تعطیلی صرافی‌های بیت کوین در چین - تکفارس 
تعطیلی صرافی‌های بیت کوین در چین - تکفارس 

تعطیلی صرافی‌های بیت کوین در چین

علیرضا دهقان
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - 22:31
تعطیلی صرافی‌های بیت کوین در چین - تکفارس 

پس از تعطیلی یکی از بزرگترین صرافی‌های بیت کوین چین به نام BTCC، حال دو صرافی دیگر به نام Huobi و OKCoin اعلام کرده‌اند که تا پایان ماه اکتبر به فعالیت خود خاتمه خواهند داد. در ادامه خبر با تکفارس همراه باشید.

تعطیلی صرافی‌های بزرگ باعث شده تا صرافی‌های کوچکتر هم به فکر تعطیلی باشند، البته کشور چین به فعالیت های فرابورس (OTC) و دیگر خدماتی که شامل یوآن چینی (واحد پول چین) نشوند، اجازۀ کار می‌دهد.

بیشتر از ۷۰% ماینرهای بیت‌کوین در Pool های ماین چینی انجام می‌گیرند و در چین، مزارع ماین (کنار هم گذاشتن تعداد زیادی پردازنده برای ماین کردن تشکیل یک مزرعه ماین می‌دهد) زیادی بخاطر کم بودن هزینه برق وجود دارد. (به پروسه اضافه کردن گزارش تراکنش‌ها در دفتر عمومی بیت کوین ماین کردن می‌گویند و این دفتر عمومی Blockchain نامیده می‌شود، ماین کردن برای امن‌تر کردن هرچه بیشتر سیستم بیت کوین طراحی شده و ماینرها با انجام اینکار بیت کوین دریافت می‌کنند، برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.)

تعطیلی صرافی‌های بیت کوین در چین - تکفارس 

قیمت بیت کوین از زمانی که به ۵۰۰۰ دلار رسید به سقوطش ادامه داده است. از زمانی که بیت کوین برای اولین بار در امسال به ۲۰۰۰ دلار رسید، همیشه به عنوان یکی از موضوعات داغ اینترنت بوده است.

تعطیلی صرافی‌های بیت کوین در چین - تکفارس 

اوایل امسال، کشور چین با یک تحریم چهار ماهۀ منع مبادلات ارزهای دیجیتالی روبرو بود که به تبع آن، مقام اول مبادلات جهانی این ارزها را به کشورهای دیگر مثل ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی واگذار کرد. این یعنی بازار ارزهای دیجیتالی برای بازگشت به دوران اوجش همانند گذشته زمان زیادی نیاز ندارد. در سال ۲۰۱۳، زمانی که مبادلات کشور چین حدود ۹۰% کل مبادلات جهانی را شکل می‌دادند، بیت کوین سقوطی کرد که جبرانش ۳ سال طول کشید، در آن سال ارزش بیت کوین از ۱۱۵۰ دلار به زیر ۵۰۰ دلار رسید.

با اینکه چین دیگر رهبر بلا منازع مبادلات بیت کوین نیست، اگر کشورهای دیگر نیز شروع به وضع قوانین حول ارزهای دیجیتالی کنند، آینده بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی چندان روشن نخواهد بود.

نظر شما در مورد آیندۀ بیت کوین چیست؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید!

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید