داعش برای انتقال پول به آمریکا از eBay و پی پال استفاده ‌کرده است - تکفارس 
داعش برای انتقال پول به آمریکا از eBay و پی پال استفاده ‌کرده است - تکفارس 

داعش برای انتقال پول به آمریکا از eBay و پی پال استفاده ‌کرده است

سعید مزارعی
۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - 17:01
داعش برای انتقال پول به آمریکا از eBay و پی پال استفاده ‌کرده است - تکفارس 

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، داعش با استفاده از تراکنش‌ های مالی eBay و پی‌ پال، اقدام به ارسال پول برای یکی از عوامل خود در آمریکا کرده است.


عامل گروه تروریستی داعش، ظاهرا یک شهروند آمریکایی به نام محمد الشیناوی بوده که سال گذشته نیز در مریلند بازداشت شده بود. اف‌ بی‌ آی ادعا می‌ کند که این شخص تقریبا ۳۰ ساله، برای دریافت پول‌، اقدام به فروش دستگاه‌ های پرینتر در eBay می‌ کرده است.

طبق مدارک افی‌ بی‌ آی، الشیناوی بخشی از یک شبکه‌ی جهانی بوده که از طریق چنین مسیر هایی اقدام به تامین مالی برای داعش می‌ کرده است. الشیناوی مبلغ ۸۷۰۰ دلار از داعش دریافت کرده که شامل ۵ پرداخت پی‌ پال از یکی از مقامات ارشد داعش به نام سیفول سوجان و از طریق شرکت فناوری متعلق به وی بوده است. این مبالغ برای خرید لپ‌ تاپ، گوشی موبایل و یک وی‌ پی‌ ان برای برقراری ارتباط با داعش استفاده شده است. سیفول سوجان دوسال پیش در جریان یک حمله‌ی هوایی کشته شد.

یکی از سخنگویان eBay به وال استریت ژورنال گفت که شرکت متبوعش هیچ‌ گونه فعالیت مخرب و مجرمانه‌ ای را در فروشگاه آنلاین خود برنمی‌تابد و آن‌ها اکنون در حال همکاری با مقامات دولتی هستند. در همین زمان سخنگوی پی‌ پال نیز اعلام کرد که این شرکت، زمان و منابع قابل توجه‌ ای را صرف جلوگیری از فعالیت‌ های تروریستی در پلتفرم خود کرده است:

ما فعالانه فعالیت‌ های مشکوک را گزارش می‌ دهیم و به سرعت به درخواست‌ های قانونی مقامات امنیتی پاسخ می‌ دهیم و از تحقیقات آن‌ ها حمایت می‌ کنیم.

الشیناوی در واکنش به اتهام حمایت از داعش خود را بی‌ گناه دانسته بود، اما دادستان‌ های مامور پرونده ادعا کردند که پول‌ های دریافت شده قرار بود صرف یک حمله‌ی تروریستی احتمالی در خاک آمریکا شود. اما الشیناوی با رد این اتهام اعلام کرد که هیچ برنامه‌ ای برای اجرای حمله‌ی تروریستی نداشته است. وی اکنون در انتظار محاکمه به‌ سر می‌ برد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.