سیستم عامل اندروید سهمی ۸۸ درصدی از بازار در سه ماهه گذشته داشته است - تکفارس 
سیستم عامل اندروید سهمی ۸۸ درصدی از بازار در سه ماهه گذشته داشته است - تکفارس 

سیستم عامل اندروید سهمی ۸۸ درصدی از بازار در سه ماهه گذشته داشته است

علیرضا دهقان
۵ شهریور ۱۳۹۶ - 09:12
سیستم عامل اندروید سهمی ۸۸ درصدی از بازار در سه ماهه گذشته داشته است - تکفارس 

شرکت آنالیزگر Gartner داده هایی که در سه ماهه دوم امسال جمع آوری کرده را منتشر کرده است، بر اساس این اطلاعات، فروش جهانی اسمارتفون ها از ماه آپریل تا جون ۷.۶ درصد رشد داشته است. از ۳۶۶.۲ میلیون دستگاهی که در این سه ماه به فروش رسیدند، ۸۷.۷ درصد دستگاه های اندرویدی بوده اند! و حدود ۱۲.۱ درصد نیز آیفون های دارای سیستم عامل iOS بودند. مدیر تحقیقات گارتنر، Anshul Gupta می گوید تقاضای گوشی های میان رده (۱۵۰ تا ۲۰۰ دلاری) توسط مشتریان در بازار های در حال توسعه که به دنبال اتصال ۴جی هستند بالا رفته است.

سیستم عامل اندروید سهمی ۸۸ درصدی از بازار در سه ماهه گذشته داشته است - تکفارس 

در بالای لیست، سامسونگ با اختلاف فاحشی اول است، این غول تکنولوژی کره ای ۸۲.۵ میلیون گوشی را در این بازه سه ماهه به فروش رسانده است که به این شرکت کمک کرد تا ۲۲.۵ درصد از کل سهم بازار را تصاحب کند. همچنین سامسونگ نسبت به همین سه ماهه در سال گذشته ۷.۵ درصد رشد فروش را تجربه کرده است. شرکت گارتنر می گوید با وجود رقیبان جدی چینی، گوشی های Galaxy S8 و S8+ تضمین می کنند که سامسونگ باز هم در گزارش هایش به افزایش فروش اشاره می کند.

در رده دوم اپل با ۴۴.۳ میلیون دستگاه فروش قرار دارد که یک سقوط بسیار کوچک نسبت به سه ماهه سال پیش بود که در آن بازه ۴۴.۴ میلیون دستگاه فروخته بود. تحلیلگران در گارتنر معتقدند فروش اپل در سه ماهه آخر سال به لطف معرفی آیفون ۷اس و ۷اس پلاس و آیفون ۸ جانی تازه خواهد گرفت. البته گارتنر اشاره کرده که احتمالا به خاطر محدود بودن تعداد آیفون ۸، این گوشی فروش آنچنان زیادی نخواهد داشت. تحلیلگر شرکت KGI Securities، آقای Ming-Chi Kuo می گوید که اپل تنها ۲ تا ۴ میلیون آیفون ۸ را در زمان عرضه آماده فروش خواهد داشت! اما به هر حال گارتنر سه ماهه آخر سال خوبی برای اپل به خاطر iOS 11 و تغییرات Siri پیش بینی می کند.

هوآوی نیز در جایگاه سوم با تنها ۳۶ میلیون گوشی قرار گرفت، البته برای این شرکت این فروش رشد فوق العاده ۱۷ درصدی را نسبت به سال پیش به همراه داشت و درنتیجه آن هوآوی حدود ۹.۸ درصد از بازار را از آن خود کرده است. همانطور که مشهود است هوآوی کم کم به اپل نزدیک تر می شود و حتی این شرکت گفته است که برنامه آینده اش تا ۲۰۲۱، کنار زدن اپل و سامسونگ و صد نشینی در فروش است.

با افزایش ۴۴.۱ درصدی فروش نسبت به سال گذشته، شرکت Oppo با ۷.۱ درصد از بازار گوشی های هوشمند در جایگاه چهارم قرار گرفت، تنها با ۲۶.۱ میلیون فروش! و در آخر نیز شرکت Vivo قرار داشت که نسبت به سال گذشته رشد فروش خیره کننده ۷۰.۸ درصدی را نسبت به سه ماهه دوم سال پیش تجربه کرده است. که یعنی در ارقام، این شرکت از فروش ۱۴.۲ میلیونی به فروش ۲۴.۳ میلیونی رسیده است! و این مقدار فروش برای رساندن ویوو به جایگاه پنجم کافی است.

در آخر نیز آقای Gupta از گارتنر می گوید که کمبود تجهیزات اولیه، مخصوصا پنل های OLED و حافظه ذخیره سازی، تاثیر منفی بر روی فروش اسمارتفون ها در نیمه دوم سال خواهد گذاشت. وی گفت: “ما انتظار داریم که به کمبود پنل OLED و حافظه بر بخوریم، البته مشکل پنل ها فقط به بازار گوشی های گران قیمت و رده بالا صدمه خواهد زد، هم اکنون نیز می بینیم که نبود حافظه چگونه باعث ایجاد مشکل در کار Huawei P10 شده است و شرکت های سنتی و قدیمی تر مثل ال جی و سونی و اچ تی سی در بخش اسمارتفون های بالارده نیز میان برند های چینی که به همراه سامسونگ و اپل بیشتر سهم بازار را به خود اختصاص داده اند، گم شده اند”.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.