چرا GPU مخصوص چیپ ست A11 انقلابی است - تکفارس 
چرا GPU مخصوص چیپ ست A11 انقلابی است - تکفارس 

چرا GPU مخصوص چیپ ست A11 انقلابی است

محراب کرامتی
۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - 15:48
چرا GPU مخصوص چیپ ست A11 انقلابی است - تکفارس 

اپل اعلام کرد که آیفون جدید با سخت افزار تحسین برانگیزی در راه است. iPhone X قرار است که با یک پردازنده ۶ هسته ای و GPU مخصوص خود ساخته شود. در ادامه مطلب با تکفارس همراه باشید.

اپل وارد صنعت GPU می شود!

برای بسیاری از طرفداران آیفون این اسمارتفون حدید از بهترین و مهم ترین معرفی هایی بوده که اپل انجام داده است. معمولا نسل های جدید آیفون همراه با سخت افزار اندکی تقویت شده و دوربین بهتر به بازار می آمدند، حال اپل برای اولین بار واحد پردازنده گرافیکی(GPU) مخصوص خود را طراحی کرده تا با چیپ پردازنده ۶ هسته ای A11 در رقابت با دیگر اسمارت فون ها پیروز باشد.

این قابلیت قرار است که دنیای اسمارت فون ها را تغییر دهد، چون گوشی شما به دست شما عادت کرده و با قابلیت یادگیری ماشینی شما را سورپرایز می کند. این گونه توسعه بخشی ها به بهینه سازی “دست یار هوشمند” اپل یعنی Siri کمک خواهد کرد. اپل همواره در پی ساخت اکوسیستمی برای Siri  بوده که در همه پلتفرم ها قابل دسترسی باشد، از اسمارت فون ها و تبلت ها گرفته تا دستگاه های خانگی مانند Apple HomePod که در آینده با آن رو به رو می شویم.

و اکنون Siri قابلیت یادگیری دارد، تا بتواند پلتفرم را برای همه کاربران بهتر کند. پس Alexa باید از این به بعد مراقب خود باشد زیرا Siri ممکن است که بهترین دستیار هوشمند شود.

چرا GPU مخصوص چیپ ست A11 انقلابی است - تکفارس 

جهشی برای واقعیت افزوده

طراحی GPU مخصوص اپل جدا از اینکه بر عمر باطری می افزاید جهشی بزرگ در طراحی اپلیکیشن های واقعیت افزوده محسوب می شود.

CNBC گمانه زنی می کند که داشتن چیپ ست مخصوص بر روی بورد به چیپ اصلی فشار کم تری وارد کرده و بدین صورت باطری کم تری مصرف می شود. iOS 11 همراه با ARKit framework طراحی شده تا app هایی ساخته شود که محیط اطراف گوشی را شناسایی کند و بتوان اشیاء دیجیتالی را در آن ها قرار داد. این چیپ ست ها به تولید کننده و کاربران این امکان را می دهند که بتوانند از این امکانات فوق العاده استفاده کنند.

این ها همه به این بر می گردد که iPHone X جدید یکی از بهترین و مهم ترین آپگرید های تاریخ خود را دارد. سازندگان آن هم سخت افزار تحسین برانگیزی را در آن قرار داده اند که مرز های استاندارد های اسمارت فون ها را جا به جا خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید