مقاومت اندک صفحه نمایش Galaxy S8 Active - تکفارس 
مقاومت اندک صفحه نمایش Galaxy S8 Active - تکفارس 

مقاومت اندک صفحه نمایش Galaxy S8 Active

رضا دشتی نژاد
۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - 20:00
مقاومت اندک صفحه نمایش Galaxy S8 Active - تکفارس 

این روزها پس از مراجعه به بخش نظرهای فروشگاه های آنلاین شرکت سامسونگ، نخستین نکته ای که توجه کاربران را به سوی خود جلب می کند، شکایت تعداد بالایی از کاربران تلفن همراه Galaxy S8 Active نسبت به مقاومت بسیار کم صفحه نمایش آن است. کاربران این تلفن همراه اذعان کرده اند که صفحه نمایش این محصول به راحتی آسیب می بیند، البته مدت زمان بسیار زیاد شارژدهی باتری در کنار مقاومت بدنه و همچنین قدرت بسیار زیاد دوربین همچنان مهم ترین ویژگی های مثبت این تلفن همراه به شمار می روند که کاربران به آن ها اشاره کرده اند.

با توجه به آن که این تلفن همراه به منظور استفاده در شرایط سخت طراحی شده است، شاید تصور کنید صفحه نمایش مقاوم سامسونگ تحت فشار زیاد دچار آسیب دیدگی شود، اما در حقیقت کاربران عنوان کرده اند حتی در مواردی نظیر استفاده روزمره و یا قرار دادن گوشی در جیب شلوار نیز باعث ایجاد خش بر روی صفحه نمایش تلفن همراه آن ها شده است. اگرچه تلفن همراه Galaxy S7 Active نیز با چنین مشکلاتی روبرو بوده است، اما به نظر می رسد وسعت آن برای پرچم دار جدید شرکت سامسونگ دو چندان بوده است.

بد نیست بدانید شرکت سامسونگ در مراسم معرفی تلفن همراه Galaxy S8 Active عنوان کرده بود صفحه نمایش این محصول در برابر ضربه از ارتفاع ۱٫۵ متری مقاوم است. البته ممکن است شرکت سامسونگ در طراحی این صفحه نمایش مقاوم از فناوری لایه لایه مشابه فناوری  ShatterShield شرکت موتورولا بهره برده باشد. گفتنی است شرکت موتورولا در فناوری  ShatterShield که در تلفن هایی نظیر Moto Z2 Force و Droid Turbo 2 به کار رفته بود از شیشه های پنج لایه استفاده کرده بود و این لایه ها با کاهش فشار ناشی از ضربه، مانع آسیب دیدگی صفحه نمایش اصلی می شدند. نکته حائز اهمیت در خصوص این فناوری مقاومت بسیار زیاد آن در برابر ضربه های سخت بود، اما در کمال تعجب به دلیل آن که لایه هایی بیرونی سختی کمتری نسبت به شیشه داشتند، به راحتی در برابر خط و خش آسیب پذیر بودند.

شرکت موتورولا از لایه های بیرونی با نام lens یاد کرده است و اذعان نموده این لایه ها در مقایسه با صفحه نمایش به راحتی قابل تعویض هستند و هزینه چندانی نیز متوجه کاربران نخواهد بود. این شرکت همچنین عنوان کرده است کاربران مبتدی نیز به راحتی می توانند لایه های lens را تعویض کنند و برای اینکار می توانند با مراجعه به فروشگاه های موتورولا این لایه ها را تهیه کنند.

در نهایت باید گفت ممکن است شرکت سامسونگ نیز رویه مشابه فناوری ShatterShield شرکت موتورولا در پیش گیرد و کاربران بتوانند لایه های آسیب دیده بیرونی را تعویض کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید