تجربه اندروید Oreo با Action Launcher - تکفارس 
تجربه اندروید Oreo با Action Launcher - تکفارس 

تجربه اندروید Oreo با Action Launcher

رضا دشتی نژاد
۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - 20:34
تجربه اندروید Oreo با Action Launcher - تکفارس 

چنانچه شما هم کاربر یکی از هزاران تلفن همراهی هستید که آخرین به روز رسانی سیستم عامل همراه گوگل موسوم به Oreo برای دستگاه آن ها منتشر نمی شود، باز هم می توانید به لطف توسعه دهندگان برخی از کلیدی ترین ویژگی های سیستم عامل جدید گوگل را تجربه کنید.

نرم افزار Action Launcher که یکی از محبوب ترین نرم فزارهای شخصی سازی محیط کاربری سیستم عامل اندروید به شمار می رود، در نسخه جدید خود سه ویژگی بسیار مهم اندروید Oreo را در سیستم عامل های قدیمی تر ارائه کرده است. این ویژگی ها عبارتند از نقاط اطلاع رسانی (  notification dots)، آیکون های تطبیق پذیر ( adaptive icons ) و میانبرهای از نو طراحی شده که حتی بر روی تلفن های همراهی که در سال ۲۰۱۴ عرضه شده اند و از سیستم عامل اندروید Lollipop بهره می برند نیز قابل استفاده خواهند بود.

پس از تجربه نسخه جدید Action Launcher اولین نکته ای که توجه شما را به سوی خود جلب می کند، طراحی بی نظیر نقاط اطلاع رسانی است چرا که از این پس می توانید با گرفتن و نگه داشتن آیکون نرم افزارهایی که اعلان های در حال انتظار دارند، دلیل اعلان را مشاهده کنید. علاوه بر آن این ویژگی در میانبر نرم افزارهای مختلف، به صورت یک مستطیل با گوشه های خمیده قابل مشاهده است که نسبت به نسخه های قدیمی تر اندروید طراحی جذاب تری دارد.

طراحی آیکون های تطبیق پذیر نیز بسیار مناسب است و کاربران می توانند از میان چندین طرح مختلف مانند مربع، مربع با گوشه های منحنی، دایره و …، طرح مدنظر خود را انتخاب کنند. البته مهم ترین ویژگی این قسمت پشتیبانی از نرم افزارهایی است که تاکنون توسط اندروید Oreo پشتیبانی نشده اند. بنابراین کاربران Action Launcher می توانند با تغییر طرح آیکون تمام نرم افزارها، فهرستی همگون تر از کاربران اندروید Oreo مشاهده کنند.

از آنجایی که چندین سال از ارائه نرم افزار Action Launcher سپری شده است کاربران انتظارات بسیار بیشتری از این نرم افزار دارند و انتظارات آن ها صرفاً محدود به ارائه چند ویژگی از اندروید Oreo نمی شود. خوشبختانه این نرم افزار در این بخش نیز به خوبی توانسته انتظارات کاربران خود را برآورده سازد و کاربران می توانند گزینه های شخصی سازی بسیار متنوعی را انتخاب کنند که شاید جذاب ترین آن ها تجربه محیط کاربری تلفن های همراه Pixel شرکت گوگل است.

البته این نرم افزار نیز همانند سایر نرم افزارها، با مشکلاتی همراه است که مهم ترین آن ها کاهش سرعت محیط کاربری است. هر چند این کاهش سرعت چندان زیاد نیست اما در مقایسه با محیط کاربری استاندارد محسوس است. بنابراین چنانچه از تلفن های همراه قدیمی که از قدرت سخت افزاری زیادی بهره نمی برند، استفاده می کنید شاید استفاده از Action Launcher به منظور بهره بردن از قابلیت های جدید اندروید Oreo تجربه چندان خوشایندی را به شمار ارائه نکند. علاوه برآن با نصب این نرم افزار باید widget های دلخواه خود را دوباره بر روی صفحه اصلی قرار دهید، که ممکن است اندکی زمان بر باشد.

در نهایت باید گفت با وجود آن که Action Launcher به صورت رایگان ارائه شده است و برخی از ویژگی های پایه آن نیز بسیار جذاب است اما برای استفاده از تمام قابلیت های آن مانند بهره بردن از ویژگی های اندروید Oreo باید ۴٫۹۹ دلار هزینه کنید. علاوه بر آن استفاده از نرم افزار جانبی AdaptivePack نیز که با قیمت ۴٫۹۹ دلار ارائه شده است، برای استفاده از نسخه جدید Action Launcher الزامی است. بنابراین هرچند استفاده از این نرم افزار بسیار لذت بخش است، اما چنانچه در هفته های آینده به روز رسانی رسمی اندروید Oreo برای تلفن همراه شما ارائه می شود، استفاده از آن صرفاً برای آزمودن ویژگی های جدید این سیستم عامل توصیه نمی شود.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.