تصویری از نسخه اولیه Nvidia Shield 2 لو رفت - تکفارس 
تصویری از نسخه اولیه Nvidia Shield 2 لو رفت - تکفارس 

تصویری از نسخه اولیه Nvidia Shield 2 لو رفت

دانیال دهقانی
۷ شهریور ۱۳۹۶ - 18:26
تصویری از نسخه اولیه Nvidia Shield 2 لو رفت - تکفارس 

تصویری از نسخه اولیه Nvidia Shield 2 لو رفت! با ادامه این خبر همراه تک فارس باشید.

در سال ۲۰۱۳ بود که شرکت انویدیا (Nvidia) محصولی جدید به نام شیلد (Shield) را به بازار عرضه کرد، محصولی که در واقع یک کنسول بازی قابل حمل به شکل یک دسته اکس باکس (Xbox) بود و یک صفحه نمایش تاشو نیز در اختیار داشت. این دستگاه از چیپست پرچمدار آن زمان انویدیا یعنی تگرا ۴ (Tegra 4 ) بهره می برد و سیستم عامل اندروید را در اختیار داشت. سپس انویدیا نام آن را به طور رسمی به شیلد پورتبل (Shield Portable ) تغییر داد ولی هیچ گاه سری جدیدی از آن عرضه نشد و انویدیا بیشتر به ساخت تبلت هایی با همان شکل و شمایل روی آورد. ولی به نظر حداقل نسخه اولیه از شیلد ۲ وجود دارد و این دستگاه در یک مغازه کانادایی دیده شده است.

کاربری در ردیت (Reddit) به نام FwrigginRwootbeer تصاویری از یک دستگاه مرموز و شبیه به انویدیا شیلد پورتبل را منتشر کرده که البته همان دستگاه نیست و تفاوت هایی دارد. سپس وبسایت اندروید پلیس (Android Police) به طور مستقل اعلام کرده که این تصاویر در واقع مربوط به همان انویدیا شیلد ۲ است. این یک کیت برای سازندگان بوده تا با این دستگاه آشنایی پیدا کنند و هیچ گاه هم قرار نبوده در منابع عمومی دیده شود. در واقع تصاویر لو رفته با مستنداتی که سال پیش به FCC برای دریافت گواهینامه ای برای شیلد ۲ ارائه شده بوده، تطابق کامل دارد. البته هنوز معلوم نیست که این دستگاه روزی به بازار عرضه شود یا خیر.

تصویری از نسخه اولیه Nvidia Shield 2 لو رفت - تکفارس 

از طرف دیگر، تصویری حاوی مشخصات سخت افزاری این دستگاه نیز لو رفته که با همان اطلاعات ارائه شده به پایگاه اف سی سی تطابق دارد. یعنی این دستگاه یک پردازنده ARM Cortex-A57 دارد که روی ۱٫۹۱ گیگاهرتز کلاک شده و ۳ گیگابایت رم نیز این پردازنده را همراهی می کند. صفحه نمایش این کنسول هم رزولوشن اش ۱۴۴۰ در ۸۱۰ پیکسل است. خیلی بعید به نظر می رسد که شاهد عرضه عمومی انویدیا شیلد ۲ باشیم ولی به هر حال، باید امیدوار بود که انویدیا فکری به حال عرضه عمومی آن کند.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا دوست دارید که انویدیا شیلد ۲ به بازار عرضه شود؟ نظرات خود را با تک فارس در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید