بازار ساعت های هوشمند اوضاع خوبی دارد - تکفارس 
بازار ساعت های هوشمند اوضاع خوبی دارد - تکفارس 

بازار ساعت های هوشمند اوضاع خوبی دارد

علی فلاح
۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - 12:00
بازار ساعت های هوشمند اوضاع خوبی دارد - تکفارس 

در حالی که بازار لوازم پوشیدنی از اوضاع خوبی بر خوردار نیست ، ساعت های هوشمند ، با وجود اینکه در وضعیت سختی به سر می برند ، از اوضاع بسیار خوبی بر خوردار هستند. با توجه به یک گزارش از سازمان بین المللی اطلاعات و داده ها ، با توجه به فروش ساعت های مچی در فصل دوم امسال ، فروش این ساعت ها افزایش ۱۰٫۳ درصدی نسبت به سال های گذشته داشته است.این عدد در ابتدا ، حدودا ۱ درصد کاهش داشته است که بیشتر به دلیل ساعت هایی مانند fitBit Track بوده است که از نرم افزار های جدا و Third party پشتیبانی نمی کردند.

 فروش ساعت های مچی به صورت دقیق تر نسبت به سالِ گذشته ، افزایش ۶۰ در صدی داشته است. بنا بر گزارشات ، فروش این گونه ساعت ها ، هر ساله افزایش ۲ رقمی در درصد فروش داشته اند که با توجه به این ارقام ، ساعت های هوشمند مچی در آینده نزدیک به بزرگترین بازار دستگاه های الکترونیکی تبدیل خواهند شد.

به گفته رامون لیامز ، سخن گوری سازمان IDC ، ساعت های مچی رفته رفته از قیمت آن ها کاسته می شود و همچنین با پیشرفت و گذشت زمان ، نرم فزار های بسیار بیشتر و کاربردی تری برای آن ها طراحی و تولید خواهد شد و  همانطور که ذکر شد ، بازار ساعت های مچی به داغ ترین بازار لوازم الکترونیکی تبدیل خواهد شد.

کمپانی اپل ، از پرچمداران این بازار تا نیمه اول سال بود که فروش ساعت های مچی آن با افزایش ۵۰ درصدی روبرو بود اما مدتی است که شیائومی دور رقابت این دستگاه ها را تحت کنترل خود در آورده است. لازم به ذکر است که Fitbit در جایگاه سوم پرفروش ترین ها قرار دارد که با کاهش ۴۰ درصدی روبرو بوده است. Fossil نیز در بازار فروش ساعت های مچی از وضعیت خوبی بر خوردار است که با محصولاتی مانند Ionic Watch و همچنین Armani توانسته است توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند.

مرحله بعدی دستگاه های هوشمند می تواند مربوط به دستگاه های شنیداری و هدفون های هوشمند باشند. با توجه به گفته IDC این زمینه آینده ی روشنی دارد و می تواند به افق های بلندی برسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید