ویژگی نرم افزاری dock به آیفون نیز خواهد آمد - تکفارس 
ویژگی نرم افزاری dock به آیفون نیز خواهد آمد - تکفارس 

ویژگی نرم افزاری dock به آیفون نیز خواهد آمد

سعید مزارعی
۹ شهریور ۱۳۹۶ - 19:23
ویژگی نرم افزاری dock به آیفون نیز خواهد آمد - تکفارس 

ویژگی نرم افزاری dock به آیفون نیز خواهد آمد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکفارس همراه باشید :

ظاهرا امسال شرکت اپل رویه هر ساله خود مبنی بر معرفی دو گوشی آیفون را کنار خواهد گذاشت و به مناسبت دهمین سالگرد معرفی گوشی های آیفون، یک سوپرایز بزرگ برای دوست داران گوشی ها در نظر خواهد گرفت و سه گوشی آیفون را معرفی خواهد کرد. دو مدل از سه آیفونی که قرار است معرفی و عرضه شود، نمونه های ارتقا یافته از گوشی های سال گذشته اپل خواهند بود، به طوریکه مانند روال همیشه اپل مدل های آیفون ۷s و ۷s پلاس را در چند روز آینده معرفی خواهد کرد. اما گوشی سومی که قرار است یک سوپرایز بزرگ برای شیفتگان شرکت اپل باشد، یک گوشی بالارده با امکانات متنوع و ویژگی هایی که برای اولین بار است در گوشی های آیفون به کار می رود، خواهد بود و ظاهرا آیفون ۸ نام دارد. از جمله امکانات و ویژگی های آیفون می توان به نمایشگر اولد با حاشیه های بسیار کم و حذف دکمه خانه به همراه اسکنر  بعدی تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی اشاره کرد.

بر اساس یک گزارش تازه از بلومبورگ، ادعا می کند که آیفون ۸ علاوه بر ویژگی های جدید و جالب خود، راه استفاده کاربران از گوشی های خود را نیز تغییر خواهد داد. در حال حاضر اگر یک بار دکمه خانه آیفون خود را فشار دهید به صفحه اصلی که شامل لیست کامل اپلیکیشن های شما در آن قرار دارد منتقل می شوید، با دو بار فشردن دکمه خانه، لیست کلیه اپلیکیشن هایی که باز هستند به نمایش در خواهد آمد و یک فشار طولانی دستیار صوتی هوشمند شما یعنی سیری را فراخوانی خواهد کرد. با حذف دکمه خانه از آیفون ۸، اپل در تلاش است تا این عمل ها را با ژست های شما جایگزین کند. این گزارش بر اسا تصاویر واقعی از آیفون است که به دست روزنامه نگاران افتاده و این نشان می دهد که احتمال وقوع این اتفاق در یکی از سه نسخه آیفون بسیار بالا است.

تغییرات آیفون ۸ نسبت به نسل های قبلی :

  • جایگزینی پنل های اولد به جای پنل های سنتی LCD
  • صفحه نمایش با حاشیه های بسیار کم
  • نرم افزار “dock” که در زیر گوشی قرار خواهد گرفت
  • انجام کارها به واسطه ژست های جدید
  • اسکنر تشخیص چهره ۳ بعدی برای باز کردن قفل گوشی
  • سایز مشابه آیفون ۷ اما صفحه نمایش هم اندازه آیفون ۷ پلاس
  • دوربین دوگانه عمودی
  • دکمه قفل فیزیکی بزرگ تر

ویژگی نرم افزاری dock به آیفون نیز خواهد آمد - تکفارس 

هیجان انگیز ترین قسمت ماجرا آن جاست که ظاهرا شرکت اپل برنامه دارد تا نرم افزار dock را برای آیفون ۸ معرفی کند. این ویژگی برای سال ها در لپ تاپ های مک وجود داشته و مدتی است که پس از انتشار نسخه ۱۱ سیستم عامل IOS به خانواده آیپد ها نیز مهاجرت کرده است. این ویژگی نرم افزاری به شما این امکان را می دهد تا هنگامی که گوشی در حالت قفل قرار دارد از سمت پایین گوشی یک نوار را به سمت بالا کشیده و گوشی را از حالت قفل خارج کنید. هنگامی که درون یک اپ خاص قرار دارید، یک کشیدن به سمت بالا حالت چند برنامه گیری به شما نشان می دهد و از این طریق می توانید کلیه اپ هایی که نبسته اید را مشاهده کنید. همچنین علاوه بر این، طراحی نمایش حالت چند برنامگی در آِیفون ۸ دست خوش تغییر شده و به صورت کارت های جداگانه ای در خواهند آمد.

همانگونه که می دانید تاکنون شایعات و گمانه زنی های بیشماری در مورد این گوشی ها به بیرون درز کرده است و بر اساس همین اخبار و شایعات ظاهرا سایز گوشی آیفون ۸ دقیقا مشابه آیفون ۷ است، اما به دلیل استفاده از صفحه نمایش با حاشیه های بسیار کم اندازه صفحه نمایش به ۵.۵ اینچ که سایز صفحه نمایش آیفون ۷ پلاس بوده، افزایش خواهد یافت. لبه های این گوشی اکنون دارای قوس بیشتری است، اما قرار نیست همانند گوشی های سامسونگ دارای لبه های خمیده باشد. در این مدل، دکمه فیزیکی قفل گوشی به نسبت مدل های پیشین بزرگ تر خواهد بود و این موضوع به استفاده هرچه آسان تر از گوشی با یک دست کمک شایانی خواهد کرد.

طراحی گوشی های آیفون از قدیم تا کنون همیشه مورد ستایش حتی شرکت های رقیب بوده است و چیزی که این شرکت برای گوشی بالارده امسال خود در نظر گرفته است یک پشت شیشه ای به همراه قاب دور تا دور فلزی به همراه خطوط آنتن بسیار باریک که در آن جاسازی شده است، خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.