گوگل قصد دارد تا واقعیت افزوده را به میلیون‌ها گوشی اندرویدی بیاورد - تکفارس 
گوگل قصد دارد تا واقعیت افزوده را به میلیون‌ها گوشی اندرویدی بیاورد - تکفارس 

گوگل قصد دارد تا واقعیت افزوده را به میلیون‌ها گوشی اندرویدی بیاورد

سارا کاویانی
۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - 13:53
گوگل قصد دارد تا واقعیت افزوده را به میلیون‌ها گوشی اندرویدی بیاورد - تکفارس 

شرکت بزرگ گوگل در هیچ زمینه اگر فرض کنیم کنیم تبحر و تخصص نداشته باشد! حداقل می‌تواند بسیاری از مردم را متقاعد کند تا از تکنولوژی هایش استفاده کنند.

این موتور جست و جو گر بزرگ سه محصول دیگر با بیش از یک میلیارد کاربر در اختیار دارد که شامل گوگل مپ، جیمیل و موتور جست و جوی نمادین هست.

برای جذب یک میلیارد کاربر دیگر، گوگل برنامه جدیدی دارد! این برنامه مربوط به واقعیت افزوده یا AR است. روز سه شنبه، این غول تکنولوژی اعلام کرد که ARCore مجموعه ابزاری است که به توسعه دهندگان نرم افزاری اجازه می‌دهد تا تجربه واقعیت افزوده را به موبایل های اندرویدی گوگل ببرند.

گوگل قصد دارد تا واقعیت افزوده را به میلیون‌ها گوشی اندرویدی بیاورد - تکفارس 

واقعیت افزوده، برای کسانی که آشنایی ندارند به طور خلاصه، به تصاویری گفته می‌شود که بزرگتر از حدی هستند که در حالت عادی در لنز دوربین مشاهد می‌کنید. مثل هیولاهای پوکمون گو که اطراف شما قرار می‌گرفتند و یا فیلتر های اسنپ چت که تاج گل روی سرتان قرار می‌دهد. اگر گوگل بتواند در این راه موفق شود، کاربران بیشتری به کاربران گوشی های اندرویدی اضافه می‌شوند و این اپلیکیشن به پرطرفدار ترین نرم افزار موبایلی در جهان تبدیل می‌شود.

اپل نیز در اقدامی مشابه با گوگل قدمی در راه حرکت و ورود به دنیای واقعیت افزوده انجام داده است. این شرکت بزرگ در ژوئن مجموعه ابزاری که ARKit نامیده می‌شد را برای توسعه دهندگان آیفون عرضه کرد. حالا گوگل می‌خواهد تنها یک پیش نمایش از ARCore را عرضه کند. این مجموعه ابزار تنها در پرچم دار گوگل، پیکسل فون(که  از جدید ترین نسخه اندروید، اندروید اوریو استفاده می‌کند) و گلکسی اس ۸ سامسونگ ( که از نسخه سال گذشته اندروید، اندروید نوقا استفاده می‌کند) قرار خواهد گرفت. گوگل همچنین می‌خواهد با دیگر سازندگان موبایل نظیر هوآوی، ال جی و  ایسوس نیز در این زمینه همکاری کند تا این ابزار را بوسیله دستگاه های بیشتری عرضه کند.

گوگل قصد دارد تا واقعیت افزوده را به میلیون‌ها گوشی اندرویدی بیاورد - تکفارس 

بوسیله ARCore شما می‌توانید کاراکتری هایی بسازید که به نور اتاق واکنش نشان می‌دهند

به نقل از Clay Bavor،مدیر بخش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی گوگل :هدف اصلی ما گرفتن مین استریم AR است. ما برای سال ها معتقد بودیم که واقعیت افزوده مبتنی بر موبایل می‌تواند بسیار تاثیر گذار و فوق العاده باشد.

آقای Bavor دریکی از مصاحبه هایش در دفاتر سان فرانسیسکو گوگل گفت:«ARCore تا زمستان امسال یک پیش نمایش خواهد بود؛و سپس به صورت گسترده تری عرضه می‌شود—گوگل می‌خواهد این نرم افزار در ۱۰۰ میلیون گوشی عرضه شود.

واقعیت افزوده یکی از مباحثی است که سیلیکون ولی به آن علاقه بسیاری دارد. در کنار شرکت اپل، فیسبوک نیز در این حوزه قدم بزرگی برداشته است. این شرکت اعلام کرد که در آپریل پلتفرم تولید اپلیکیشن و بازی های واقعیت افزوده مربوط به شبکه اجتماعی را برای توسعه دهندگان عرضه می‌کند. اسنپ چت در حوزه استفاده کاربران از  واقعیت افزوده بوسیله لنز ها و فیلتر هایش  پیشگام است.

با ابزار جدید گوگل توسعه دهندگان قادر خواهند شد تا اشیا گرافیکی  بسازند که به نظر می‌رسد آنها روی میز یا دیگر سطوح نشسته اند. این نرم افزار همچنین به نور اتاق نیز واکنش نشان می‌دهد، به این ترتیب این اشیا گرافیکی دارای نور طبیعی خواهند بود. این موتور جست و جو همچنین اعلام کرده است که مرورگر آزمایشی نیز تولید کرده است  تا توسعه دهندگان بتوانند برای وب نیز واقعیت افزوده بسازند.

سرنوشت تانگو چگونه خواهد بود؟

گوگل از مدت ها پیش، حدودا از سال ۲۰۱۳ مشغول به سرمایه گذاری روی واقعیت افزوده بوده است و این پروژه با تانگو شروع شد. این پروژه  روی توسعه سخت افزار و سنسور های واقعیت افزوده همراه با نرم افزار متمرکز بوده است. تا به امروز ۲ گوشی با تکنولوژی برند تانگو ساخته شده اند؛ گوشی لنوو Phab 2 Pro با قیمت ۵۰۰ دلار (تقریبا ۴۰۰ پوند ) و گوشی Asus Zenfone AR با قیمت ۶۰۰ دلار (تقریبا ۴۵۵ پوند) که هردو در بازار موجود هستند.

با تمرکز گوگل روی ARCore، چه بلایی سر تانگو خواهد آمد؟ زمانی که از Bavor پرسیده شد که رونمایی و عرضه ARCore به معنای کنار گذاشته شدن تانگو است؟ وی پاسخ داد :« این جمله بسیار اغراق آمیز است»

هر چند برای این برند عجیب  به نظر می‌رسد. او در ادامه گفت :«  برند شبیه به توسعه دهنده ما، برای اطلاع به کاربران – من فکر می‌کنم ما به زودی قدم های بزرگی را به سمت ARCore  برخواهیم داشت»  سپس اضافه کرد که :« گوگل همچنان به پیشبرد سخت افزار واقعیت افزوده علاقه مند است»

واقعیت افزوده توانایی های زیادی خواهد داشت. بوسیله AR شما قادر خواهید شد تا تنها با نگاه کردن به کودکان متوجه تب آنها شوید. شما ممکن است دیگر احتیاجی به تلویزیون نداشته باشید اگر که بتوانید یک اسکرین بزرگ را جلوی چشمتان باز کنید.

همچنین دیگر دچار تجربه ناخوشایند فراموشی اسم دیگران نخواهید شد، چرا که بعد از اینکه چهره انها توسط نرم افزار تشخیص چهره در دستگاه شما بررسی شد، هویت و نام آنها در لیست مخاطبین جست و جو می‌شود و سپس اسم آنها در بالای سر آنها نمایان می‌شود.

گوگل و دیگر شرکت ها امیدوار هستند که بتوانند به زودی در این پروژه موفق شوند و آینده را رقم بزنند. برای نمایش نسخه نمایشی ARCore، تیم Bavor اپلیکیشنی ساخته اند که بوسیله دستور های AR که بر روی ماشین ساخت اسپرسو ظاهر می‌شود به شما نحوه ساختن اسپرسو را آموزش می‌دهد.

این اپلیکیشن به شما می‌گوید:« هی به آن دست نزن، ممکن است خودت را بسوزانی! »

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید