل گلکسی نوت ۸ - تکفارس 

نرم افزار

اندروید ۷.۱.۱ نسخه ای است که به صورت پیش فرض بر روی این گوشی نصب شده است و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی Samsung Experience بر روی آن قرار گرفته است. لبه های خمیده در گوشه های آن باعث می شود تا کاربران بتوانند از آن بهره برده و آیکون هایی را در آن قسمت تعبیه کنند. هوش مصنوعی نیز در قالب دستیار صوتی بیکسبی در این گوشی وجود دارد و روز به روز باهوش تر شده و شما را در انجام امور خود کمک خواهد کرد.

معرفی کامل گلکسی نوت ۸ - تکفارس 

سایر امکانات

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار: نوت ۸ نیز همانند سایر پرچمداران شرکت های مختلف با اخذ گواهینامه IP68 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. سال گذشته برای اولین بار بود که قلم نوت ۷ نیز در برابر آب مقاوم بود و کاربران قادر بودند که در زیر آب با گوشی خود کار کرده و نوت برداری کنند، اما با جمع آوری این گوشی ها اکنون می توان گفت که نوت ۸ اولین گوشی از سری گوشی های نوت است که کاربران را قادر به نوت برداری در زیر آب می کند.

معرفی کامل گلکسی نوت ۸ - تکفارس 

شارژ بیسیم: شارژ بیسیم امکانی است که تقریبا دو سال است که مد شده و اغلب پرچمداران نیز از این قابلیت پشتیبانی می کنند. اکنون در نوت ۸ شاهد آخرین و پیشرفته ترین قابلیت های شارژ بیسیم هستیم که در سریع ترین زمان ممکن گوشی نوت ۸ شما را شارژ خواهد کرد.

معرفی کامل گلکسی نوت ۸ - تکفارس 

سامسونگ دکس : با این ویژگی در صورت نیاز می توانید گوشی خود را به یک صفحه نمایش بزرگتر وصل کرده و از آن به عنوان یک کامپیوتر استفاده کرده و نیازهای خود را رفع کنید.

امنیت: وجود حسگر اثر انگشت به همراه اسکنر عنبیه چشم، نوت ۸ را به یکی از امن ترین گوشی های موجود در بازار می کند که از حسگر های بیومتریک خوبی برای قفل گوشی استفاده می کن. علاوه بر این ها ویژگی های نرم افزاری بسیاری امنیت گوشی شما را تضمین کرده و لایه های امنیتی زیادی را برای حفظ اطلاعات مشتریان بر سر راه نفوذگران قرار خواهد داد.

رنگ ها و قیمت

از همین امروز می توانید با مراجعه به سایت رسمی سامسونگ این گوشی را با قیمت ۹۳۰ دلار پیش خرید کنید.

معرفی کامل گلکسی نوت ۸ - تکفارس 

در صورت پیش خرید این گوشی سامسونگ یک دوربین گیر ۳۶۰ و یا یک حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی به انتخاب خودتان به شما هدیه خواهد داد. این گوشی در دو رنگ مشکی و خاکستری ارکیده و با حافظه ذخیره سازی ۶۴ گیگابایتی در کشور آمریکا و در سایر نقاط جهان با رنگ های طلایی و آبی و با حافظه های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد کرد و تصمیم عجیبی به نظر می رسد. عرضه رسمی این گوشی نیز روز ۲۴ شهریور خواهد بود و مشتریانی که گوشی را پیش خرید کرده اند در این تاریخ گوشی خود را دریافت خواهند کرد و همچنین سایر مشتریان نیز در این روز می توانند با مراجعه به فروشگاه های فیزیکی اقدام به خرید این گوشی کنند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید