موتورولا لیست دستگاه‌هایی که اندروید Oreo را دریافت می‌کنند را ارائه کرد - تکفارس 
موتورولا لیست دستگاه‌هایی که اندروید Oreo را دریافت می‌کنند را ارائه کرد - تکفارس 

موتورولا لیست دستگاه‌هایی که اندروید Oreo را دریافت می‌کنند را ارائه کرد

امین داسنورد
۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - 23:49
موتورولا لیست دستگاه‌هایی که اندروید Oreo را دریافت می‌کنند را ارائه کرد - تکفارس 

موتورولا هم با ارائۀ لیست دستگاه‌هایی که آپدیت اندروید Oreo را دریافت می‌کنند، سوار بر ارابۀ این آپدیت شده است. این کمپانی که تحت سرپرستی لنوو است، هنوز از زمان انشار آپدیت‌ها چیزی نگفته و بر دستگاه‌هایی تمرکز کرده است که در آمریکا فروش رسمی داشتند. Oreo، جدیدترین نسخۀ سیستم‌عامل اندروید است که در ۲۱ آگوست سال ۲۰۱۷ عرضه شد. این به‌‌روزرسانی ابتدا برای دستگاه‌های Pixel و Nexus منتشر شد.

به نظر می‌رسد زمانی که موتورولا در حال آماده سازی این لیست بوده، گوشی‌های ارزان قیمت Moto G4 و Moto G4 Plus که در سال ۲۰۱۶ عرضه شده‌اند را از لیست خود نادیده گرفته است. اما با توجه به محبوبیت این دو گوشی،حتی بدون عرضۀ رسمی آپدیت، کاستوم رام‌هایی در انجمن XDA برایشان قرار خواهد گرفت.

لیست دستگاه‌های اعلام شده از طرف موتورولا عبارت‌اند از:

Moto Z2 Force Edition
Moto Z Play
Moto Z2 Play
Moto Z Play Droid
Moto Z Force Droid
Moto Z
Moto Z Droid
Moto G5S Plus
Moto G5S
Moto G5 Plus
Moto G5
Moto X4

اما در صورتی که گوشی شما آنلاک نباشد، ممکن است مجبور شوید تا زمان عرضه آپدیت‌ها توسط اپراتورهای موبایل برای این گوشی‌ها، صبر کنید.

در همین حال، شرکت‌های دیگر هم لیست دستگاهایی را که به اندروید ۸ آپدیت می‌شوند را تأیید و منتشر کرده‌اند. شرکت HTC چند هفته پیش اعلام کرد که دستگاه‌های HTC 10 و HTC U Ultra و HTC 11 به Oreo آپدیت خواهند شد. گوشی‌های One Plus 3 و ۳T هم این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد و بنا به تأیید شرکت سازنده‌اش، آخرین آپدیت این دو گوشی خواهد بود. کمپانی HMD Global هم، به‌روزرسانی نرم‌افزار Nokia 8، Nokia 3، Nokia 5 و Nokia 6 را تأیید نموده است.

در حال حاضر اندروید نوقا (اندروید ۷) بر روی بیش از ۱۵ درصد دستگاه‌های اندرویدی در حال اجرا است. اندروید Oreo با معرفی پروژۀ Treble، تغییری سیستمی‌ را با خود به همراه دارد که نحوه‌‌ی کارکرد به‌روزرسانی‌های اندروید را ساده‌تر می‌کند. خوشبختانه، مشکل تکه‌تکه شدن در اندروید یا همان fragmentation issue (که به نگرانی‌ای دربارۀ وجود ورژن‌های مختلف سیستم عامل اندروید در بازار اشاره می‌کند)، حل خواهد شد و به‌روز‌رسانی‌ها با سرعت بیش‌تری عرضه می‌شوند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.