آیفون X : بررسی ویژگی های جدید - تکفارس 
آیفون X : بررسی ویژگی های جدید - تکفارس 

آیفون X : بررسی ویژگی های جدید

علیرضا دهقان
۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - 17:56
آیفون X : بررسی ویژگی های جدید - تکفارس 

احتمالا تا الان میلیون ها بار شنیده اید که آیفون X (آیفون ۱۰) پیشرفته ترین آیفونی است که اپل تا به حال ساخته است. با بسیاری از ویژگی هایی که برای خانواده آیفون ها جدید است، این گوشی کاملا لایق لقب پادشاه آیفون ها است.

با این همه ویژگی جدید و صحبت های پیرامون آن ممکن است چیز هایی که Tim Cook، Craig Federighi و Phillip Schiller روی استیج گفتند از یادتان رفته باشد! پس بر آن شدیم که مهم ترین ویژگی های آیفون X را در ادامه با هم مرور کنیم.

۱٫ بازگشت به ریشه ها: در هم آمیختن فلز و شیشه

آیفون X : بررسی ویژگی های جدید - تکفارس 

اپل برای طراحی آیفون X به سراغ ابتدایی ترین چیز ها رفته است، درست مثل آیفون ۴، این گوشی با بدنه کاملا شیشه ای و فریم آلومینیومی ساخته شده است. البته شباهت ها همینجا پایان می پذیرند! این شیشه ۷ بار زیر پروسه رنگ کردن لایه ای رفته است تا رنگ شاسی بی نظیر با دوام باشد، جز این خود شیشه هم با سازه ای از جنس استیل و مس قوی شده که طبق گزارشات آن را از با دوام ترین شیشه هایی می کند که در یک گوشی به کار رفته است. مطمئنیم افراد زیادی می خواهند روی ای گوشی ۱۰۰۰ دلاری تست سقوط انجام دهند!

۲٫ طراحی لبه به لبه

آیفون X : بررسی ویژگی های جدید - تکفارس 

با نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۱٫۲۳ درصدی، آیفون X یکی از برترین گوشی های بدون لبه است، درست مثل Galaxy Note 8، LG V30، Essential Phone و گوشی مجلل Xiaomi Mi MIX 2.

با وجود صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی، آیفون X چندان بزرگتر از آیفون های معمولی ۸ یا ۷ یا ۶s و ۶ نیست که هرجور نگاه کنید یک موفقیت بزرگ است.

دکمه هوم هم کاملا منقرض شده و هیچ جایی نمی توانید پیدایش کنید، آیفون X کاملا توسط حرکات دست قابل کنترل است.

۳٫ دوربین بهتر

آیفون X : بررسی ویژگی های جدید - تکفارس 

آیفون جدید یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بزرگتر و سریعتر را همراه خود کرده که فیلتر رنگی جدیدی دارد، پیکسل های عمیق تر و وجود لرزشگیر اپتیکال در دوربین تله فوتو از دیگر ویژگی ها دوربین این گوشی است. دوربین اصلی و واید این گوشی دارای دهانه F/1.8 است در حالی که این رقم برای تله فوتو F/2.4 می باشد. همچنین ISP بهتری (پردازش سیگنال عکس) در آیفون جدید وجود دارد که می تواند عناصر موجود در صحنه ای که از آن ها می خواهید عکس بگیرید را تشخیص دهد و همچنین پردازش پیکسلی، گستره رنگ وسیع تر، فوکوس سریع تر و عکس های اچ دی ار بهتری را ارائه می کند. ولی خب تمام این ها برای کاربر معمولی چه فایده ای دارد؟ قطعا در درجه اول تجربه کلی بهتری را خواهید داشت که با تشکر از قابلیت های جدید برنامه دوربین بسیار سرگرم کننده خواهد بود. با قابلیت فیلمبرداری ۴K و ۶۰ فریم و اسلوموشن ۲۴۰ فریم با کیفیت فول اچ دی،  آیفون X توانایی فیلمبرداری اش را نسبت به باقی آیفون ها دو برابر کرده است و احتمالا این توجیحی بر قیمت ۱۰۰۰ دلاری اش است.

۴٫ حالت پرتره قوی تر از همیشه

آیفون X : بررسی ویژگی های جدید - تکفارس 

نور پردازی حالت پرتره به شما اجازه می دهد تا به صورت مصنوعی نورپردازی عکس را حتی پس از عکس برداری تغییر دهید. این ویژگی از الگوریتم حس کردن عمق موجود در چیپ ست بیونیک A11 استفاده می کند، الگوریتمی که آنقدر دقیق عمل می کند تا صورت شما را از فضای اطراف به کلی جدا در نظر می گیرد و نور پردازی را طبق آن انجام می دهد. همچنین چند فیلتر جذاب نیز برای زیباتر کردن هر چه بیشتر عکس هایتان وجود دارد.

