قیمت و تاریخ عرضه iPhone X - تکفارس 
قیمت و تاریخ عرضه iPhone X - تکفارس 

قیمت و تاریخ عرضه iPhone X

علیرضا دهقان
۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - 03:29
قیمت و تاریخ عرضه iPhone X - تکفارس 

آقای Ming-Chi Kuo، تحلیلگر معروف از اولین کسانی بود که پیش بینی کرد اپل آیفون X (بخوانید ten) را با برچسب قیمت ۱۰۰۰ دلاری روانه بازار می کند و پس از آن نیویورک تایمز هم این را تایید کرد ولی منابع دیگر شروع به گفتن داستان های دیگری کردند و این قیمت را قبول نداشتند.

بالاخره پس از معرفی معلوم شد که حرف آقای مینگ مبنی بر اینکه مدل پایه ۶۴ گیگابایتی قیمت ۱۰۰۰ دلاری دارد درست از آب در آمد و اگر می خواهید پول بیشتری را خرج کنید می توانید مدل ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی فوق العاده را با قیمت ناقابل ۱۱۴۹ دلار بخرید.

البته عجیب نیست که چنین اختلاف قیمتی را بین آیفون X و آیفون ۸ و ۸ پلاس می بینیم، زیرا هزینه تولید این گوشی نسبت به مدل های معمولی حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد بیشتر است، مثلا هر صفحه نمایش OLED برای اپل حدود ۷۰ دلار خرج بر می دارد که در مقایسه با قیمت LCD که زیر ۴۰ دلار است، تقریبا تفاوت قیمت دو برابری را شاهد هستیم.

امسال Galaxy S8، LG G6 و Galaxy Note 8 نیز با برچسب قیمتی گرانتر از گذشتگان خود وارد بازار شدند و به نظر می رسد برای رسیدن به یک گوشی تمام صفحه و بدون لبه باید این مبالغ را پرداخت کنید.

متاسفانه برای سفارش این گوشی باید صبر کنید زیرا پیش خرید این گوشی از ۲۷ اکتبر شروع می شود و عرضه آن در ۳ نوامبر انجام می گیرد، به نظر می رسد تمامی شایعات پیرامون تاخیر این گوشی هم درست بوده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.