شرکت Aston Martin تا اواسط دهه ۲۰۲۰ تماماً به سراغ خودروهای برقی و هیبریدی خواهد رفت - تکفارس 
شرکت Aston Martin تا اواسط دهه ۲۰۲۰ تماماً به سراغ خودروهای برقی و هیبریدی خواهد رفت - تکفارس 

شرکت Aston Martin تا اواسط دهه ۲۰۲۰ تماماً به سراغ خودروهای برقی و هیبریدی خواهد رفت

دانیال دهقانی
۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - 02:16
شرکت Aston Martin تا اواسط دهه ۲۰۲۰ تماماً به سراغ خودروهای برقی و هیبریدی خواهد رفت - تکفارس 

به نظر می رسد که شرکت Aston Martin تا اواسط دهه ۲۰۲۰ تماماً به سراغ خودروهای برقی و هیبریدی خواهد رفت! برای یافتن اطلاعات بیشتر با تک فارس همراه باشید.

شرکت استون مارتین همان شرکتی است که ماشین های مجموعه فیلم های جیمز باند را تولید می کند. آیا دوست دارید تا ببینید که روزی این جاسوس انگلیسی سوار بر یک خودروی هیبرید یا برقی می شود؟ اگر دوست دارید، پس بهتر است خوشحال باشید، چرا که شرکت انگلیسی استون مارتین اعلام کرده که از اواسط دهه ۲۰۲۰ تمام لاین آپ خودروهای خود را به ماشین های هیبرید و برقی اختصاص خواهد داد و انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰، یک چهارم فروشش از همین نوع خودروها باشد. این ها حرف های مدیر عامل این شرکت یعنی اندی پاملر (Andy Palmer) در یک مصاحبه است.

این وعده در حالی داده شده که چندروز پیش هم شرکت ولوو (Volvo) اعلام کرد که تا دو سال آینده به طور کلی فروش خودروهای بنزینی و گازوییلی را قطع خواهد کرد و به سراغ خودروهای هیبریدی و برقی خواهد رفت. البته در مورد استون مارتین، این فقط یک وعده نیست چرا که این شرکت از سال ۲۰۱۵ کار روی طرح کلی و مدل اولیه یک خودروی برقی تجاری را آغاز کرده است. برنامه های این شرکت در زمینه خودروهای برقی و ابداع طرح های اولیه از آن ها در ابتدا با همکاری کمپانی فارادی فیوچر (Faraday Future) آغاز شد ولی به نظر این شرکت مصمم است تا خودروی برقی خود یعنی رپید ای (RapidE) را حتماً روانه بازار کند. البته قیمت ۲۵۵ هزار دلاری این خودرو اصلاً مقرون به صرفه نیست و اکثر کردم توانایی خرید آن را ندارند، ولی به هر حال رپید ای اولین خودروی برقی استون مارتین خواهد بود که انتظار می رود تا در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود.

استون مارتین سیستم های رانندگی برقی خود را نیز بدون همکاری هیچ شرکت ثالثی خواهد ساخت و در این زمینه با شرکت دیملر (Daimler) که پیش تر و بر سر ساخت خودروی وی ۸ (V8) همکاری داشتند، همکاری نخواهد کرد. این مسئله و تلاش استون مارتین برای بومی سازی خودروهای برقی، نشان می دهد که این شرکت چه حساب ویژه ای روی این بازار باز کرده است. در این باره اندی پالمر مدیر عامل این شرکت گفته است:

“باید هسته اصلی تکنولوژی را در خود شرکت نگه داشت. به همین خاطر است که ما خودمان موتورهای وی ۱۲ (V12 یکی از محصولات این شرکت) را تولید می کنیم. ما اعتقاد داریم که خودروهای برقی یک تکنولوژی پایه هستند، پس دوست داریم تا خودمان آن ها را بسازیم.”

نظر شما در رابطه با این تصمیم از سوی شرکت استون مارتین چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید