تصویری از تراشه ای شبیه به تراشه ی iPhone 7s Plus منتشر شده است - تکفارس 
تصویری از تراشه ای شبیه به تراشه ی iPhone 7s Plus منتشر شده است - تکفارس 

تصویری از تراشه ای شبیه به تراشه ی iPhone 7s Plus منتشر شده است

حمزه سروری
۵ شهریور ۱۳۹۶ - 16:23
تصویری از تراشه ای شبیه به تراشه ی iPhone 7s Plus منتشر شده است - تکفارس 

معرفی مدل های جدید آی فون به همین زودی ها اتفاق خواهد افتاد. با وجود مخفی کاری های اپل، هر چه به ماه سپتامبر نزدیک تر می شویم اطلاعات بیشتر و بیشتری به بیرون سرازیر می شود و علاقه مندان را سیراب می کند.

جدیداً یک تصویر جالب توسط «بنجامین گسکین» (Benjamin Geskin) در توئیتر آپلود شده است. تصویری از اعضای چهار گانه ی برد های بدون پوشش که ادعا می شود برای آی فون ۷ اس پلاس ساخته شده بودند. در زیر می توانید تصویری را که توسط تصویر ساز محبوب منتشر شده است ببینید:

The iPhone 7s logic board also appeared on Weibo

زمانی که این تراشه ی بدون پوشش را با تراشه ی آی فون ۷ اس پلاس مقایسه می کنیم، کاملاً واضح می شود که خواسته یا ناخواسته این دو شباهت های نزدیکی به یک دیگر دارند. به نظر می رسد اندازه های تراشه و سوراخ پیچ ها آن بسیار شبیه به مدل بزرگ تر ۲۰۱۶ هستند که مانع از این می شود که فکر کنیم این تراشه برای مدل کوچک تر ۷ اس در نظر گرفته شده است. چرا که نسخه ی «آی فون ویژه» در سال گرد این گوشی ها  قرار است طراحی ای جدید به صورت «ال» شکل و با دو باتری داشته باشد که معادلات و حدس های ما را به هم می زند.

اما از کجا بدانیم که این تراشه در واقع برای یک ۷ پلاس PCB در نظر گرفته نشده است؟ بسیار خوب، یک برچسب زمانی با اعداد «۳۲۱۷»  بر روی تراشه وجود دارد، این بدان معناست که این تراشه در تاریخ سی و دومین هفته ی سال ۲۰۱۷ ساخته شده است یا در واقع چیزی حدود یک ماه قبل.

متأسفانه تراشه ی واقعی و مودم در PCB حاضر نیستند، اما به نظر می رسد این پد های خالی توسط یک تراشه ی Apple A11 یا Qualcomm و یا مودم اینتل اشغال شوند. فرضی که در حال حاضر داریم این است که پردازنده ی A 11 توسط TSMC بر روی یک FinFET 10 نانو متری مختص پردازنده ی گوشی ساخته خواهد شد چیزی که باعث می شود تراشه قوی تر شود و نسبت به A10 ـی که سال گذشته بر روی آی فون ها بود کم تر انرژی مصرف کند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.