تلاش هکرها برای فروش اطلاعات اشخاص معروف که از اینستاگرام به دست آمده است - تکفارس 
تلاش هکرها برای فروش اطلاعات اشخاص معروف که از اینستاگرام به دست آمده است - تکفارس 

تلاش هکرها برای فروش اطلاعات اشخاص معروف که از اینستاگرام به دست آمده است

دانیال دهقانی
۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - 14:43
تلاش هکرها برای فروش اطلاعات اشخاص معروف که از اینستاگرام به دست آمده است - تکفارس 

به نظر می رسد که هکرها اخیراً به شدت در تلاش بوده اند تا اطلاعاتی را که از افراد مشهور و از طریق اینستاگرام دزدیده اند را به فروش برسانند! با ادامه این مطلب همراه تک فارس باشید.

اخبار مربوط به دزدیده شدن اطلاعات شخصی افراد مشهور از طریق یک حفره امنیتی در ایسنتاگرام روز به روز بیشتر می شود و حال خبر رسیده که هکرها اقدام به فروش آن می کنند. قبلاً یک منبع اعلام کرده بود که آن شبکه منهدم شده و دیگر در دسترس نیست، ولی به تازگی یک گزارش جدید منتشر شده که نشان می دهد هنوز شبکه فروش آن اطلاعات با نام Doxagram فعالیت دارد و اطلاعاتی هم که به فروش می رساند مربوط به دزدی های قبلی نیست. حتی برخی از مالکان آن اطلاعات، صحیح بودن آن ها را تائید کرده اند! این اطلاعات شامل آدرس و شماره تلفن می شود.

در یک بیانیه، خود اینستاگرام این حفره امینیتی را تائید کرده و گفته اگرچه هیچ رمز عبوری لو نرفته، ولی برخی آدرس های ایمیل و شماره تلفن ها حتی در صورتی که به صورت عمومی نمایش داده نشده بودند، لو رفته است. هکرها به کاربران اجازه دسترسی به کل دیتابیس لو رفته با قیمت تنها ۱۰ دلار را داده اند و در همان ساعات اول حدود ۵۰۰ دلار کاسبی کرده اند. هکرها گفته اند هر ساعت چیزی بالغ بر یک میلیون اکانت با استفاده از آن حفره امنیتی لو رفته و در ۱۲ ساعتی که اینستاگرام مشکل داشته ۶ میلیون حساب را هک کرده اند. اینستاگرام تاکید کرده افراد معروف تر بیشتر در خطر لو رفتن این اطلاعات قرار دارند ولی به هر حال این شبکه اجتماهی بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر دارد پس شاید اطلاعات برخی از مردم عادی هم در این میان لو برود.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا مسئولان اینستاگرام را به این خاطر مقصر می دانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.