پردازنده قدرتمند Kirin بر روی گوشی Huawei Mate 10 قرار خواهد داشت - تکفارس 
پردازنده قدرتمند Kirin بر روی گوشی Huawei Mate 10 قرار خواهد داشت - تکفارس 

پردازنده قدرتمند Kirin بر روی گوشی Huawei Mate 10 قرار خواهد داشت

امید بصیری
۷ شهریور ۱۳۹۶ - 14:00
پردازنده قدرتمند Kirin بر روی گوشی Huawei Mate 10 قرار خواهد داشت - تکفارس 

احتمالاً تا الان شنیده اید که هوآوی (Huawei) قصد دارد یک ابر گوشی را در ماه اکتبر به بازار معرفی کند. این دستگاه موعود، مِیت ۱۰(Huawei Mate 10) نام دارد و برای این کمپانی چینی از چندین لحاظ بسیار اهمیت خواهد داشت. در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

جدا از این که این گوشی هوشمند اولین محصول هوآوی خواهد بود که از یک صفحه نمایش تمام صفحه بهره می برد، هم چنین گفته می شود که این گوشی اولین نمونه از محصولات این شرکت خواهد بود که از پردازنده های ساخت خود ان استفاده می کند، یعنی پردازنده کایرین ۹۷۰(Kirin 970). هر چقدر که به تاریخ احتمالی این محصول یعنی ۱۶ اکتبر نزدیک می شویم شایعات بیشتری از آن به بیرون درز می کنند، اما آخرین مورد آن یک تریلر رسمی از این گوشی بوده است که پردازنده مورد استفاده در آن بحث برانگیز است.

این کلیپ در حدود یک هفته پیش از طریق شرکت آلمان هوآوی بر روی وب سایت یوتیوب آپلود شده بود. اما تا همین چند روز پیش کسی از آن خبر نداشت تا این که یکی از کاربران توئیتر خبر مربوط به آن را پخش کرد. تمامی این ویدئو حول محور گوشی مِیت ۱۰ و پردازنده آن می گردد اما برخی از تصاویر انگار که به عمد واضح هستند. برای مثال در حدود ثانیه ۱۴ این کلیپ، می توانید پردازنده کایرین جدید این گوشی را ببینید. شماره موجود بر آن از قصد پاک شده است اما وقتی که با تصاویر قبلی از گوشی مِیت ۹ مقایسه بکنیم شماره ۹۶۰ مشخص می شود. البته این بدان معنی نیست که هوآوی قصد دارد از این پردازنده قدیمی استفاده بکند. به نظر می رسد که هر کسی که این ویدئو را ساخته است زیاد به مسائل اهمیت نمی داده است.

مورد دیگری شبیه به این مسئله نیز در حدود ثانیه ۲۲ اتفاق می افتد. در نگاه اول به نظر می توانیم به بخش پایینی این گوشی نگاهی بی اندازیم اما مشخصا این بخش نیز از ویدئو مربوط به گوشی میت ۹ کپی برداری شده است.

انتظار می رود تا گوشی هواوی مِیت ۹ مشخصات زیر را داشته باشد:

  • ۸-core (4x Cortex A73 and 4x Cortex A53) configuration
  • Clock speed of up to 2.8 GHz
  • ۶۴-bit architecture
  • Mali-G71 MP8 GPU (possibly)
  • LPDDR4 RAM at 1866mHz
  • Dual SIM LTE

نظر شما درباره این خبر چیست؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.