شرکت AMD از ارزان‌ترین پردازنده Threadripper خود رونمایی کرد - تکفارس 
شرکت AMD از ارزان‌ترین پردازنده Threadripper خود رونمایی کرد - تکفارس 

شرکت AMD از ارزان‌ترین پردازنده Threadripper خود رونمایی کرد

امید بصیری
۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - 16:02
شرکت AMD از ارزان‌ترین پردازنده Threadripper خود رونمایی کرد - تکفارس 

به نظر می آید که اینتل (Intel) و ای ام دی (AMD) بار دیگر نهایت تلاش خود را به کار گرفته اند تا ببینند چند هسته را می توانند داخل یک پردازنده جا بدهند و این خبر بی شک برای دارندگان رایانه های شخصی بسیار خوب است. در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

بی شک افراد حرفه ای مشکلی با پرداخت مبالغی بالاتر از ۱۰۰۰ و حتی ۲۰۰۰ دلار برای پردازنده های ۱۶ و یا حتی ۱۸ هسته ای خود ندارند در حالی که کسانی که بودجه های محدودترین دارند گزینه های نسبتاً کم تری در اختیار دارند. امروز شرکت ای ام دی از جدیدترین و البته ارزان ترین پردازنده سری رایزن با نام Ryzen 7 1900X رونمایی کرد که تنها ۵۴۹ دلار قیمت دارد. این پردازنده تنها ۸ هسته دارد. در مقام مقایسه باید گفت که پردازنده ۱۲ هسته ای ثردریپر که اخیراً معرفی شده است قیمتی ۷۹۹ دلاری دارد در حالی که مدل های ۱۶ هسته ای قیمتی تا ۹۹۹ دلار نیز خواهند داشت.

ثردریپر ۱۹۰۰ اکس فرکانس کاری بین ۳.۸ تا ۴ گیگاهرتز خواهد داشت و البته کاملاً توانایی انجام هر گونه اورکلاک بر روی آن را خواهید داشت. این پردازنده حدود ۵۰ دلار از دیگر پردازنده ۸ هسته ای ام دی یعنی رایزن ۷ ۱۸۰۰ اکس گران تر است اما قابلیت های بیشتری را نیز برای مشتری به همراه خواهد داشت. برای مثال این پردازنده از حافظه های رم ۴ کاناله دی دی آر(DDR) 4 پشتیبانی خواهد کرد. نظر شما درباره این خبر چیست!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید