CIA از هوش مصنوعی برای جمع آوری داده های رسانه های اجتماعی استفاده می کند - تکفارس 
CIA از هوش مصنوعی برای جمع آوری داده های رسانه های اجتماعی استفاده می کند - تکفارس 

CIA از هوش مصنوعی برای جمع آوری داده های رسانه های اجتماعی استفاده می کند

محراب کرامتی
۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - 23:35
CIA از هوش مصنوعی برای جمع آوری داده های رسانه های اجتماعی استفاده می کند - تکفارس 

CIA در حال حاظر در پی طراحی هوش مصنوعی است تا توانایی خود در جمع آوری داده و آنالیز آن ها را افزایش دهد. این تکنولوژی ها در حال حاظر و همین طور آینده برای رسانه های اجتماعی بکار می روند.

اطلاعات مهم است!

سازمان اطلاعات آمریکا (CIA) به مقادیر زیادی از داده هایی که از منابع مختلف استخراج می شوند نیاز دارد تا بتواند یک بررسی و بازجویی را به اتمام برساند. از زمان تشکیل آن در سال ۱۹۴۷ اطلاعات معمولا بصورت دستی جمع آوری می شده است، پیدایش کامپیوتر ها این فرایند را بهبود بخشیده ولی هم چنان حتی متود های جدید نیز می توانند به شدت کند باشند. متاسفانه این واحد ها در مقایسه با هوش مصنوعی (AI) می توانند مقادیر کمی از داده ها را بازیابی کنند.

بنا بر اطلاعاتی که توسط Dawn Meyerriecks، رییس بخش توسعه تکنولوژی های CIA، به دست آمد این سازمان در حال حاظر ۱۳۷ پروژه مربوط به AI را در دست انجام دارد. قسمت بزرگی از این پروژه ها، تلاش های دست جمعی محققان سازمان و تولید کنندگان Silicon Valley است. تولید و توسعه توانایی و ظرفیت ها در AI نه فقط به CIA اجازه دسترسی بیشتر به داده ها و آنالیز آن ها را می دهد، بلکه این برنامه های AI را در رسانه های اجتماعی هم می توان به کار برد. جاییکه گزارشات عمومی بی شماری (یا همان مطالبی که شما بصورت آنلاین پست می کنید) با هم ترکیب می شوند، در واقع حجم زیادی از داده های جمع آوری شده و استفاده شده توسط سازمان از رسانه های اجتماعی بدست می آیند.

همانطور که می دانید و یا حدس زده اید CIA در جمع آوری اطلاعات از رسانه های اجتماعی مشکلی ندارد ولی با سیستم های AI این قضیه اندکی فرق می کند. Joseph Gartin، رییس مدرسه CIA Kent می گوید:”چیزی که جدید است سرعت و حجم بیشتر جمع آوری داده های رسانه های اجتماعی است”.

Chris Hurst ،افسر سرپرست Stability در بخش اطلاعات می گوید:”رفتار های انسان ها داده است و AI یک مدل داده است”.

اتوماسیون

بنا بر گفته های Robert Cardillo، رییس سازمان اطلاعات جهانی ملی در یک سخنرانی در ماه جون گفت:”اگر ما بخواهیم بصورت دستی اطلاعات ماهواره های تبلیغاتی را بررسی کنیم حداقل ۲۰ سال طول می کشد و به ۸ میلیون آنالیز گر نیاز داریم!”. او در ادامه اشاره کرد که سازمان در نظر دارد که با استفاده از هوش مصنوعی ۷۰% کار های خود برای آنالیزگر ها را اتوماتیک کند و  اگر آن ها بتوانند AI ها را همان طور که در نظر دارند ایجاد کنند این پروسه بسیار به صرفه و آسان می شود.

این در حالی است که کشور هایی مانند روسیه نسبت به آمریکا در زمینه AI (مخصوصا در زمینه اطلاعات) بسیار عقب ترند. به نظر می آید که جهان به این سمت در حرکت است. دانش قدرت است و ایجاد تکنولوژی های قابل استخراج، مرتب سازی و آنالیز داده ها با سرعت بیشتر از انسان ها و دیگر AI ها راهی سریع برای برتر بودن است. همانطور که ولادیمیر پوتین در مورد AI گفته است:”هرکس که رهبر این بخش باشد رهبر کل جهان خواهد شد”.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید