بررسی تمام شایعات پیرامون گوشی Huawei Mate 10 - تکفارس 
بررسی تمام شایعات پیرامون گوشی Huawei Mate 10 - تکفارس 

بررسی تمام شایعات پیرامون گوشی Huawei Mate 10

سارا کاویانی
۸ شهریور ۱۳۹۶ - 15:25
بررسی تمام شایعات پیرامون گوشی Huawei Mate 10 - تکفارس 

بعد از عرضه پرچمداران  پی ۱۰ و پ ۱۰ پلاس در چند ماه گذشته، شرکت سازنده گوشی هوآوی آماده می‌شود تا سال ۲۰۱۷ را با رو کردن برگ برنده خود یعنی هوآوی میت ۱۰ تمام کند. این پرچم دار  ظاهرا به اسم مارسل ملقب شده است.

خب، چه چیزی سری میت را خاص می‌کند؟ فلسفه ” یا کارت را به خوبی انجام بده و یا کلا قیدش را بزن” شعار این شرکت در زمان طراحی و تولید این گوشی هوشمند بود. گوشی هوشمند میت ۹ می‌تواند مثال خوبی برای تایید این شعار باشد. فبلت بزرگی که با صفحه نمایش ۵.۹ اینچی، سخت افزاری قدرتمند، دوربین دوگانه اصلی برند Leica  و باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی آمپری که همگی در یک قاب فلزی براق قرار گرفته اند، همه را تحت تاثیر قرار داد.

آیا هوآوی موفق می‌شود بهترین محصول تا به امروز خود را به موقع به مراسم رونمایی برساند؟ در حال حاضر هیچکس نمی‌داند، اما تعدادی اطلاعات رسمی و شایعه های تندی وجود دارد که بر موفقیت این شرکت مهر تایید می‌زند. برای جمع بندی تمام اطلاعاتی که از میت ۱۰ داریم، با تکفارس همراه باشید تا باهم بررسی کنیم  که آیا این گوشی پتانسیل تبدیل شدن به یک شاهکار در سری گوشی های ساخته شده توسط این شرکت چینی را دارد یا خیر؟

طراحی

هوآوی به عرصه صفحه نمایش های سراسری و بدون لبه وارد می‌شود پیش از این شاهد ورود گوشی های می مکس شیائومی، ال جی G6، گلکسی اس ۸ سامسونگ و گوشی اسنشال (( Essential Phoneبه این عرصه بودیم! این موضوع توسط مدیر عامل هوآوی، ریچارد یو، در یک مصاحبه با بلومبرگ تایید شده است. او در این مصاحبه تایید کرد که گوشی هوشمند میت ۱۰ از صفحه نمایش فول اسکرین برخوردا خواهد شد. خوب است بدانید که  این شرکت به تازگی قصد دارد تا این صفحه نمایش را با نام تجاری EntireView ثبت کند.

بررسی تمام شایعات پیرامون گوشی Huawei Mate 10 - تکفارس 

درباره بدنه این گوشی هوشمند ما معتقدیم که این شرکت وقت خود را با آزمایش های جدید تلف نمی‌کند و همان طراحی فریم تمام فلزی و روکش مشکی را که در میت ۹ دیده شد را انتخاب می‌کند. هوآوی دیگر گوشی هایش را ضد آب نمی‌سازد، پس کاربران آینده این دستگاه باید مواظب گوشی های عزیزشان باشند!

صفحه نمایش

گفته می‌شود صفحه نمایش فول اسکرین  میت ۱۰ ۶.۱ اینچ خواهد بود. همچنین ما مطلع شدیم که وظیفه تولید این پنل های صفحه نمایش به عهده شرکت JDI Display یا همان ژاپن دیسپلی قرار گرفته است. این پنل ها بسیار شبیه به صفحه نمایش های فول اکتیو Full Active ال سی دی هستند که این شرکت ژاپنی مشغول تولید انبوه آن است. شرکت JDI  این صفحه نمایش ها را با رزولوشن ۲۱۶۰*۱۰۸۰ و نسبت ابعادی ۱۸ به ۹ تولید می‌کند. خبر خوب این است تکنولوژی لمس پذیری این دستگاه در حدی است که  حتی می‌توانید با دست خیس نیز با گوشی کار کنید!

