یک میلیارد نفر امکان استفاده از سرویس تشخیص گفتار گوگل را دارند - تکفارس 
یک میلیارد نفر امکان استفاده از سرویس تشخیص گفتار گوگل را دارند - تکفارس 

یک میلیارد نفر امکان استفاده از سرویس تشخیص گفتار گوگل را دارند

سعید مزارعی
۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - 17:56
یک میلیارد نفر امکان استفاده از سرویس تشخیص گفتار گوگل را دارند - تکفارس 

سرویس تشخیص گفتار گوگل به ۳۰ زبان جدید در دسترس کاربران قرار گرفته و تعداد افرادی که می‌ توانند از آن استفاده کنند به بیش از یک میلیارد نفر می‌ رسد.


علاوه بر زبان‌ هایی که از قبل در سرویس جستجوی صوتی گوگل پشتیبانی می‌ شوند، حالا گوگل پشتیبانی از ۳۰ زبان جدید را به سرویس نامبرده اضافه کرده است. این ۳۰ زبان جدید شامل هشت زبان‌ هندی نیز می‌ شود. با این به‌روزرسانی جدید، هم اکنون بیش از یک میلیارد نفر می‌توانند از خدمات تبدیل گفتار به متن گوگل در سراسر سرویس‌های این کمپانی مثل اپ گوگل، و صفحه‌کلید جی‌بورد استفاده کنند. از جمله مهم‌ترین زبان‌های اضافه شده به سرویس تشخیص گفتار گوگل می‌توان به گجراتی، بنگالی، کانادهای، مراتی، تامیل و تلوگو اشاره کرد. علاوه بر این، سرویس مذکور حالا از دو زبان پر کاربرد آفریقا یعنی سواحیلی و امهری نیز پشتیبانی می‌کند.

در زیر می‌توانید لیست تمام زبان‌های جدید اضافه شده به سرویس تبدیل گفتار به متن گوگل را مشاهده کنید:

امارات (اتیوپی)، ارمنی (ارمنستان)، آذربایجان (آذربایجان)، بنگالی (بنگلادش، هند)، انگلیسی (غنا، کنیا، نیجریه، تانزانیا)، گرجستان (جورجیا)، گجراتی (هند)، جوانان (اندونزی)، کانادا (هند)، خمر (کامبوج)، لائو لائوس (لتونی)، مالایالام (هند)، ماراتی (هند)، نپالی (نپال)، سینالا (سریلانکا)، سندیانا (اندونزی)، سواحیلی (تانزانیا، کنیا)، تامیل (هند، سنگاپور، سریلانکا، مالزی)، تلوگو (هند)، اردو (پاکستان، هند).

گوگل به منظور فعال کردن زبان‌های جدید، از گفتار افراد محلی هر زبان تا نمونه‌های از گفتار صوتی هر زبان را جمع‌آوری کرده است. غول جستجوگر از افراد محلی هر زبان درخواست کرده تا یکسری از عبارات رایج را بخوانند تا این شرکت بتواند داده‌های مورد نیاز اولیه را به مدل‌های یادگیری ماشینی تزریق کند و در نتیجه کاربران بتوانند با زبان‌های محلی خود از سیستم تشخیص گفتار گوگل بهره ببرند. به‌روزرسانی این سرویس هم‌اکنون به طور کامل انجام شده و شما می‌توانید برای شروع استفاده از آن، زبان مورد نظر خود را در اپلیکیشن‌های گوگل مثل اپ اصلی این کمپانی یا اپلیکیشن جی‌بورد انتخاب کنید. ما به منظور تست زبان‌های جدید اضافه شده به سرویس تبدیل گفتار به متن گوگل، یک سوال به زبان تلوگو از گوگل پرسیدیم و این سرویس به‌خوبی سوال یاد شده را فهمید. تغییرات جدید اضافه شده به سرویس تشخیص گفتار گوگل هم اکنون در API کلود اسپیچ نیز در دسترس قرار گرفته است. افزون بر این گفته می‌شود که این آپدیت به زودی به سایر سرویس‌های گوگل از جمله سرویس مترجم متن این کمپانی اضافه خواهد شد.

در نهایت اگر شما از انگلیسی به عنوان زبان اصلی سرویس‌های گوگلی خود استفاده می‌کنید، اکنون این گزینه را هم در اختیار دارید که با بیان نام شکلک ایموجی مورد نظر خود، این شکلک‌ها را به صورت صوتی تایپ کنید. در حال حاضر فقط می‌توانید از سرویس تبدیل گفتار گوگل برای تایپ صوتی شکلک‌های مورد نظر خود در کیبورد جی‌بورد بهره ببرید.

نظر شما در این مورد چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید