بررسی اجمالی نوار شناور گوشی LG V30 - تکفارس 
بررسی اجمالی نوار شناور گوشی LG V30 - تکفارس 

بررسی اجمالی نوار شناور گوشی LG V30

امیر مدوی
۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - 02:11
بررسی اجمالی نوار شناور گوشی LG V30 - تکفارس 

یکی از   امکانات هیجان انگیز  در گوشی های ال جی وی۱۰ و ال جی وی۲۰ صفحه نمایش ثانویه ای است که در بالای صفحه اصلی گوشی تعبیه شده است. این صفحه نمایش میزبان میانبرهایی به برنامه ها و مخاطبان و دسترسی سریع به موزیک در هر صفحه است. همچنین این نوار نوتیفکیشن ها را حتی زمانی که گوشی را در حالت استندبای قرار داده اید، نشان می دهد.اما مقدار فضای بیشتری را نیز اشغال می کند. فضایی که ال جی به ان برای زیبا تر کردن V30 و همچنین رسیدن به نسبت صفحه نمایش به بدنه بسیار خوب نیاز داشت.

چه در مورد این موضوح خوشحال باشید یا نه، ال جی وی۳۰ صفحه نمایش ثانویه ندارد. با این حال، قسمتی از عملکردهایی که در گوشی های وی۱۰ و وی۲۰ ارایه شده بود، همچنان باقی مانده اند؛ اما این بار به صورت جدیدی در نوار شناور تعبیه شده اند. می توانید به آن به عنوان یک نوار ابزار با قابلیت تنظیم دلخواه فکر کنید. این نوار با ضربه زدن به تب گوشه صفحه نمایش گوشی، در هوم اسکرین یا در حین استفاده از هر برنامه ای قابل دسترسی است. این قابلیت می تواند در گوشه چپ، راست بالا یا پایین صفحه نمایش  قرار گیرد، و یا می‌توانید کلا آن را غیرفعال کنید.

نوار شناور به چه درد می خورد؟ در واقع هدف از طراحی آن چند مورد ذکر شده است.  در مجموع چهار صفحه نمایش وجود دارد که شما می توانید با کشیدن دست خود روی صفحه به چپ و راست بین آن ها سوییچ کنید. یکی از این صفحات برای دستیابی به میانبرهای ویژگی های مختلف به کار می‌رود. یا می‌توان در صفحه ای دیگر لیست ۵ برنامه ای را که اخیرا استفاده کرده اید را مشاهده کنید. برای مثال، شما می توانید میانبری برای باز کردن دوربین گوشی در حالت سلفی  را در آن صفحه قرار بدهید. یا میانبر برنامه مورد علاقه خود را آنجا بگذارید. البته می توانید این صفحه را بر اساس دلخواه خودتان تنظیم کنید و هر دو آن ها را همزمان و به همراه برنامه های دیگری داشته باشید.

بررسی اجمالی نوار شناور گوشی LG V30 - تکفارس   بررسی اجمالی نوار شناور گوشی LG V30 - تکفارس   بررسی اجمالی نوار شناور گوشی LG V30 - تکفارس 

صفحه ای دیگر میزبان حداکثر ۵ مخاطب از لیست مخاطبین شماست. فقط نیاز است برای تماس با آن ها یا فرستادن پیام، روی عکس آن ها ضربه بزنید. و صفحه دیگری که من بکرات از آن استفاده می کنم، صفحه کنترل پخش موسیقی است. شما امکان توقف ، رد کردن یک آهنگ و باز گشتن به آهنگ قبلی را دارید. نکته عالی اینجاست که این قابلیت نه تنها با موزیک پلیر خود گوشی کار می کند، بلکه با نرم افزار های موسیقی محبوبی مانند اسپاتیفای(Spotify) و موزیک پلیر گوگل(Google Play Music) سازگار است.

بررسی اجمالی نوار شناور گوشی LG V30 - تکفارس   بررسی اجمالی نوار شناور گوشی LG V30 - تکفارس 

و آخرین مجموعه ابزاری که در اختیار شما قرار می گیرد، برای گرفتن و ویرایش اسکرین شات است. شما می توانید یک اسکرین شات از صفحه گرفته و قسمتی را که نمی خواهید ببرید، یا قسمت های مورد نظرتان را هایلایت کنید. همچنین امکان گرفتن اسکرین شات از یک وب پیج و حتی درست کردین گیف (gif) از هر اتفاقی که در صفحه نمایش در حال رخ دادن است  در این گوشی برایتان فراهم شده است.

بررسی اجمالی نوار شناور گوشی LG V30 - تکفارس   بررسی اجمالی نوار شناور گوشی LG V30 - تکفارس   بررسی اجمالی نوار شناور گوشی LG V30 - تکفارس 

در گوشی های وی۱۰ و وی۲۰، صفحه نمایش ثانویه حتی زمانی که گوشی در حالت استندبای است، فعال می باشد. در وی۳۰، نوتیفیکیشن ها، دکمه های پخش آهنگ، تاگل های مختلف (که به کاربر اجازه دسترسی سریع برای روشن یا خاموش کردن بعضی تنظیمات خاص را می دهد. مانند تاگل وافای و…) هنوز قابل دسترسی هستند؛ ولی اکنون بخشی از رابط کاربری صفحه نمایش همیشه روشن است. برای دستیابی به موزیک پلیر خود یا منوی تنظیمات خود تنها نیاز است که انگشت خود به چپ یا راست بکشید. و اکنون که این موضوع مطرح شد، شایان ذکر است که صفحه نمایش همواره روشن گوشی به میزان قابل ملاحظه ای پیشرفت داشته، از این نظر که طرح های متنوعی برای ساعت اضافه شده و مهم تر از آن، همه آن ها واضح تر از قبل شده اند.

 بررسی اجمالی نوار شناور گوشی LG V30 - تکفارس   بررسی اجمالی نوار شناور گوشی LG V30 - تکفارس   بررسی اجمالی نوار شناور گوشی LG V30 - تکفارس 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید