اتصال دستگاه های USB به وب به کمک WebUSB - تکفارس 
اتصال دستگاه های USB به وب به کمک WebUSB - تکفارس 

اتصال دستگاه های USB به وب به کمک WebUSB

امیر مدوی
۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - 19:12
اتصال دستگاه های USB به وب به کمک WebUSB - تکفارس 

WebUSB امکان دسترسی مرورگرتان به دستگاه های یو اس بی را می دهد. دستاوردی با کاربری ساده که زمان زیادی تا دستیابی به آن نمانده و می‌تواند باعث پیشرفت در زمینه های مختلف شود.

وقتی که بیشتر کار های کامپیوتری ما نیاز به اینترنت دارند، چرا دستگاه های یو اس بی این چنین نباشند؟ در اکثر موارد، کلمه یو اس بی مواردی مانند حافظه های فلش، موس ها، کیبورد ها، گیم پد ها و… را به یادمان می آورد.

مرورگر ها از این دستگاه های مرسوم از طریق API های سطح بالا (رابط کاربردی برنامه نویسی و جنبه اساسی تشکیل وب) پشتیبانی می کنند. ولی رابط یو اس بی از دستگاه های بیشتری پشتیبانی می کند که خیلی از ما از وجود آن ها بی خبر هستیم؛ از عرصه های صنعتی و علمی گرفته، تا آموزشی.

دسترسی به دستگاه های یو اس بی که مستقیما به نرم افزار های مبتنی بر وب متصل می شوند، قدمی بزرگ در جهت ساده سازی و انجام سریع تر کار های مختلف است. WebUSB اینجا نقش قابل توجهی ایفا می کند. پشتیبانی از WebUSB در مرورگر ها از طریق API وب-یو اس بی فعال می شود و نسخه ۶۱ کروم که اخیرا منتشر شده، به عنوان یکی از مهم نرین ویژگی های دولوپر، شامل آن می باشد.

با وجود API وب-یو اس بی، پروسه دسترسی یک نرم افزار مبتنی بر وب به یک حافظه دستگاه یو اس بی یا دیگر وسایل جانبی آن بسیار ساده می شود! به سادگی اتصال آن به کامپیوتر و چند کلیک پس از نمایش یک نوتیفیکیشن، که به صورت خودکار نمایش داده می شود. سیستم، خود قابلیت تشخیص برای اینکه به کدام وب سایت مربوط به دستگاه برود را دارد. لحظه ای که شما از وب سایت مورد نظر دیدن کنید، قادر به انتخاب دستگاه های مورد نظر از لیست هستید.

اتصال دستگاه های USB به وب به کمک WebUSB - تکفارس 

گوگل می گوید که bridging بدون زیر پا گذاشتن قوانین امنیتی انجام شده. از آنجایی که وب-یو اس بی باعث ایجاد مجموعه جدیدی از ریسک های مربوط به امنیت و حریم خصوصی می شود، اقدامات مربوطه برای جلوگیری از مورد حمله قرار گرفتن دستگاه های یو اس بی در معرض خطر، پیاده سازی شده اند.

API وب-یو اس بی همچنین مشکلی که برای تولیدکنندگان غیر استاندارد یو اس بی پیش می آید را حل کرده. قبل از این برای فعال شدن پشتیباتی از سخت افزار های مورد نظر نوشتن درایور های محلی و SDK (بسته ی توسعه نرم افزار) نیاز بود. اکنون این API این نیاز را حذف کرده و به تولید کنندگان اجازه ساخت SDK های جاوا اسکریپت سازگار با پلتفرم های مختلف را می دهد.

نرم افزار های دارای API وب-یو اس بی متنوع تر از چیزی هستند که کسی بتواند تصور کند. آن ها بیشتر از یک وب سایت در حال دسترسی به حافظه شما از طریق مرورگر هستند. برای مثال، به جای آن که از رابط های طراحی شده مخصوص بین مرورگر و سخت افزار استفاده کند، WebUSB می تواند به عنوان واسطه ای برای دانش آموزانی باشد که از برد های توسعه (مانند Arudunio) استفاده می کنند تا مستقیما به ابزار آنلاین توسعه دسترسی داشته باشند. آردوینو یک پلتفرم اوپن سورس الکترونیک است که نرم‌افزار و طرح سخت‌افزار آن به صورت آزاد در اختیار تمام افراد قرار گرفته و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از این پلتفرم استفاده می نمایند و روز به روز بیشتر آن را توسعه می دهند.

موسسات آموزشی بیشتری در حال رفتن به سمت روش های آموزشی دیجیتالی هستند. اندازه گیری های کامپیوتری مختلف و دستگاه های ثبت اطلاعات استفاده شده در زمینه های علمی، نیازمند قطعه ای جدا از نرم افزار برای نصب شدن می باشند که مسئولیت اضافه ای بر شانه بخش IT می گذارد. چون ده ها کامپیوتر می توانند نیازمند نصب این نرم افزار باشند.

API وب-یو اس بی همچنین به سازندگان سخت افزار اجازه می دهد که آپدیت های نرم افزار را فرستاده و عیب شناسی را روی دستگاه های یو اس بی متصل شده انجام دهند. آن هم مستقیما از طریق سایت پشتیبانیشان!

به عنوان مثالی دیگر می توان به وب سایت دارای طرح های پرینت سه بعدی اشاره کرد. آیا این موضوع خارق العاده نخواهد بود که وب سایت بتواند به پرینتر سه بعدی شما فرمان بدهد که طرح سه بعدی مورد علاقه شما را تحویل دهد؟

وب-یو اس بی هنوز در حال رشد است. و اگر نه به سرعت، حداقل در آینده پیش رو وب سایت ها شروع به یکپارچه سازی دستگاه های یو اس بی شما می کنند.

شما می توانید اطلاعات بیشتری را از طریق این لینک دریافت نمایید.

اگر چیزی برای اضافه کردن دارید، خوشحال می شویم نظرتان را با ما در میان بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید