معرفی فناوری شارژ بی سیم Pi - تکفارس 
معرفی فناوری شارژ بی سیم Pi - تکفارس 

معرفی فناوری شارژ بی سیم Pi

رضا دشتی نژاد
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - 00:19
معرفی فناوری شارژ بی سیم Pi - تکفارس 

پس از معرفی iPhone X توسط شرکت اپل، فناوری شارژ بدون سیم Qi بیش از پیش توجه ها را به سوی خود جلب کرده است، اما بد نیست بدانید مدت زمان زیادی از معرفی این فناوری سپری شده است. با این حال فناوری شارژ بدون سیم Qi نیز خالی از اشکال نیست و سرعت شارژ بسیار کم و نیاز به قرار گرفتن بر روی سطحی مشخص، مهم ترین موانع این فناوری به شمار می روند.

البته به نظر می رسد به زودی شاهد افزایش کارایی فناوری شارژ بدون سیم باشیم، چرا که متخصصان دنیای فناوری به تازگی توانسته اند روشی موسوم به Pi را ابداع کنند، که مهم ترین مزیت آن عدم نیاز به قرار دادن تلفن همراه بر روی یک سطح خاص است. گفتنی است اختراع جدید همانند فناوری شارژ بدون سیم Qi بر اساس فناوری القاء رزونانس طراحی شده است با این تفاوت که به صورت یک مخروط طراحی شده است و از سطوح شارژدهی نیز بی نیاز است. لازم به ذکر است متخصصان به منظور دست یابی به این هدف از الگوریتم پرتو شکل استفاده کرده اند که می تواند جریان های مغناطیسی را کنترل کند و در صورت نیاز آن ها را تغییر دهد.

برد فناوری شارژ بدون سیم Pi حدود ۳۰ سانتیمتر عنوان شده است و چهار دستگاه نیز می توانند به صورت همزمان با حداکثر قدرت ۱۰ وات از آن استفاده کنند. اگرچه امکان استفاده همزمان تعداد دستگاه های بیشتر نیز وجود دارد اما از قدرت شارژدهی به میزان زیادی کاسته خواهد شد.

شاید مهم ترین مزیت این فناوری در کنار حذف سطوح شارژدهی، پشتیبانی کامل از فناوری شارژ بدون سیم Qi است و گوشی های هوشمندی مانند Galaxy S8، Galaxy S8+، iPhone 8، iPhone 8 Plus و iPhone X که از این فناوری بهره می برند می توانند بدون نیاز به وسیله جانبی خاصی از آن استفاده کنند.

به نظر می رسد آینده روشنی پیش روی فناوری شارژ بدون سیم Pi باشد و ارائه آن بر روی تجهیزاتی مانند Google Home و Amazon Echo می تواند روند توسعه آن را سرعت بخشد.

در نهایت باید گفت انتظار می رود نسخه نهایی این فناوری با قیمت ۲۰۰ دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی ارائه شود، اما هم اکنون می توانید آن را با ۱۵۰ دلار از طریق وب سایت Pi  پیش خرید نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.