شرکت Dell سری جدید لپتاپ XPS 13 را عرضه خواهد کرد - تکفارس 
شرکت Dell سری جدید لپتاپ XPS 13 را عرضه خواهد کرد - تکفارس 

شرکت Dell سری جدید لپتاپ XPS 13 را عرضه خواهد کرد

دانیال دهقانی
۷ شهریور ۱۳۹۶ - 16:15
شرکت Dell سری جدید لپتاپ XPS 13 را عرضه خواهد کرد - تکفارس 

یکی از لپتاپ های بسیار محبوب شرکت دل (Dell) بدون شک اکس پی اس ۱۳ (XPS 13) است که هم مشخصات سخت افزاری آن و هم ظاهر آن بسیار خوب و دلرباست. حال به نظر دل قصد ندارد که به این زودی ها آن را از دور خارج کند و می خواهد از آخرین نسل از پردازنده های اینتل برای ساخت سری جدید آن استفاده کند. با ادامه این خبر همراه تک فارس باشید.

به دنبال معرفی نسل هشتم پردازنده های Core i اینتل، شرکت دل هم به دنبال آن است تا کوچک ترین لپتاپ ۱۳٫۳ اینچی جهان را به آن مجهز کند و سری تازه ای از آن را روانه بازار کند. دل اعلام کرده که تلفیق این پردازنده های جدید و قدرت پویای این لپتاپ باعث شده تا عملکرد آن نسبت به سری قبلی که با پردازنده های نسل هفتم اینتل ساخته شده بود، ۴۰ درصد افزایش یابد.

اگرچه عملکرد سری جدید این لپتاپ ۴۰ درصد سریع تر خواهد بود، ولی ظاهر آن نسبت به گذشته تغییری نخواهد کرد. این لپتاپ هنوز از جنس آلومینیوم و فیبر کربن است و با اینکه اندازه اش به اندازه لپتاپ های ۱۱٫۶ اینچی به نظر می آید، ولی در اصل یک صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی دارد. دلیل جمع و جور بودن این لپتاپ استفاده از صفحه نمایش های InfinityEdge است که باعث می شود جز یک نوار باریک دور صفحه نمایش، شاهد اشغال شدن فضا با لبه نباشیم. دو مدل صفحه نمایش نیز برای این سری جدید در نظر گرفته شده که یکی UltraSharp Quad HD+ با رزولوشن ۳,۲۰۰x1,800 پیکسل است و دیگری یک صفحه نمایش لمسی و فول اچ دی و شما بین این دو مدل حق انتخاب خواهید داشت.

شاید به نظر شما داشتن یک صفحه نمایش کواد اچ دی بسیار خوب باشد ولی باید بدانید صفحه نمایش فول اچ دی باتری بسیار کمتری مصرف می کند و در این مدل این لپتاپ ۲۲ ساعت باتری نگه می دارد. در حالت استریم ویدیو از نت فلیکس هم مدل فول اچ دی ۱۳٫۵ ساعت باتری نگه می دارد ولی مدل کواد اچ دی حدود ۹ ساعت. این لپتاپ قیمتی برابر با ۸۰۰ دلار خواهد داشت. این مدل جدید در اواسط ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.

دیگر مشخصات لپتاپ به این ترتیب است:

  • Up to 8th-generation Intel Core i7-8550U processor
  • Up to 16GB at 1,866MHz memory
  • Up to 1TB PCIe SSD
  • Intel UHD Graphics 620, Iris Plus Graphics 640 or HD Graphics 620 (depending on processor)

نظر شما در رابطه با این لپتاپ چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.