بررسی تمام شایعات پیرامون گوشی Huawei Mate 10 - تکفارس 

سخت افزار

حالا نوبت به بررسی سخت افزار این پرچم دار می‌رسد! پردازشگر گوشی هوشمند میت ۱۰، چیپ ست دست پرورده هوآوی، کیرین ۹۷۰ است که با تکنولوژی ۱۰ نانو متری ساخته شده است. این چیپ ست در مقایسه با پردازشگری که در هوآوی پی ۱۰ استفاده شده بود عملکرد بهتری در سرعت پردازش و مصرف انرژی خواهد داشت؛ از این نظر که چیپ ست استفاده شده در هوآوی پی ۱۰، چیپ ست کیرین ۹۶۰ بود که با تکنولوژی ۱۶ نانومتری ساخته شده است.

چیپ ست اسنپ دراگون ۸۳۵ که در پرچمداران قدرتمندی چون گلکسی اس ۸، سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Xperia XZ Premium ) و وان پلاس ۵ ((OnePlus 5  قرار گرفته نیز با تکنولوژی ۱۰ نانومتری ساخته شده، اگر چه که چیپ ست های ساخته شده توسط کوالکام تمایل به از میدان به در کردن چیپ ست های کیرین هم رده را دارد باز هم  به نظر می‌رسد که  سرعت و مصرف انرژی چیپ ست ۹۷۰ بهتر از تمام چیپ ست هایی باشد که در گوشی های هوآوی مشاهده کرده ایم!

بررسی تمام شایعات پیرامون گوشی Huawei Mate 10 - تکفارس 

جزییات این چیپ ست :

  • ۸ هسته ای ( ۴ هسته کورتکس A73  و ۴ هسته کورتکس A53)
  • سرعت کلاک تا ۲.۸ گیگاهرتز
  • ساختمان ۶۴ بیتی
  • پردازشگر گرافیکی Mali-G71 MP8
  • سیم کارت دوگانه LTE
  • رم LPDDR4 با سرعت ۱۸۶۶ مگاهرتز

هنوز اطلاعات دقیقی از حجم رم استفاده شده در این گوشی هوشمند منتشر نشده است اما اگر بخواهیم بر اساس میت ۹ پیش بینی کنیم رم این دستگاه کمتر از ۴ گیگا بایت نخواهد بود. در مورد حافظه داخلی، انتظار داریم حداقل ۶۴ گیگا بایت با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو، برای این گوشی در نظر گرفته شود.

نرم افزار

با توجه به  تاریخ رونمایی پیش بینی شده، ما امیدوار هستیم که میت ۱۰ با اندروید اوریو عرضه شود. به علاوه، احتمالا این گوشی هوشمند با نسخه جدیدتر نرم افزار EMUI هوآوی روانه بازار شود. این نرم افزار نسبتا یک رابط کاربری پرقدرت است که لایق کاربران قدرتمند است، اگر چه ممکن است برای اکثریت کاربران معمولی غافلگیر کننده باشد.

دوربین

ترکیب بندی دوربین دوگانه برند Leica  برای میت ۹ قانع کننده بود اما این دوربین به اندازه دوربین گوشی هوشمند P10 ما را تحت تاثیر قرار نداد. هوآوی دوربین این گوشی را  به گونه ای طراحی کرده تا تصاویر با کیفیتی را برای شما ثبت کند و  توانایی رقابت با بهترین پرچمداران سامسونگ و اپل را داشته باشد.

اگر تیزر رسمی هوآوی موبایل آلمان معتبر باشد، دوربین میت ۱۰ ترکیبی از یک سنسور رنگ ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور مونوکروم ۲۰ مگا پیکسلی خواهد بود که بسیار شبیه به دوربین میت ۹ به نظر می‌رسد. البته مطمئنا تغییرات متفاوتی نیز برای بهبود کیفیت تصاویر نیز در میت ۱۰ اعمال خواهد شد و گرنه این شرکت در برآورده کردن قول هایش شکست می‌خورد.

بررسی تمام شایعات پیرامون گوشی Huawei Mate 10 - تکفارس 

موردی که بسیار جالب به نظر می‌رسد نیز کارگذاشتن سنسور دوگانه احتمالی برای دوربین جلو است که در این مورد میت ۱۰ بسیار شبیه گوشی هوشمند Oppo F3 Plus است. هنوز مشخص نیست که دوربین جلو نیز از برند Leica خواهد بود یا نه، اما گفته می‌شود که اسکنر عینبیه چشم و تکنولوژی شناخت سه بعدی نیز در این گوشی هوشمند تعبیه شده است.

باتری

همانطوری که مقدمه اشاره شد، گوشی هوشمند هوآوی میت ۹ با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری روانه بازار شد که موفق شد تنها با یک بار شارژ کامل تا ۱۲ ساعت و۱۴ دقیقه در بنچمارک باتری دوام بیاورد. هنوز اطلاعات رسمی و غیر رسمی درباره حجم دقیق باتری در میت جدید منتشر نشده است، اما مدیر عامل این شرکت چینی، ریچارد یو چندی پیش اعلام کرد که باتری گوشی هوشمند میت ۱۰ عمر مفید بیشتری خواهد داشت. از این حیث آنچنان شگفت زده نخواهیم شد اگر که این گوشی هوشمند  رکورد های ثبت شده را بشکند.

همچنین مدیر عامل این شرکت قول هایی درباره افزایش سرعت شارژ سریع نیز مطرح کرده، و احتمالا زمان شارژ صفر تا ۱۰۰ درصد دستگاه به دو ساعت ویا کمتر خواهد رسید. لازم به ذکر است که پرچمدار قبلی، میت ۹ در ۱۴۴ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

احتمالا چندین نسخه از میت ۱۰ روانه بازار خواهد شد.

مطابق با وبسایت لهستانی Tabletowo ، گوشی Mate 10 Lite  همراه با نسخه معمولی میت ۱۰ عرضه می‌شود. گفته می‌شود نسخه Lite میت ۱۰ ارزان تر و کوچکتر از نسخه اصلی است و صفحه نمایش ۵.۸ اینچی آن از نوع فول اسکرین  full screenنیست. وبسایت چینی Zol نیز پیش بینی می‌کند که در حقیقت دو نسخه از میت ۱۰ با اسم های متفاوت میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو (Mate 10 Pro)  عرضه خواهند شد.

به این ترتیب، هوآوی هنوز وجود یا عدم وجود نسخه ارزان تر را تایید نکرده است اما شایعه های موجود با توجه به اینکه  از لحاظ فنی ۴ نسخه متفاوت از گوشی میت ۹ روانه بازار شد، منطقی به نظر می‌رسند.

قیمت و زمان رونمایی

بررسی تمام شایعات پیرامون گوشی Huawei Mate 10 - تکفارس 

در هر شرایطی، کمتر از ۲ ماه دیگر تا زمان عرضه این گوشی هوشمند فاصله داریم، چرا که چندی پیش هوآوی تایید کرد که مراسم رونمایی میت  ۱۰، ۱۶ اکتبر در مونیخ آلمان برگزار می‌شود. به این ترتیب  احتمالا تا قبل از تعطیلات کریسمس این گوشی در فروشگاه های جهان موجود خواهد بود.

درباره قیمت این پرچم دارتعدادی شایعه وجود دارد که پیش بینی می‌کند که  نسخه ۶.۱ اینچی میت ۱۰، ۱۱۱۰ دلار قیمت گذاری شده، در حالی که نسخه کوچکتر احتمالا با قیمت ۵۵۵ دلار روانه بازار خواهد شد. قیمت این دستگاه بالاتر از مقداری است که ما پیش بینی می‌کردیم، چرا که حتی گوشی های OLED  آیفون نیز کمتر از ۱۱۰۰ دلار هستند. برای مقایسه نسخه MSRP میت ۹ برای آمریکا در زمان رونمایی ۵۹۹ دلار قیمت داشت در حالی که در اروپا قیمت آن ۶۹۹ دلار بود. از این نظر پیش بینی ما این است که کمتر کسی برای نسخه بزرگتراین پرچم دار حاضر به پرداخت چنین مبلغی است.  نظر شما چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید