مدیرعامل جدید Uber انتخاب شد - تکفارس 
مدیرعامل جدید Uber انتخاب شد - تکفارس 

مدیرعامل جدید Uber انتخاب شد

علیرضا دهقان
۶ شهریور ۱۳۹۶ - 16:29
مدیرعامل جدید Uber انتخاب شد - تکفارس 

جستجوی شرکت Uber برای یافتن مدیرعامل جدید بالاخره پایان یافت! هیئت مدیره این استارت آپ، دارا خسروشاهی، مدیر کمپانی سفر آنلاین Expedia را برای این سمت انتخاب کردند. نیویورک تایمز در اواخر یکشنبه اعلام کرد که خسروشاهی که از سال ۲۰۰۵ مدیر و مدیر اجرایی اکسپدیا بوده، یکی از سه کاندیدایی بود که هیئت مدیره اوبر برای این سمت در نظر داشتند، این روزنامه برای گزارش خود منابع ناشناس را قید کرده است.

اوبر به درخواست نظر دادن واکنشی نشان نداد. اکسپدیا نیز پاسخی نداد و اعلام نکرد که خسروشاهی آزاد است یا نه.

این استخدام به یک جستجوی طولانی مدت برای پر کردن جای خالی در این سمت، پایان می دهد، از زمانی که دو ماه پیش، Travis Kalanick از کارش اخراج شد تا الان، جایگزینی برایش یافت نشده بود. در اوایل یکشنبه، زمانی که Jeff Immelt، رئیس جنرال الکتریک که انتخاب اول هیئت مدیره به شمار می رفت با یک توییت اعلام کرد که علاقه ای به پیوستن به اوبر ندارد، کار هیئت مدیره در انتخاب مدیر جدید بسیار محدود تر شد.

Kalanick در جون پس از یک رسوایی از سمت خود استعفا داد، بیشتر از بیست کارمند نیز پس از تحقیقات راجع به یک پرونده آزار جنسی از کار اخراج شدند و این شرکت در حال دفاع از خود در برابر یک شکایت از طرف Waymo است، یک شرکت تجاری اتومبیل های خودران که توسط شرکت مادر گوگل Alphabet اداره می شود.

تمامی مشکلات این شرکت در فوریه و زمانی که مهندس سابق اوبر، Susan Fowler در بلاگ خود پستی با عنوان “بازتاب یک سال خیلی خیلی عجیب در اوبر” نوشت، شروع شد. او در نوشته اش به آزار های جنسی، “یک بازی تاج و تخت سیاسی در میان مقامات مدیریتی” و تبعیض جنسیتی اشاره کرده بود.

Meg Whitman، رئیس فعلی Hewlet-Packard Enterprise و رئیس سابق eBay که به عنوان یک کاندیدا معرفی شده بود نیز در اواخر جولای پس از اینکه وی اعلام کرد که “مدیر عامل اوبر Meg Whitman نخواهد بود” کنار گذاشته شد.

خسروشاهی در سال ۲۰۰۵ پس از ۷ سال کار کردن در IAC به Expedia آمد که پس از مدت کوتاهی این سایت گردشگری را مستقل کرد. زیر نظر خسروشاهی، اکسپدیا با خرید کمپانی هایی که هدف های مرتبطی داشتند خود را بزرگتر کرد، از میان این شرکت ها می توان به Trivago، Travelocity و Orbitz اشاره کرد. او همچنین عضو هیئت مدیره نیویورک تایمز نیز هست.

در مصاحبه ای با Financial Times در ماه گذشته، خسروشاهی گفته بود که تمرکزش بر روی فناوری صوتی است که از نظر او می تواند رزرو سفر ها را بسیار آسان تر کند. وی گفت “شما قرار است پا به دنیایی بگذارید که مردم شروع به سوال پرسیدن می کنند و ما قادر خواهیم بود تا به تمامی سوالاتشان در مورد سفر ها پاسخ دهیم.”

خسروشاهی که از ایران در زمان کودکی به ایالات متحده مهاجرت کرده است، در مقابله با دونالد ترامپ ترسی نداشته است و پس اعمال تحریم های فوریه نسبت به هفت کشور جهان برای جلوگیری از مهاجرت، وی به تمامی کارکنان اکسپدیا ایمیلی فرستاد و گفت که این دستور رئیس جمهور از کوته نظری او است. او گفت “ممکن است ایالات متحده جای به نسبت امن تری برای زندگی شود ولی قطعا به عوان یک کشور کوچکتر دیده خواهد شد، کشوری که به جای به جلو رفتن به عقب می رود، به جای اینکه رویایی باشد استبدادی است.”

خسروشاهی همچنین نسبت به پاسخ رئیس جمهور به یک درگیری میان نئو نازی ها و مخالفان که در ویرجینیا یک کشته بر جا گذاشت واکنش نشان داد، وی در توییتی گفت “منتظر لحظه ای هستم که رئیس جمهورمان در حد انتظارات دفترش شود ولی هر دفعه شکست می خورد.”

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.