گزارش ها از وضعیت وخیم شرکت HTC خبر می دهند - تکفارس 
گزارش ها از وضعیت وخیم شرکت HTC خبر می دهند - تکفارس 

گزارش ها از وضعیت وخیم شرکت HTC خبر می دهند

سعید مزارعی
۷ شهریور ۱۳۹۶ - 18:34
گزارش ها از وضعیت وخیم شرکت HTC خبر می دهند - تکفارس 

گزارش ها از وضعیت وخیم شرکت HTC خبر می دهند. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکفارس همراه باشید :

آخرین اخبار از بخش مالی شرکت تایوانی اچ تی سی، حاکی از آن است که اوضاع مالی این شرکت رو به بهبود است و ماه به ماه و سال به سال درآمدهای این شرکت در حال افزایش است. عمده دلیل این اتفاق به لطف فروش گوشی پرچمدار جدید این شرکت یعنی گوشی U11 است. اما فروش بیشتر این شرکت نسبت به سال های گذشته به این معنی نیست که مشکلات زیاد این شرکت یک شب و به طور معجزه آسایی حل شده و از بین رفته اند.

در واقع قضیه به طور کامل بر عکس است، بلومبورگ اخیرا در یک گزارشی که چند روز پیش منتشر شد، ادعا کرد که دو شرکت تولید کننده گوشی های هوشمند در حال بررسی راه ها و استراتژی های مختلف برای برون از بحران هستند تا بتوانند کمپانی های خود را از خطر ورشکستگی نجات دهند. از جمله این استراتژی ها می توان به تعطیلی بخش های مختلف و یا فروش بخش Vive یا حتی فروش کل شرکت اشاره کرد.

اما بدترین تحلیل از شرکت اچ تی سی را گزارش جدیدی از DigiTimes ارائه داده است که در آن گزارش مدعی شده است که این شرکت در حال حاضر به رتبه پنجم تولید کننده های گوشی های هوشمند در تایوان سقوط کرده است. این رتبه آن هم برای شرکت اچ تی سی که تا همین چند سال پیش یکی از محبوب ترین برند های گوشی های هوشمند در جهان به حساب می آمد و بسیاری از کاربران به واسطه طراحی های منحصر به فرد و زیبا همواره گوشی های آن ها را ستایش می کردند، به هیچ عنوان قابل قبول نیست. شرکتی که باعث سقوط اچ تی سی شد، کسی نیست جز شرکت چینی Oppo، که بیشتر کاربران این شرکت را به خاطر دستگاه های دوربین محور آن می شناسند.

با نگاه دقیق تر به این مسئله، میبینیم که یکی دیگر از شرکت هایی که باعث از دور خارج شدن اچ تی سی در این چند سال بوده، شرکت ایسوس است. این شرکت در کشور تایوان هم یکی از بازارهای اصلی به حساب می آید و باعث شده است تا شرکت اچ تی سی روز به روز پشت سر رقبای خود قرار گیرد. در واقع این اتفاق، به طور مستقیم نتیجه عرضه گوشی Oppo R11 است که ماه گذشته به عنوان پرفروشترین گوشی هوشمند در این کشور شد.

اما DigiTimes اشاره می کند که کاهش فروش گوشی U11 نیز به این اتفاق کمک کرده است، به طوری که در ماه جولای شاهد کاهش ۱۰ درصدی فروش جهانی این گوشی به نسبت ماه جون بوده ایم و با اینکه این شرکت تنها گوشی را که اخیرا روانه بازار کرده است، یک گوشی میان رده مجهز به Edge Sense به نام U11 Life بوده، احتمالا شاهد ادامه این روند در آینده نزدیک نیز خواهیم بود.

اما علاوه بر اچ تی سی، به نظر می رسد یک شرکت تایوانی دیگر هم از لحاظ مالی، اوضاع جالبی ندارد و بر اساس گزارش ها با کم شدن درآمد مواجه بوده است. ظاهرا کمپانی ایسوس به خاطر تاخیر ۴ ماهه در عرضه گوشی جدید از خانواده زن فون، بعد از ۸ سال شاهد کاهش سهام این شرکت در این بهار شده است. ظاهرا این شرکت قصد دارد تولید گوشی های هوشمند خود را ۲۵ درصد کاهش دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید