یک مانع جدید بر سر راه فعالیت آزادانه اینترنتی در چین - تکفارس 
یک مانع جدید بر سر راه فعالیت آزادانه اینترنتی در چین - تکفارس 

یک مانع جدید بر سر راه فعالیت آزادانه اینترنتی در چین

دانیال دهقانی
۶ شهریور ۱۳۹۶ - 13:57
یک مانع جدید بر سر راه فعالیت آزادانه اینترنتی در چین - تکفارس 

به نظر دولت چین قصد ندارد تا به کاربران خود آزادی زیادی در فضای مجازی بدهد! برای یافتن جزئیات بیشتر در ادامه با این مطلب جذاب همراه تک فارس باشید.

چین همچنان با قدرت در حال محدود کردن کاربران خود در فضای مجازی است. از ابتدای ماه اکتبر، سایت ها در این کشور ملزوم به لینک کردن اطلاعات کاربرانی که در بخش نظرات پست می گذارند به دولت هستند. در واقع این سایت ها باید هویت واقعی کاربران را دریافت کنند و آن را در اختیار دولت قرار دهند. دولت اعلام کرده این کار به منظور “پایین آوردن آمار غلط و شایعات، استفاده از کلمات رکیک و پیام های غیرقانونی” انجام خواهد پذیرفت. البته با توجه به سابقه دولت چین خیلی نباید به این حرف ها امیدوار بود؛ به نظر این امر بیشتر به آن علت صورت گرفته تا تعقیب مخالفان و افرادی که به فعالیت های سیاسی در فضای مجازی می پردازند راحت تر صورت پذیرد.

این محدودیت جدید، در کنار دیگر محدودیت ها مثل مسدود کردن برخی سایت ها و تحقیقات به عمل آوردن از سایت های بزرگ چین و بررسی آن ها برای شناسایی افراد متخلف (از دیدگاه دولت) به نظر اتفاقی نیست و تمامی این ها به مانند یک زنجیره به هم متصل هستند. حزب حاکم بر چین چند وقت دیگر یک اجلاس دارد و این سانسور کردن ها همیشه در نزدیکی این اجلاس ها صورت می پذیرد تا از هجمه انتقادات به دولت کاسته شود. البته این بار یک تفاوت عمده در این سانسور کردن ها وجود دارد.

به عقیده یک وکیل و تحلیلگر، این بار محدودیت ها صرفاً روی سرویس های مربوط به فضای مجازی نیست و مستقیماً محتوا را هدف گرفته یعنی محتوایی که در پیام ها و نظرات کاربران وجود دارد. همچنین مسئول اصلی محدودیت های قبلی هیچ گاه معرفی نمی شد ولی اکنون به طور واضح مرکز فرماندهی امنیت سایبری چین مسئول این اتفاق عجیب است. به هر حال یک محدودیت دیگر در راه کاربران چینی فضای مجازی است.

نظر شما در رابطه با این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید