نسل بعدی S Pen از میکروفون بهره خواهد برد - تکفارس 
نسل بعدی S Pen از میکروفون بهره خواهد برد - تکفارس 

نسل بعدی S Pen از میکروفون بهره خواهد برد

امید بصیری
۷ شهریور ۱۳۹۶ - 10:00
نسل بعدی S Pen از میکروفون بهره خواهد برد - تکفارس 

به نظر می رسد که نسل بعدی اس پن (S Pen) ها از امکانات بیشتر و جالب تری بهره خواهد برد. در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

سامسونگ قصد دارد تا قلم اس پن را به چیزی بیشتر از وسیله ای برای نوشتن یادداشت ها بر روی گوشی های نوت شما تبدیل کند. این شرکت در سال ۲۰۱۴ پتنتی را ثبت کرد که نشان می داد چگونه می توان یک میکروفون و اسپیکر را در داخل یک قلم تعبیه کرد. این اقدام اس پن را تبدیل به وسیله ای می کند که از طریق آن می توانید مکالمه نیز بکنید. سامسونگ اخیراً پتنت دیگری را نیز ثبت کرد که نشان می داد چگونه می توان از اس پن برای اندازه گیری میزان ا*لکل در تنفس یک فرد استفاده کرد. برنامه های سامسونگ برای آینده اس پن شامل میکروفون و هم چنین قابلیت ثبت امضای دیجیتالی می شود. رئیس بخش تکنولوژی استراتژیک سامسونگ یعنی آقای چای وون کئول اعلام کرده است که این شرکت به کمک چندین کمپانی دیگر در حال کار بر روی یک امضای دیجیتالی بسیار پیچیده است.

« وقتی که مسئله امنیت و ثبت اطلاعات در برنامه هایی مثل سامسونگ پی، ناکس و حسگرهای اثر انگشت و اسکنر چشم آیریس (IRIS) می رسد، امضای دیجیتالی اس پن ابعاد جدیدی را در این حوزه ها به روی شرکت می گشاید.»

امضای دیجیتالی، نیاز کاربران به پرینت فیزیکی اسناد،امضا کردن و سپس دوباره اسکن کردن آن ها را از بین می برد. آن ها می توانند از این قلم استفاده کنند تا اسناد را به صورت دیجیتالی امضا بکنند. این امضا، نماینده امضای خود و فیزیکی آن ها خواهد بود و حداقل در تئوری از امنیت بیشتری بهره می برد.

آقای چای هم چنین تایید کرد که سامسونگ در حال انجام یک سری مطالعات است تا ببیند جاسازی یک میکروفون و یک اسپیکر در داخل اسپیکر مفید خواهد بود یا خیر. این اولین تاییدی است که از سوی یکی از مسئولان سامسونگ در این زمینه دیده ایم. هنوز مشخص نیست که سامسونگ چه مدت زمان لازم دارد تا این ایده ها را به مرحله تولید انبوه برساند و در بازار عرضه کند. مطمئناً گوشی گلکسی نوت ۹ (Galaxy Note 9) محتمل ترین گزینه است و کسانی که به فکر خرید آن هستند باید بسیار خوشحال باشند. نظر شما درباره این خبر چیست؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید