احتمال عرضه نخستین عینک هوشمند آمازون - تکفارس 
احتمال عرضه نخستین عینک هوشمند آمازون - تکفارس 

احتمال عرضه نخستین عینک هوشمند آمازون

رضا دشتی نژاد
۲ مهر ۱۳۹۶ - 20:31
احتمال عرضه نخستین عینک هوشمند آمازون - تکفارس 

بدون شک سال ۲۰۱۷ میلادی، سال پر فروغی برای دستیار شخصی مجازی آمازون بود و Alexa به خوبی توانست جای پای خود را در بازار بلندگوهای هوشمند محکم کند. این دستیار شخصی که ابتدا در Amazon Echo به کار رفته بود مدتی پیش نخستین تجربه های خود در گوشی های هوشمند را با حضور در تلفن های همراه HTC U11 و همچنین نسخه آمریکایی Huawei Mate 9 کسب کرد. با توجه به توسعه روزافزون این دستیار شخصی و همچنین افزایش قابلیت های آن، شرکت آمازون قصد دارد در آینده Alexa را به رقیبی برای Siri، Google Assistant و Cortana تبدیل کند.

بر اساس گزارشی که توسط خبرگزاری Financial Times منتشر شده است، این شرکت قصد دارد در آینده نخستین وسیله پوشیدنی خود که یک عینک هوشمند است را به بازار ارائه کند. البته کاربران برای استفاده از این عینک هوشمند باید آن را با تلفن همراه خود pair کنند و همانند آن چه که پیشتر در گوشی های Xiaomi Mi MIX و Xiaomi Mi MIX 2 دیده بودیم، این عینک نیز از سیستم bone-conduction بهره می برد، از این رو برای گوش دادن به صدا نیازی به استفاده از هدفون نخواهد بود و امواج صوتی به صورت مستقیم به جمجمه فرد ارسال می شود.

برخلاف عینک هوشمند گوگل، نخستین عینک آمازون از دوربین پشتیبانی نمی کند، از این رو ممکن است کاربرانی که به دلیل مسائل امنیتی از خرید عینک گوگل منصرف شده بودند، به سوی محصول جدید آمازون جلب شوند. گفتنی است به دلیل همین مسائل امنیتی و مشکلات مرتبط با دوربین بسیاری از رستوران ها و همچنین سالن های سینما ورود عینک هوشمند گوگل به این مکان ها را ممنوع کرده بودند.

لازم به ذکر است برخی از مهندسان، طراحان و متخصصان پیشین گوگل هم اکنون در حال کار بر روی عینک هوشمند آمازون هستند که شاید مهم ترین آن ها بابک پرویز مخترع عینک هوشمند گوگل باشد. آقای پرویز که در سال ۲۰۱۴ میلادی وارد شرکت آمازون شده است و به عنوان مدیر ارشد این پروژه فعالیت می کند.

از سوی دیگر به نظر می رسد شرکت اپل نیز قصد دارد در آینده عینک های هوشمند خود را ارائه کند، محصولاتی که قرار است در سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار شوند و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته ممکن است از تلفن های همراه iPhone نیز موفق تر عمل کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.