چرا نباید آیفون ۸ و یا آیفون X را بخرید - تکفارس 
چرا نباید آیفون ۸ و یا آیفون X را بخرید - تکفارس 

چرا نباید آیفون ۸ و یا آیفون X را بخرید

علیرضا دهقان
۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - 15:07
چرا نباید آیفون ۸ و یا آیفون X را بخرید - تکفارس 

در مراسم ویژه آیفون، اپل سه آیفون جدید معرفی کرد که بسیاری آن‌ها را تمجید کردند. این گوشی‌ها بسیار زیبا اند و در آن شکی نیست، اما احتمالا خیلی‌ها هم با دیدنشان سردرگم شوند، آیا باید یکی از این گوشی‌های جدید را خرید یا اینکه تا سال دیگر صبر کرد؟ اصلا باید آیفون ۸ خرید یا آیفون X؟ در این مقاله ما سعی می‌کنیم به سوالاتتان پاسخ دهیم.

در صورتی که از طرفداران پر و چا قرص اپل هستید، احتمالا همین الان یک آیفون ۷ یا ۷ پلاس یا ۶اس در کنار خود دارید، در صورتی که اینچنین است، اصلا منطقی نیست که به فکر خرید آیفون ۸ یا ۸ پلاس باشید چون این گوشی‌ها کاملا شبیه به هم اند و فقط جند تفاوت جزئی دارند.

ممکن است بگویید که آیفون ۸ چیپ A11 بیونیک را دارد که n درصد سریعتر از بقیه چیپ‌ها است، اما مطمئنیم که هنوز آیفون ۶اس یا ۷ شما به صورت فاحشی کند نشده است و اگر همه ویژگی‌های گوشیتان مثل دوربین، تاچ آی دی و … کار می‌کنند، اصلا نیازی به خرید آیفون ۸ ندارید.

چرا نباید آیفون ۸ و یا آیفون X را بخرید - تکفارس 

ممکن است در مورد دوربین هم بگویید که خیلی بهتر شده، نمی‌توان منکر پیشرفت دوربین‌های آیفون‌های جدید شد اما احتمالا تفاوت عکس‌های گرفته شده با آیفون ۸ و گذشتگانش را با چشم غیر مسلح نمی‌توانید تشخیص دهید! اگر این چند بروزرسانی کوچک را کنار هم بگذاریم، اصلا ارزش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی که باید بپردازید را ندارد! (البته این رقم برای بعد از ثبات قیمت‌ها است وگرنه در هفته‌های اول باید خواب چنین قیمتی را ببینید!) قابلیت شارژ بی سیم که رقبای اپل از چند سال پیش در دستگاه‌هایشان تعبیه کردند هم نمی‌تواند دلیل خوبی برای این خرج اضافه باشد.

البته اگر قرار است تازه به دنیای اپل بیایید آیفون ۸ یک انتخاب بسیار عالی است، اما اگر از آمدن به سمت iOS از اندروید، شک دارید و می‌خواهید یک محصول عالی تکنولوژی روز را در اختیار داشته باشید، انتخاب‌های دیگری مثل Samsung Galaxy S8, Samsung Galaxy Note 8, HTC U11, LG V30 و حتی OnePlus 5 را هم می‌توانید در نظر بگیرید.

نوبت آیفون X است، مطمئنا در مورد ظاهرش نمی‌توان بد گفت اما در مورد استحکام صفحه لبه به لبه اپل هنوز شک و شبهه‌هایی وجود دارد، روش جدید اپل برای تعامل با گوشی و همچنین برنامه‌های واقعیت افزوده مطمئنا عالی خواهند بود ولی بهتر است کمی‌ صبر کنید تا ببینید افراد دیگری که این گوشی را می‌خرند در مورد تجربه استفاده روزانه از این گوشی چه می‌گویند.

نوار بالای گوشی هم کمی آزار دهنده است، احتمالا عکس‌ها، ویدیو‌ها و یا برنامه‌های فول اسکرین به شکلی عجیب نمایش داده خواهند شد! به نظر شما چطور؟

چرا نباید آیفون ۸ و یا آیفون X را بخرید - تکفارس 

به علاوه، قیمت ۱۰۰۰ دلاری آن که در حال حاضر چیزی حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود واقعا برای یک اسمارتفون زیاد است! آیفون X قطعا باعث نمی‌شود که مشکلات زندگی انسانیتان به کلی از بین برود و زندگیتان را احتمالا آنچنان آسان تر نخواهد کرد، پس چرا باید چنین هزینه ای را برایش متحمل شد؟ بهتر است این مبلغ هنگفت را خرج چیزی مهم تر از یک صفحه ی بزرگ لبه به لبه کنید!

نظر شما چیست؟ آیا می‌خواهید آیفون‌های جدید را بخرید؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.