اولین Hyperloop هند راه اندازی می گردد - تکفارس 
اولین Hyperloop هند راه اندازی می گردد - تکفارس 

اولین Hyperloop هند راه اندازی می گردد

علیرضا دهقان
۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - 21:47
اولین Hyperloop هند راه اندازی می گردد - تکفارس 

در صورتی که رویای هند درباره Hyperloop به واقعیت تبدیل شود، به سریع ترین روش حمل و نقل در این کشور تبدیل خواهد شد.

شرکت امریکایی Hyperloop Transportation Technologies یا به اختصار HTT، تفاهم نامه ای با کابینه توسعه اقتصاد Andhra Pradesh امضا کرده است و ماحصل آن، یک سیستم حمل و نقل فوق العاده سریع است که مرکز دو شهر Amravati و Vijayawada را در ایالت Andhra Pradesh به هم متصل می کند.

اولین Hyperloop هند راه اندازی می گردد - تکفارس 

اگر این پروژه جاه طلبانه به ثمر برسد، فاصله این دو شهر از هم تنها شش دقیقه خواهد شد! برای اینکه درکش راحت تر شود،  فاصله میان این دو شهر حدود ۴۳ کیلومتر است که یعنی با خودرو تقریبا مسیری یک ساعته را می بایست طی کرد تا به شهر بعدی رسید!

سرمایه این پروژه از طریق سرمایه گذاران خصوصی انجام می گیرد که بخشی از همکاری خصوصی همگانی است که حدود ۲۵۰۰ شغل ایجاد می کند.

مدیر اجرایی کابینه توسعه اقتصاد Andhra Pradesh به Economic Times گفت که: “پروژه کمی بیشتر از ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه خواهد داشت و پس از انجام کار های حقوقی حدود یکسال برای تکمیلش زمان نیاز است”

در فاز اول که شش ماهه است و از اکتبر امسال شروع می شود، HTT تمرکزش را بر روی بررسی امکان پذیری این پروژه می پردازد، این شرکت به دنبال بهترین موقعیت برای لوله هایپرلوپ می گردد و در همین حین به یافتن سهامدارانی با منافع مشترک در منطقه می پردازد. فاز دوم پروژه هم مشاهده ساخته شدن اولین هایپرلوپ در هند توسط HTT است!

شرکت HTT یکی از دو کمپانی ای است که بر روی طرح مفهومی هایپرلوپ که ابتدا توسط ایلان ماسک پیشنهاد شد کار می کنند.

البته هند اولین منطقه ای نیست که HTT آن را بازار مناسبی برای هایپرلوپ دیده باشد! این کمپانی به همراه ۸۰۰ خدمه اش، در حال تلاش برای رساندن این سیستم حمل و نقل به مناطقی مثل ابوظبی، فرانسه، اندونزی، کره جنوبی، کالیفرنیا و .. است.

به نظر شما آیا روزی هایپرلوپ به ایران هم خواهد آمد؟ نظرات خود را در مورد هایپرلوپ با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید