با Google Lens آشنا شوید! - تکفارس 
با Google Lens آشنا شوید! - تکفارس 

با Google Lens آشنا شوید!

علیرضا دهقان
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - 22:48
با Google Lens آشنا شوید! - تکفارس 

سری گوگل پیکسل ۲ به صورت رسمی در ۴ام اکتبر رونمایی خواهد شد. در حالی که شایعات خبر از نبود صفحه نمایش بدون لبه می‌دهند، ممکن است ویژگی جدید و جالب این گوشی تمامی رقبایش را از میدان به در کند!

چند روز پیش، گوگل نسخه‌ای جدید از اپلیکیشن محبوب Google Photos را منتشر کرد. دولوپرها در کدهای این برنامه یک قابلیت به نام Google Lens را در آن جای داده بود که به دوربین قدرت‌های فرازمینی می‌داد! البته به نظر می‌رسد گوگل سریعا متوجه این موضوع شده که Google Lens را زودتر از موعد منتشر کرده و به همین دلیل، آن را موقتا غیرفعال کرده است.

انتظار می‌رود که گوگل لنز با عرضۀ گوگل پیکسل ۲ باز هم به کار خود ادامه دهد، خبر خوب اینجا است که گوگل، این ویژگی را به یک گوشی محدود نکرده و این قابلیت برای انجام کارش از سرورهای گوگل کمک می‌گیرد و نیاز به سخت افزار خاصی ندارد، اما احتمالا تبدیل به یکی از مهم ترین ویژگی‌های پبکسل ۲ در زمان معرفی‌اش خواهد شد.

اما گوگل لنز چیست؟ گوگل لنز یک سیستم هوشمند است که با استفاده از دریچۀ دوربین کارهایی مثل شناسایی اشیاء، بارکدها، کتاب‌ها، فیلم‌ها و… را انجام می‌دهد.

در زیر می‌توانید لیست کامل توانایی های گوگل لنز را ببینید:

گوگل لنز می‌تواند موارد زیر را تشخیص دهد:
  1. آثار هنری
  2. بارکدها
  3. کتاب‌ها
  4. ساختمان‌ها
  5. مکان‌های دیدنی
  6. جلد مجله‌ها
  7. فیلم‌ها
  8. آلبوم‌های موسیقی
  9. نقاشی‌ها
  10. مکان‌ها
  11. مقاصد جالب
  12. مجسمه‌ها
  13. بازی‌های ویدیویی
گوگل لنز می‌تواند کارهای زیر را انجام دهد:
  1. اضافه کردن مخاطب از طریق اسکن کارت بیزینس
  2. ترجمه
  3. جستجوی اطلاعات یک محصول
  4. بازکردن آدرس‌های اینترنتی
  5. شناسایی حیوانات و گیاهان
  6. ذخیره و اضافه کردن تاریخ‌ها به تقویمتان تنها با اسکن یک پوستر!

گوگل لنز از یادگیری ماشینی برای انجام کار شگفت انگیزش استفاده می‌کند. زمانی که در Google I/O به آن یک گل نشان داده شد، سریعا نام آن را نمایش داد، احتمالا می‌گویید که گوگل لنز بسیار شبیه به Google Goggles است، نمی‌توانیم آن را انکار کنیم ولی با اطمینان می‌گوییم که لنز بسیار قوی تر است.

ما مشتاقانه منتظریم تا اطلاعاتی بیشتری راجع به گوگل لنز داشته باشیم، اما احتمال می‌دهیم که این قابلیت در ۴ اکتبر و در رونمایی گوگل پیکسل ۲ عرضه شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.