۵٫ حالت سلفی پرتره

آیفون X : بررسی ویژگی های جدید - تکفارس 

حالت پرتره با دوربین سلفی هم عالی عمل می کند. با تشکر از این قابلیت شما می توانید سلفی های زیبا با پس زمین های محو بگیرید! اینستاگرام، آماده سلفی ها باش!

۶٫ چیپ ست بیونیک A11

بیایید به چیپ ست جدید اپل نگاه کنیم، یک پردازشگر شش هسته ای قدرت آیفون X (و البته آیفون ۸ و ۸ پلاس) را تامین می کند که چهار هسته آن کم مصرف و دو هسته برای کار های نیازمند به پردازش سنگین ساخته شده است. گفته می شود این چیپ از چیپ A10 که درون آیفون ۷ بود حدود ۷۰% قوی تر است، ما بی صبرانه منتظریم که ببینیم گفته اپل تا چه اندازه درست است. به گفته اپل این افزایش کارایی باعث شده که FACE ID بتواند کارش را انجام دهد، حالا که حرف از فیس آی دی شد…

۷٫ Face ID

آیفون X : بررسی ویژگی های جدید - تکفارس 

نبود دکمه هوم یعنی نبود تاچ آی دی و نبود تاچ آی دی یعنی اینکه اپل باید به دنبال راهی برای پر کردن این سیستم بیومتریک می بود، اینجاست که فیس آی دی وارد می شود. با ترکیبی از سنسور های مختلف در جلوی گوشی، فیس آی دی یک نقشه از صورتتان با کمک ۳۰۰۰۰ نقطه روی صورتتان می سازد. با خطای بسیار کم، فیس آی دی قول داده که حتی دقیق تر از تاچ آی دی باشد! و البته شما می توانید از فیس آی دی برای Apple Pay هم استفاده کنید (که البته در ایران کاربردی ندارد!)

۸٫ صفحه نمایش  Super Retina

آیفون X : بررسی ویژگی های جدید - تکفارس 

صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی (که البته اپل هم قبول دارد که فضای قابل استفاده کمتر است!) به همراه پنل OLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز (تعداد دفعاتی که در ثانیه تصویر تازه می شود) و گاموت رنگ P3 با رزولوشن ۱۱۲۵ در ۲۴۳۶ و پشتیبانی از اچ دی آر! چه چیز دیگری می خواهید؟

۹٫ اسپیکر های استریوی قوی تر

آیفون X : بررسی ویژگی های جدید - تکفارس 

آیفون X از اسپیکر های بهتر شده آیفون ۷ استفاده می کند که حددود ۲۵ درصد قوی تر اند، این اسپیکر ها زمان گوش کردن آهنگ یا فیلم دیدن قطعا کمک زیادی خواهند کرد.

۱۰٫ و بالاخره واقعیت افزوده!

آیفون X : بررسی ویژگی های جدید - تکفارس 

با اینکه این ویژگی دقیقا مختص آیفون X نیست، ولی زمانی که iOS 11 بیاید جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، چیز هایی مثل اموجی های متحرک یا همانطور که اپل می گوید “Animoji” و کلی بازی و برنامه قرار است در اپ استور طوفان به پا کنند!

۱۱٫ بلوتوث ۵٫۰

آیفون X : بررسی ویژگی های جدید - تکفارس 

پیاده کردن نسل جدید بلوتوث در آیفون X، به آن قابلیت انتقال اطلاعات با دو برابر سرعت بلوتوث ۴٫۲ می دهد و همچنین اجازه می دهد تا از فاصله بیشتری ارتباط برقرار کنید، از هر طرف که نگاه کنید تعبیه کردن بلوتوث ۵ یک معامله برد برد است.

۱۲٫ شارژ بی سیم Qi

آیفون X : بررسی ویژگی های جدید - تکفارس 

شما می توانید آیفون X خود را با یک شارژر بی سیم Qi شارژ کنید.اپل با چند شرکت سازنده شارژر های بی سیم Qi صحبت کرده است تا محصولاتشان را در اپل استور به فروش برساند و آنها را در برای مردم در دسترس قرار دهد. یک پد شارژ اختصاصی به نام AirPower نیز قرار است در ۲۰۱۸ عرضه شود که توانایی شارژ آیفون، اپل واچ و ایرپاد هایتان را به طور همزمان دارد!

۱۳٫ بالاخره شارژ سریع!

آیفون X : بررسی ویژگی های جدید - تکفارس 

پس از مدت ها شاهد این قابلیت در گوشی های آیفون هستیم! شما می توانید تنها با سی دقیقه شارژ کردن حدود ۵۰% باتری داشته باشید که یعنی دیگر نیاز نیست تا با دیوار اتاقتان دوستی کنید و منتظر شوید تا شارژ گوشیتان پر شود!

نظر شما در مورد ویژگی های جدید آیفون چیست؟ به نظرتان کدام یک بهترند؟ آیا شما از تغییرات آیون راضی هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.