توضیحات Ming-Chi Kuo درباره تکنولوژی Face ID - تکفارس 
توضیحات Ming-Chi Kuo درباره تکنولوژی Face ID - تکفارس 

توضیحات Ming-Chi Kuo درباره تکنولوژی Face ID

امیر مدوی
۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - 16:08
توضیحات Ming-Chi Kuo درباره تکنولوژی Face ID - تکفارس 

در گوشی های جدید اپل سیستم شناسایی چهره جای Touch ID را می گیرد. در این سیستم با استفاده از سنسور های مختلف و دوربین جلو گوشی چهره فرد شناسایی می شود.

اپل چندین مدل از ۲۰۱۷ آیفون(iPhone) خود را در دوازدهم سپتامبر معرفی خواهد کرد. مطابق با شایعه ای که اخیرا در فضای مجازی پخش شده، نسخه گلد مستر  ۱۱ iOS نام این گوشی ها را لو  داده  که شامل iPhone X (نسخه مخصوص دهمین سالگرد)، iPhone 8(دنباله گوشی آیفون ۷) و iPhone 8 Plus(دنباله گوشی آیفون ۷ پلاس) است. احتمالا پیش-خرید این مدل ها از پانزدهم سپتامبر شروع می شود و هر سه مدل در تاریخ ۲۲ سپتامبر عرضه می شوند.

از اطلاعاتی که تا کنون دریافت شده، کاربران آیفون ایکس می توانند از سیستم Face ID(سیستم شناسایی چهره) برای باز کردن قفل گوشی و تایید هویت خود استفاده کنند. شخصی که در ماه فوریه سیستم شناسایی چهره اپل را (که شامل یک حسگر سه بعدی دوربین جلو می باشد.) “انقلابی” توصیف کرده بود، اکنون در حال بررسی این تکنولوژی به کار گرفته شده توسط این دستگاه می باشد. از بخش امنیت KGI، مینگ-چی کو، یکی از بهترین آنالیزر های اپل، به همه مشتریان یادداشتی ارسال کرد که در آن نشان داد که فیس آیدی دقیقا چگونه کار می کند.

مینگ-چی کو می گوید که تکنولوژی فیس آیدی این گوشی به چهار جزء وابسته است. این اجزا شامل یک فرستنده نور، یک دریافت کننده نور ساختار یافته، یک دوربین جلو، و یک سنسور time of flight/proximity هستند.  سنسور time of flight در واقع فاصله بین گوشی با شیء مورد نظر را با کمک سرعت نور و فرستنده ها و دریافت کننده های نور را پیدا می‌کند. سنسور های استفاده شده در سیستم فیس آیدی آیفون ایکس در شکاف بالای صفحه نمایش گوشی قرار داده شده اند. سنسور های نور ساختار یافته اطلاعات عمق را می یابند؛ و با عکس های گرفته شده توسط دوربین جلو ترکیب می‌شوند تا تصویر دو بعدی بسازند. سپس با استفاده از الگوریتم های نرم افزار، تصویری سه بعدی ساخته شده و از آن تصویر برای شناسایی چهره استفاده می شود. سنسور مجاورت می تواند در صورت خیلی دور یا خیلی نزدیک نگه داشتن گوشی به صورت کاربر، به طوری که  ایجاد تصویر سه بعدی صحیح امکان پذیر نباشد ، به آیفون ایکس هشدار دهد. برای اطمینان از این موضوع که این سنسور ها همگی به نحو احسنت کار می کنند، همگی آن ها باید قبل از مونتاژ پایانی به خط شوند.

آیفون ایکس در رنگ های مشکی، سفید و طلایی روانه بازار می‌شود. طبق گفته های مینگ-چی کو، همه مدل های آیفون ایکس  پوششی مشکی روی گلس جلویی خود دارند تا سنسور های اجزای چهارگانه سیستم فیس آیدی زیر آن ها پنهان شوند. سنسور نور ambient از قابلیت صفحه نمایش True Tone پشتیبانی می کند که در اصل در ۲۰۱۶ معرفی شده بود. استفاده از سنسور های نور ambient، باعث تعویض دمای رنگ های روی صفحه نمایش شده اند. مینگ-چی کو می گوید که:« این موضوع کارایی حسگر سه بعدی را بهبود می بخشد»

اپل زمانی سیستم شناسایی خود را به قابلیت شناسایی چهره تعویض کرد که مشخص شد که به دلیل وجود صفحه نمایش بدون لبه در آیفون اکس، امکان تعبیه دکمه سیستم شناسایی Touch ID وجود ندارد. تکنولوژی کنونی به اپل این اجازه را نمی دهد که اسکنر شناسایی اثر انگشت را این دفعه زیر صفحه نمایش قرار دهد. از نظر مینگ-چی کو نه اپل و نه سامسونگ نمی‌توانند از این تکنولوژی  تا قبل از عرضه مدل ۲۰۱۸ سامسونگ گلکسی نوت ۹ در گوشی هایشان استفاده کنند.

توضیحات Ming-Chi Kuo درباره تکنولوژی Face ID - تکفارس 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید