همکاری LG و LG CNS بر روی ربات‌های هوش مصنوعی برای فرودگاهICN در ۲۰۱۸ - تکفارس 
همکاری LG و LG CNS بر روی ربات‌های هوش مصنوعی برای فرودگاهICN در ۲۰۱۸ - تکفارس 

همکاری LG و LG CNS بر روی ربات‌های هوش مصنوعی برای فرودگاهICN در ۲۰۱۸

امین داسنورد
۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - 00:19
همکاری LG و LG CNS بر روی ربات‌های هوش مصنوعی برای فرودگاهICN در ۲۰۱۸ - تکفارس 

مسافرانی که در فرودگاه بین‌المللی Incheon در کره‌ی جنوبی رفت و آمد دارند، بنا بر گزارشات تا ژوئن سال ۲۰۱۸ قادر به مشاهده‌ی دستیارهای رباتی هوش مصنوعی در فرودگاه خواهند بود. این گزارش بنا بر اطلاعیه‌ای است که در ۱۴ سپتامبر توسط LG CNS و LG Electronics اعلام شده است. در مجموع ۱۴ ربات به کار گماشته می‌شوند تا کارهای مختلفی از قبیل شمارش مسافران منتظر فرودگاه برای عبور از گمرک و پخش آگهی‌های خدماتی و تسهیلاتی فرودگاه را انجام دهند. هدف این است تا به مسافران درک بهتری از مدت زمان انتظار و کمک به یافتن مکان خروج بارهایشان یا گیت‌های مرتبط با پرواز‌های مخصوص دهند، و به آن‌ها کمک کند تا چیزهایی را که هنگام انتظار نیاز دارند پیدا کنند.

در رابطه با ربات‌ها، آن‌هایی که توسط LG Electronics و LG CNS ساخته می‌شوند، سیستم ارتباط زیرساختی را فراهم می‌کنند که آن‌ها را به اینترنت اشیا‌ء‌ فرودگاه متصل می‌کند تا بتوانند کارهایی که در بالا ذکر شد با دقت زیاد انجام دهند. هم‌چنین  LG CNS وظیفه‌ی نظارت و کنترل ربات‌ها را بر عهده دارد، که توسط اتصال سرویس پلتفرم ربات خود این شرکت به آن‌هایی که از سیستم‌های دیگر هستند انجام می‌شود. هدف نهایی این همکاری برای رواج تکنولوژی و تقویت خود سیستم است تا بتواند بعدها به مراکز بزرگ مسافرت هوایی در اروپا و خاورمیانه گسترش یابد. به گفته‌ی نائب رییس بخش اینترنت‌ اشیاء  در شرکت LG CNS،  هدف هم‌چنین بهینه‌سازی سیستم برای محیط فرودگاه و توسعه‌ی سریع بازار سرویس ربات‌های هوش مصنوعی با ترکیب اینترنت اشیاء است تا بتواند به صورت آماده برای صنایع مختلف دیگر تنظیم شود.

با این که انتظار نمی‌رود تا اواسط سال بعد این همکاری کامل شود، دو شرکت هم‌چنین یک اجرای آزمایشی را اعلام کرده‌اند که در زمان المپیک زمستان پیونگ یانگ در ۲۰۱۸ انجام می‌شود. این بدان معنی است هر کسی که بازی‌ها را تماشا می‌کند می‌تواند نیم نگاهی هم به توانایی ربات‌ها تا فوریه‌ی سال بعد بیندازد. البته، این تنها تلاش در حال اجرا برای گسترش این نوع از فناوری توسط شرکت‌ها نیست. برای نمونه، کمپانی‌های Sprint و Softbank هم در حال کار بر روی مدلی کاملاً متفاوت برای ارائه‌ی کمک‌های مشابه در ایالات متحده هستند. با این حال، این موضوع خاص به تظر می‌رسد بسیار متمرکزتر است که می‌تواند سودمندتر از مسیرهای دیگر و کم‌تر هدایت‌شده باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید