سامسونگ اسمارت فونی با صفحه نمایش خم شونده عرضه می کند - تکفارس 
سامسونگ اسمارت فونی با صفحه نمایش خم شونده عرضه می کند - تکفارس 

سامسونگ اسمارت فونی با صفحه نمایش خم شونده عرضه می کند

محراب کرامتی
۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - 00:04
سامسونگ اسمارت فونی با صفحه نمایش خم شونده عرضه می کند - تکفارس 

سامسونگ قول داده که تا سال آینده یک اسمارت فون با صفحه تا شونده را منتشر کند، البته اگر بتواند از پس برخی از موانع بر سر این کار برآید. چند کاره بودن این گوشی ها می تواند در حمل اسمارت فون هایی با اندازه تبلت ها در شکل اسمارت فون های عادی اند مفید باشد.

اسمارت فون های تا شونده نسل بعدی

کمپانی سامسونگ در به روز رسانی موضوع صفحه های تا شونده خیلی پرکار نبوده است. اولین بار در نمایشگاه (CES 2013 (Consumer Electronics Show این قضیه را برای عموم مطرح کرد. اکنون ما وعده قوی تری در اختیار داریم، چرا که رییس بخش موبایل های سامسونگ، Dongjin Koh، به خبرنگاران اعلام کرد که کمپانی برای انتشار یک گوشی تا شونده در سری Galaxy Note خود برنامه هایی دارد.

این طور که به نظر می آید سامسونگ برای تولید عام این سری از اسمارت فون ها برنامه ریزی کرده است و مثل همیشه آزادی عمل زیادی هم در طراحی این مدل گوشی ها با صفحه های خم شونده دارد. او گفت که:”وقتی ما بتوانیم برخی مشکلات را حل کنیم این محصول را قطعا منتشر خواهیم کرد”. وی در ادامه اشاره کرد که:”ما به دقت در پی حل این مشکلات هستیم. ما نمی خواهیم که تعداد کمی را تولید کنیم، بلکه می خواهیم در همه جا بشنویم که سامسونگ محصولی فوق العاده را تولید کرده است”. او زیاد وارد جزییات این مشکلات نشد.

اسمارت فون های آینده

سامسونگ در گوشی های نسل قبلی سری Galaxy S خود هم از تکنولوژی مشابه این استفاده کرده است. آن گوشی ها یک صفحه خمیده به نام “infinity” دارند که اجازه می دهد بیشتر فضای گوشی را صفحه در اختیار خود بگیرد. این جایگذاری که ورژن کم تر پیشرفته همین تکنولوژی بود برخی سوالات را برای ما در مورد صفحه نمایش های آینده ایجاد کرده است. سازندگان اپلیکیشن ها زیاد از پتانسیل موجود در خمیدگی صفحه ها استقبال نکردند. امیدواریم که با این پرش رو به جلو این موضوع تغییر کند.

دیگر کمپانی های الکترونیکی هم در حال حاضر بر سر صفحه های تا شونده کار می کنند. کمپانی Lenovo در کنفرانس جهانی تکنولوژی خود در ماه ژولای تبلت Folio خود را که می تواند به اندازه یک دستگاه اسمارت فون شود را رونمایی کرد. این کمپانی هیچ گونه قولی برای زمان انتشار آن نداده و خبر خاصی از آن در اختیار نیست.

اسمارت فون ها با هر بار پیشرفت در عملکرد و خصوصیات خود در هر نسل توانسته اند کارایی های خود را افزایش دهند. به نظر می رسد که صفحه های تا شونده به میزان زیادی بر این کارایی ها بیافزاید.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا صفحه نمایش های تا شونده در آینده جایی خواهند داشت؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.