قرار داد ۱.۱ میلیارد دلاری گوگل و HTC - تکفارس 
قرار داد ۱.۱ میلیارد دلاری گوگل و HTC - تکفارس 
قرار داد ۱.۱ میلیارد دلاری گوگل و HTC - تکفارس 

قرار داد ۱.۱ میلیارد دلاری گوگل و HTC

قربان اسرافیلی
۶ مهر ۱۳۹۶ - 17:17
قرار داد ۱.۱ میلیارد دلاری گوگل و HTC - تکفارس 

گوگل و اچ تی سی (HTC) اخیرا اعلام کرده اند که با یکدیگر یه توافقی دست یافته اند. بر اساس این توافق، بخشی از کارمندان HTC از جمله کارمندانی که در توسعه ی تلفن های پیکسل نقش داشته اند به گوگل منتقل خواهند شد. بخش دیگر این توافق به گوگل، مجوز غیر انحصاری برای حقوق معنوی HTC را می دهد. در عوض، قرار است گوگل ۱.۱ میلیارد دلار به HTC پرداخت کند. این مبلغ برای HTC خوشایند می باشد زیرا که در ۲۷ ماه اخیر دچار ورشکستگی شده است.

برخلاف گزارش های قبلی، HTC به طراحی و تولید تلفن های هوشمند خود ادامه خواهد داد. در یک خبری که در رسانه ها منتشر شد به این مطلب اشاره شد که HTC پس از مدل HTC U11 در حال حاضر مشغول کار بر روی مدل پرچم دار بعدی اش است. HTC U11 بهترین مدلی است که در طی سالیان اخیر از سوی شرکت HTC تولید شده است. این گوشی شامل قابلیت Edge Sense است. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا با لمس کردن لبه های گوشی، به‌ انجام برخی از کارها در اپلیکیشن‌های خاص بپردازند. شایعاتی که مطرح شده بود مبنی بر اینکه نسل بعدی گوشی های پیکسل گوگل ممکن است قابلیت Edge Sense را داشته باشد، حالا بدلیل دسترسی گوگل به حقوق معنوی HTC، قوت گرفته است.

گرچه HTC تمام قابلیت های طراحی و تولید گوشی های هوشمند را متوقف نکرده است ولی کار سختی پیش رو دارد تا بتواند مانند قبل که بیشتر هندست های نوآورانه را تولید می کرد به عرصه بازگردد. HTC ابتدا به عنوان تولید کننده قراردادی همچون(Sony Erisccon Xperia X1, Nexus One, T-Mobile G1) و سپس به عنوان تولید کننده ی نام تجاری مانند( HTC Touch Pro, HTC Touch Diamond, HTC Touch Pro2, HTC Touch Diamond2, HTC One M8) برای خود نام و آوازه ای کسب کرده بود. اما اخیرا این شرکت در رقابت با تولید کننده های گوشی های اندروید چون سامسونگ و ال جی دچار مشکل شده بود، و این توافق با گوگل بضاعت مالی برای ادامه ی تولید هندست های اندرویدی بعدی برای این شرکت محسوب می شود.

چر وانگ، رئیس و مدیرعامل HTC:

ما به عنوان پیشرو در بازار گوشی های هوشمند، به سابقه ی تولید نوآوری مان افتخار می کنیم. زنجیره ی ارزش گوشی های هوشمند بی همتای ما، از جمله سهام IP مان، واستعداد سطح جهانی و قابلیت های یکپارچه سازی سیستم ما به گوگل در تقویت بازار اندروید کمک شایانی کرده است. این توافق قدم موفقیت آمیز بعدی در دوستی دراز مدت دارد و باعث ادامه ی فعالیت ما در ساخت گوشی های هوشمند و هدست های واقعیت مجازی VIVE می شود. ما معتقد هستیم HTC در موقعیت مناسبی در حفظ میراث غنی نوآوری و درک پتانسیل نسل جدید خدمات و محصولات مرتبط قرار دارد.

ریک اوسترلو، معاون ارشد بخش سخت افزاری گوگل:

HTC دوست قدیمی گوگل بوده است و برخی از زیباترین و بهترین دستگاه ها را تولید کرده است. ما خیلی هیجان زده هستیم و مشتاق این هستیم که از اعضای تیم HTC که به ما می پیوندند استقبال کنیم تا در نوآوری بیشتر و توسعه ی تولیدات آینده در حوزه  سخت افزاری را بهبود ببخشیم.

انتظار می رود این توافق در اوایل ۲۰۱۸ اجرایی شود.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید